سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32084
|
13:09 - 1397/02/18
نسخه چاپی

یادداشت؛ عباس خزلی

فرهنگ جدید و نامیمون فرمانداران!

فرهنگ جدید و نامیمون فرمانداران!
تصور می رود مدیران ارشد شهرستان برای سرپوش گذاشتن به ناکارامدی و ناتوانی و نداشتن عملکرد مثبت خود سعی دارند اذهان عمومی را بسوی مراسمات و تجمعات واهی بی اثر انحراف دهند.

عباس خزلی::یکی از اساسی ترین آموزه هایی که از دانش مهندسی سیستم ها آموخته ام و درستی آن را به تجربه عمیقا دریافته ام این است: «در سیستم‌های خوب، آدم‌های بدهم خوب عمل می‌کنند و درسیستم‌های بد آدم‌های خوب هم بد عمل می‌کنند.»

وقتی سیستم درست طراحی شده باشدحتی اگرکسی بخواهد بد باشد هم «نمی‌تواند» بد عمل کند و یا اگرهم بتواند به زودی بازخوردها او را اصلاح خواهند کرد یکی اهداف انقلاب حذف دستبوسی و تعظیم و کرنش و ارباب ، رعیتی از سنت ها و حفظ شان مردم بود اما این مراسم امروزه به چه ساز و کار سیاسی در جامعه مرسوم و جز وظایف مدیران ارشد تبدیل شده است.

در دولت هاي قبل برنامه های تشریفاتی استقبال برای ريئس جمهور و وزرا مرسوم بود که در اثنای مراسم مردم مطالبات خود را بر روی کاغذ تسلیم آنان می کردند که پاسخی دریافت میگردند یا نه الله اعلم. اما در استان ایلام این سنت هزینه بر به مهمانوازی و تکریم تغییرکاربری داده و فرمانداران برای ادای ارادت و گوشه چشم کیمیایی استانداران به حفظ جایگاه خود با جان و دل انجام می دهند مراسماتی با ساز و دهل و رقص جهت تلطیف عواطف میهمانان و تثبیت قدرت ترتیب می دهند!

این فرهنگ نامیمون حتی تاریخ شاهان هم سابقه نداشته است، لذا تصور می رود مدیران ارشد شهرستان برای سرپوش گذاشتن به نا کارامدی و ناتوانی و نداشتن عملکرد مثبت خود سعی دارند اذهان عمومی را بسوی مراسمات و تجمعات واهی بی اثر انحراف داده تا همچنان به حاکمیت بدون عملکرد خودادامه دهند.

این مراسم پر هزینه در اوضاع کنونی اقتصاد مقاومتی ، بیکاری جوانان ، فقر و چالش های فراوان ضرورتی در امورات سیاسی واجتماعی مدیران ندارد.

اگرجناب استاندار محترم خود تمايل به اين تشريفات وتجملات وهزينه هاي فراواني كه برگرده مردم گذاشته ميشود ندارندتقاضامندیم در انتخاب فرمانداران بعنوان نماینده ارشد دولت و نظام توجه کافی نموده و افرادی در این منصب مهم قرار گیرند که فقط دغدغه حفظ صندلی وایجاد فضای مستبدانه با استفاده قدرت را نداشته باشند.

این شیوه مدیریت باعث شکاف بین دولت و کلا نظام و مردم شده و این حواشی در بطن امور قراتر گرفته کیان مقدس جمهوری اسلامی را درسراشیبی نارضایتی ملت قرار می دهد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد