سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32072
|
09:25 - 1397/02/17
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بازار داغ تبلیغات انتخابات پارلمان عراق در ایلام/ ایلام و دهلران آماده رأی گیری از واجدان شرایط

بازار داغ تبلیغات انتخابات پارلمان عراق در ایلام/ ایلام و دهلران آماده رأی گیری از واجدان شرایط
این روزها اگر سری به خیابان های سطح شهر ایلام زده باشید با بنرهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات پارلمانی کشور عراق مواجه می شوید که چشمان هر رهگذری را به خود جلب می کند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::این روزها اگر سری به خیابان های سطح شهر ایلام زده باشید با بنرهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات پارلمانی کشور عراق مواجه می شوید که چشمان هر رهگذری را به خود جلب می کند.

همانطور که می دانیم استان ایلام بعنوان استان همسایه کشور عراق طبق سنوات گذشته و به علت حضور اتباع عراقی، انتخابات پارلمانی کشور عراق در آن برگزار می شود.

آنچه در جریان بنرهای نصب شده سطح شهر ایلام بیشتر در ذهن متبادر می شود اینکه تب و تاب خاصی را در سطح شهر ایجاد کرده حتی در برخی بنرهای نصب شده، برخی کاندیداها به صورت ائتلافی وارد این عرصه شده اند.

با توجه به روزهای پایانی تا پایان تبلیغات انتخابات پارلمانی کشور عراق، تبلیغات نماینده های کاندیداها در برخی محله ها و مساجد در حال انجام است تا به نوعی بازار داغ انتخابات در ایلام دوباره زنده شود.

یکی از مزیت های برپایی انتخابات پارلمانی عراق در استان ایلام اجرای این انتخابات بدون حاشیه بوده است.

براساس این گزارش، انتخابات پارلمانی کشور عراق در روزهای جمعه و شنبه مورخ 21 و 22 اردیبهشت ماه در شهرهای ایلام و دهلران برگزار می شود که در مجموع تعداد هزار و 500 نفر نیز واجد شرایط رأی دادن هستند.

ایلام و دهلران آماده رأی گیری از واجدان شرایط

بنا بر اظهار نظر مسئولان استان، در شهرستان ایلام همه مناطق شمالی استان ایلام را پوشش می‌دهد یعنی همه کسانی که در شهرهای شمالی استان هستند می‌توانند با مراجعه به شهر ایلام در این انتخابات شرکت کنند.

مردم حوزه جنوب استان ایلام نیز می‌توانند با مراجعه به شهرستان دهلران آرای خود را به صندوق‌های پیش‌بینی شده وارد کنند؛ انتخابات پارلمانی عراق روزهای 21 و 22 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر عراق در استان ایلام نیز برپا می‌شود.

عراقی‌های مقیم در استان ایلام بالغ بر دو هزار و 100 نفر هستند که از این تعداد یکهزار و 500 نفر جزو افراد واجد شرایط اخذ رای هستند؛ همچنین هر شهروند عراقی و تابعه عراقی که قصد اخذ رای دارد باید شناسنامه او صادره از همان استانی باشد که داوطلب در آن استان کاندید شده است.

براساس اعلام قبلی نیز، نامزدهای انتخاباتی پارلمانی عراق و هوادارانشان در استان ایلام تا چهارشنبه هفته جاری فرصت تبلیغات دارند.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب