سرویس: سیاسی
کد خبر: 32132
|
13:11 - 1397/02/22
نسخه چاپی

اصلاح‌طلبان برای یک‌بار هم شده از مردم عذرخواهی کنند/ تیترهای اغواکننده تمام شد، الان وقت اتحاد است!

اصلاح‌طلبان برای یک‌بار هم شده از مردم عذرخواهی کنند/ تیترهای اغواکننده تمام شد، الان وقت اتحاد است!
اصلاح طلبان امروز از وحدت برای عبور از بحران برجام سخن می گویند اما باید پرسد که تکلیف تیترهای اغوا کننده و فریب دهنده برجام که «تحریم ها رفت» و «سرمایه گذاری و رونق اقتصادی به کشور بازگشت»؛ چه می شود؟

به گزارشايلام بيدار،اصلاح طلبان استاد دوقطبی سازی هستند. همواره سعی می کنند با دوقطبی سازی های کاذب نظیر اعتدال و افراط، دلواپس، امیدوار، تندروی و میانه رو و ... برای خود وجهه سازی کنند و متعاقب آن رقیب سیاسی را تخریب. اما وقتی با مشکلات اجرایی روبه رو می شوند که حاصل اشتباه فاحش خودشان است، دم از وحدت ملی برای رفع مشکلات می زنند.

 این جریان سیاسی در برجام انواع و اقسام اتهامات را به رقیب زد. «دلواپس»، «جنگ طلب»، «عصر حجری»، «مخالف توسعه» و ... از جمله این اتهامات بود.

حالا که ترامپ به وعده خود که پایمال کردن برجام عمل کرده و مشخص شده که گره زدن سرنوشت کشور به این سند توافق به کلی اشتباه بوده است؛ اشتباهی که کارشناسان همواره درباره آن هشدار می دادند، اما اصلاح طلبان برای عبور از این مشکل بزرگ که نوع نگاه آنان و مداومت بر این اشتباه به‌وجود آورد، بیان می کنند که برای عبور از این مشکل باید وحدت داشت.

البته وحدت ملت ایران در برابر مشکلات که همواره مثال زدنی است و در مواقع بحرانی تر هم نشان داده‌اند متفق القول در برابر دشمن می ایستند و قله پیروزی را فتح می کنند؛ اما اینکه اصلاح طلبان هر وقت بخواهند افکارعمومی را دوشقه کنند و هر وقت که منافعشان حکم کند، پرچم وحدت علم کنند، دورویی سیاسی آنان را آشکار می کند.
 
در ضمن اصلاح طلبان نشان داده اند که در قبال مشکلاتی که ایجاد می کنند نه عذرخواهی و نه پذیرش اشتباه‌شان را بلدند و نه حتی برای رفع این مشکلات اشتباه خود را به گردن می گیرند؛ بلکه در شرایط  سخت سعی می کنند پشت مردم و الفاظی چون وحدت پنهان شوند.
 
برجام نمونه خوبی برای این موضع دوگانه است. این جریان سیاسی حدود 5 سال ملت ایران را نسبت به توسعه خارج از مرزها امیدوار کرد و بحث مذاکره با آمریکا برای برطرف کردن تحریم ها و مشکلات را شعار خود قرار داد. در این عرصه مردم نیز همراهی کردند اما حالا که همه چیز مشخص شده و آمریکا تعهدات خود را پایمال کرده است، این جریان به جای عذرخواهی از مردم پشت آنان پنهان می شود و مردم را با مشکلات تنها می گذارد و بیان می کند که بایستی با وحدت مشکلات را حل کنیم.
 
با این حال باید گفت که اگر مردم مسئول هستند پس مسئولیت اصلاح طلبان که قدرت را در دست دارند چیست؟ آیا حداقل این جریان سیاسی نمی خواهد اشتباه خود را که باعث وعده های واهی به مردم شد و اقتصاد و همه امور کشور را منوط و وابسته به طناب پوسیده برجام کرد، بپذیرند.
 
پس تکلیف تیترهای اغوا کننده و فریب دهنده برجام که «تحریم ها رفت» و «سرمایه گذاری و رونق اقتصادی به کشور بازگشت»؛ چه می شود؟ در همه این موارد دوقطبی سازی در دستور کار رسانه های اصلاح طلب بود. به عنوان مثال در خرید هواپیمای جدید که قراردادش به نوعی باطل شد؛ طعنه و کنایه به رقیب سیاسی با تیترهایی مانند «دلواپس بوئینگ» چاشنی کار شد. اما حال که همه این طرح‌ها و وعده ها شکست خورده است؛ اصلاح طلبان می گویند باید وحدت کرد!
 
هر چند که به نظر می رسد که این اشتباه در حال تکرار است؛ اصلاح طلبان حالا به جای امریکای قوی به سمت اروپای وابسته به کدخدا در حال تکرار پروژه «تکرار» هستند.
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب