سرویس: سیاسی
کد خبر: 32130
|
13:03 - 1397/02/22
نسخه چاپی

فرار به جلو به سبک رئیس جمهور سابق؛

احمدی نژاد: مخالف مذاکرات با امریکا در عمان بودم/ پس چه کسی دو سال آخر اقتصاد کشور و معیشت مردم را رها کرده بود؟!/ احمدی نژاد چگونه در برجام شریک روحانی است؟

احمدی نژاد: مخالف مذاکرات با امریکا در عمان بودم/ پس چه کسی دو سال آخر اقتصاد کشور و معیشت مردم را رها کرده بود؟!/ احمدی نژاد چگونه در برجام شریک روحانی است؟
احمدی‌نژاد در تازه ترین موضع گیری خود ادعاهای جدیدی درباره مذاکرات با آمریکا در زمان ریاست جمهوری اش و همچنین تضمین شش ماهه برای کنترل تحریم ها و تقویت اقتصادی مردم مطرح کرده است!

به گزارشايلام بيدار،احمدی‌نژاد در تازه ترین موضع گیری خود ادعاهای جدیدی درباره مذاکرات با آمریکا در زمان ریاست جمهوری اش و همچنین تضمین شش ماهه برای کنترل تحریم ها و تقویت اقتصادی مردم مطرح کرده است!


احمدی نژاد البته اشاره نکرده است که در دو سال اخر دولتش چگونه با سرگرم شدن به برنامه های جریان انحراف عملا کشور را رها و شرایط اقتصادی سنگینی را به کشور تحمیل کرده است.

وی به این مساله نیز اشاره نکرده که چگونه با رها کردن وضعیت اقتصادی دولت در دو سال آخر شرایط مطلوب برای مذاکره با آمریکا را نیز فرآهم کرده است!

احمدی نژاد در حالی ادعای کنترل اقتصاد کشور را در مدت شش ماهه آنهم پیش از مذاکرات با آمریکا مطرح کرده که پس از شروع مذاکرات محرمانه با آمریکا نیز چند ماه فرصت داشته است که اقتصاد را درست کند ولی چرا نتوانسته است؟!

البته اظهارات اخیر احمدی نژاد خود به نوعی اعتراف به این مساله است که در اواخر دولت وی وضعیت اقتصادی بهم ریخته و تضعیف شده است و او تنها با فرار به جلو می خواهد کارنامه اقتصادی دو سال آخر خود را به دیگران نسبت بدهد.

آنچه مسلم است احمدی نژاد با عملکرد اوخر دولت خود بزرگترین خدمت را به روحانی کرد تا وی با قرار دادن افکار عمومی در وضعیت انتخاب فرار از وضعیت اقتصادی دولت او یا مساله انرژی هسته ای، رای بخشی از مردم را به سمت خود جلب کند.

از این منظر دولت احمدی نژاد هم با شروع مذاکرات هسته ای با دولت آمریکا و هم بی تدبیری در وضعیت اقتصادی مردم شریک این روزهای برجام و دولت روحانی نیز محسوب می شود!

اما وی در آخرین مواضع خود گفته است: هسته‌ای شدن ایران، تولید سوخت 20%، صفحه سوخت و صنعتی شدن تولید سوخت هسته‌ای، ساخت راکتور آب‌سنگین، تولید آب سنگین از دستاوردهای دولت من بود.

احمدی نژاد به مذاکرات هسته ای مسقط اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که قرار بود مذاکرات با آمریکا در عمان شروع شود، در جلسه ای با حضور مقامات کشور اعلام کردم که مذاکره در شرایطی که دشمن تصور می کند دست بالا را دارد و تحریم ها اثر گذار بوده است، به ضرر کشور تمام می شود و خواهش کردم که شش ماه مهلت دهند تا با اجرای چند برنامه ضربتی اقتصادی و تقویت قدرت اقتصادی مردم، آثار تحریم ها کنترل شود و مذاکره در شرایط برابر انجام گیرد. حتی اعلام کردم که حاضرم خانواده ام را به گروگان و تضمین بگذارم که اگر طرح‌ها موفق نبود، خود وخانواده ام را اعدام نمایند.

وی اضافه کرد: در مقابل اما ، برخی مقامات و سران قوا به صراحت اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند هیچ کاری انجام و یا طرح جدیدی پیاده شود و حتی از تکمیل طرح هدفمندی نیز جلوگیری کردند و همان‌ها همزمان در تریبون های رسمی، مشکلات را ناشی از سوء مدیریت دولت و نه تحریم دشمن بیان می‌کردند.

احمدی نژاد با اشاره به روی کارامدن حسن روحانی در سال 92، گفت: تنها راه حل مشکلات کشور و نیل به قله های پیشرفت و ترقی، مذاکره با قدرت های جهانی از طریق فنون دیپلماسی و توسط دیپلمات های حرفه ای شمرده و اعلام شد که دولت دهم به دلیل در اختیار نداشتن اینگونه دیپلماتها، ناتوان از انجام چنان مذاکراتی بوده است.

وی ضمن انتقاد از برجام اظهار داشت: مجلس به جای رسیدگی محتوایی، به محل جنگ زرگری و سطحی بین جناح‌ها و البته تصویب سریع و حیرت انگیز توافق تبدیل شد. هیچ‌گاه متن کامل و رسمی این توافق منتشر نشد و حتی بسیاری از نمایندگان مجلس هم اعلام کردند که متن رسمی در اختیار آنان قرار داده نشده است. ملت از محتوای توافق بی اطلاع ماند و صرفاً باید شاهد اظهارات مقامات درباره "دستاوردهای بی‌نظیر ادعایی" ، این توافق می‌بود.
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد