سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32137
|
09:30 - 1397/02/23
نسخه چاپی

گزارش؛

گرانی اجناس و نظارت بر بازار در آستانه ماه رمضان

گرانی اجناس و نظارت بر بازار در آستانه ماه رمضان
در آستانه ماه مبارک رمضان بار دیگر همچون سال‌های قبل شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها هستیم که می‌ طلبد نظارت بیشتری از سوی مسئولان صورت گیرد.

به گزارشايلام بيدار،چند روزی تا آغاز ماه مبارک رمضان بیشتر نمانده است و مردم در حال تامین کالاهای مورد نیاز خود هستند و بازارها در شهرهای مختلف، این روزها شاهد افزایش حضور مردم است.

افزایش حضور مردم در بازار باعث شده تا شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها باشیم و این موضوع قدرت خرید افراد را در آستانه ماه مبارک رمضان کاهش داده است.

اجناسی که تا چند روز پیش قیمت ثابتی داشته‌اند، امروز قیمتشان افزایش یافته است و گاها در مغازه‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی دارند و مردم را برای انجام خرید کالاهای مورد نیاز با مشکلاتی روبرو کرده است.

قیمت کالاهایی مانند برنج، مرغ، روغن، لبنیات.. . . در روزهای اخیر افزایش یافته است و ممکن است در روزهای آینده باز هم شاهد افزایش قیمت‌های این اقلام باشیم.

خبر نگار پایگاه خبری جویزر به بررسی این موضوع پرداخته است.

 

قیمت برخی اجناس افزایش زیادی دارد

یکی از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با  خبرنگار مابا انتقاد از وضعیت بازار اظهار داشت: امروز برای خرید به بازار رفتم ولی متاسفانه نتوانستم همه اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنم.

 اسماعیلی بیان کرد: قیمت گوشت و برنج افزایش قابل توجهی داشته است و نسبت به روزهای قبل زیادتر شده است که همین موضوع باعث شد تا نتوانیم همه نیازهای خود برای ماه مبارک رمضان را تامین کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در روزهای آینده با تدابیر مسئولان شاهد بازگشت قیمت‌ها به قیمت اولیه باشیم تا مردم بتوانند کالاهای اساسی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

مسئولان به داد مردم برسند

 

یکی دیگر از شهروندان نیزگفت: مسئولان باید به صورت مستمر بر بازار نظارت داشته باشند تا فروشگاه‌ها نتوانند به راحتی قیمت‌های کالا را افزایش دهند.

قیمت اجناسی مانند برنج و گوشت و مرغ افزایش یافته است و این موضوع قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد

وی اضافه کرد: متاسفانه قیمت اجناسی مانند برنج و گوشت و مرغ افزایش یافته است و این موضوع قدرت خرید ما را کاهش می‌دهد.

وی افزود: هر ساله در چنین روزهایی شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و علی‌رغم وعده مسئولان برای کنترل قیمت‌ها، فروشگاه‌های مختلف قیمت‌ها را خودسرانه افزایش می‌دهند.

انتظار می‌رود با افزایش نظارت‌ها بر بازار و همچنین برخورد جدی با گران‌فروشان شاهد کاهش مشکلاتی همچون افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار باشیم و مردم راحت‌تر بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.

 

لزوم کنترل قیمت‌ها

دیگر شهروندان نیز از وضعیت موجود در بازار ناراضی بوده و خواستار نظارت بیشتر بر قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در آستانه ماه مبارک رمضان هستند.

البته بسیاری از شهروندان هم هستند که با وجود افزایش قیمت‌های بازار، خرید خود را انجام می‌دهند و این موضوع فرصت را برای افراد سودجو برای افزایش قیمت‌ها بیشتر فراهم می‌سازد.

در حالی که نخریدن سزای گران‌فروشان است، می‌طلبد که همه مردم با عدم خرید از گران‌فروشان، فضا را برای افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار و سوءاستفاده این افراد تنگ کنند که متاسفانه کمتر شاهد این اقدامات هستیم.

منبع: جویزر

 انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب