سرویس: سیاسی
کد خبر: 32018
|
00:37 - 1397/02/13
نسخه چاپی

فیلتر تلگرام رئیس جمهور را عصبانی نکرده؛ موضوع خیلی جدی تر از این حرف هاست!

فیلتر تلگرام رئیس جمهور را عصبانی نکرده؛ موضوع خیلی جدی تر از این حرف هاست!
عدم تمدید برجام توسط ترامپ،می توانست شوک اقتصادی و متعاقبا احتمالی مهمی ایجاد کند. دولت برای کنترل این فشار کاری نکرد منتظر خبری بودند!؟آیا منتظر حادثه ای بودند!؟

به گزارشايلام بيدار،حسین شمسیان عضو شورای سردبیری کیهان طی یادداشتی نوشت: در پی فیلتر تلگرام با دستور مقام قضایی، دولت در اطلاعیه مفصلی نسبت به این رخداد واکنش نشان داد.


آیا باید باور کرد که دولت نگران دسترسی آسان و آزادانه مردم به سامانه پیام رسان است!؟ آن هم در شرایطی که برای گرانی دلار و نابود شدن بیش از هفتاد درصد از دارایی مردم یک اطلاعیه یک سطری هم نداد!!

به نظر می رسد اتفاق مهمی در راه بود و اقدام ناگهانی مرجع قضایی، کاسه کوزه بعضی ها را به هم زدن و سبب آشفتگی آنها شده است.

بخوانید:

یک: دولت در سال 95 محرمانه و بر خلاف دو اصل قانون اساسی با تلگرام قرار داد بست. کاملا خلاف قانون!متعاقبا بالاترین سهم پهنای باند کشور ،اجازه نصب سخت افزار و امتیازات متعدد دیگری در اختیار تلگرام قرار گرفت!

دو: در همین ایام، چندین جاسوس وچند پرستو زده در قلب دولت دستگیر شدند. ازجمله افرادی در مجموعه ها و دفاتر حسام الدین آشنا (مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری) علوی وزیر اطلاعات و...!
آیا این افراد در شکل گیری آن قرار داد با زمینه سازی روانی آن نقش داشتند!؟

سه: در ایام حاکمیت و اعتبار قرار داد محرمانه دولت با تلگرام، صدها کانال مستهجن، ضد دین و ضد امنیت ملی فعالیت می کرد و دولت هیج اقدامی برای بهره برداری از قرار داد توقف آن کانال ها نکرد! چرا!؟

چهار: یک احتمال این است که مثل همیشه سر دولت کلاه رفته باشد! مثل برجام! یعنی دولت یکطرفه باج داده؟

پنج: اما این احتمال ضعیف است و به نظر می رسد دولت علیرغم داشتن امتیاز قراردادی، اراده ای برای اینکار نداشت! چرا!؟ جواب را باید در آشوب های دی ماه 96 جستجو کرد. چیزی که به گمان همه کارشناسان، موج دوم و قوی تر آن قرار بود در اردی بهشت 97 رخ دهد! بازهم چرا!؟

شش: همانطور که برای روی کار آمدن دولت بازهم، به شوک ارزی و اقتصادی سال های 90 و 91 نیاز بود و دولت موفق شد با بهره گیری از موج آن، برجام را تحمیل کند، شوک دیگری برای تکمیل پروژه و تحمیل برجام موشکی و منطقه ای لازم بود تا بدینوسیله ماموریت تمام شود.

هفت: دی 97و دلار 6 هزار تومانی، گام نخست این شوک بود ولی کامل نشد. با نزدیک شدن به 22 اردی بهشت (روز تصمیم‌گیری ترامپ درباره برجام)رخداد های جدیدی در حال شکل گیری است. حوادث چند روز اخیر در غرب کشور، بحران های پی در پی با موضع آب،احیا مجدد برخی تجمعات کارگری و... خبر از سازماندهی مجدد می داد. در مقابل، دولت کمترین کاری برای ایجاد رضایت در گروه های معترض نکرد و حتی دلار 4200 در حد حرف باقی ماند!

هشت: عدم تمدید برجام توسط ترامپ،می توانست شوک اقتصادی و متعاقبا احتمالی مهمی ایجاد کند. دولت برای کنترل این فشار کاری نکرد، یعنی نمی توانست بکند! چون پیش تر همه امتیازات را به آمریکا پیشکش کرده بود! اما برای کنترل اجماعی هم که می توانست کاری کند،دست دست می کرد!آیا منتظر خبری بودند!؟آیا منتظر حادثه ای بودند!؟سازماندهی آشوب ها به جدی ترین شکل خود رسید اما دولت به کارهای نمایشی روی آورد! لغو یکطرفه قرار داد با تلگرام ، وام 5میلیاردی به پیام رسان های داخلی ...!

نه: دستگاه قضایی بوی خطر را حس کرد ، مماشات را جایز ندید و حکم قانونی به توقف ارائه هرگونه سرویس به تلگرام داد . چند اصل قانون اساسی چنین اختیاری را به قوه قضائیه می دهد و جای خدشه حقوقی وجود ندارد.

این اتفاقات مهم را جدی بگیرید،سخنان روحانی در آشوب های دی 96 بسیار مهم و روشنگر است. یک پیام رسان هیچ اهمیتی برای عصبانی شدن رئیس جمهور و ایجاد ضرورت برای دادن این اطلاعیه ندارد،موضوع خیلی جدی تر از این حرف هاست.

یادمان باشد تنها دو گروه می نشینند و تماشا می کنند که کشورشان با چند نفوذی و یک پیام رسان دستخوش آسیب و بلوا شود؛ هالو ها و خائن ها!
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب