سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32011
|
10:51 - 1397/02/11
نسخه چاپی

مدیر عامل بانک:

حفظ و بقاء بانک مهر اقتصاد در اولویت نخست قرار دارد

حفظ و بقاء بانک مهر اقتصاد در اولویت نخست قرار دارد
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است باید تلاش کنیم تا با حمایت از شرکت های تولیدی و واحدهای صنعتی به سهم خود گام های موثری در تحقق این مهم برداریم.

به گزارشايلام بيدار، همایش سراسری معاونین و روسای ادارات امور شعب استان های بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج، معاون اقتصادی بنیاد تعاون بسیج و اعضای هیات مدیره بانک برگزار شد.

"سید ضیاء ایمانی"، مدیر عامل بانک در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی همکاران و با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است باید تلاش کنیم تا با حمایت از شرکت های تولیدی و واحدهای صنعتی به سهم خود گام های موثری در تحقق این مهم برداریم.
ایمانی با تشریح اجمالی وضعیت شبکه بانکی کشور در سال 96، خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت با توجه به مشکلاتی که برای برخی موسسات مالی و اعتباری کشور بوجود آمده بود و با بروز شایعاتی در خصوص ادغام بانک مهر اقتصاد با چالش های جدی و اساسی مواجه شدیم که می توان از آن با تعبیر بحران یاد کرد.
وی افزود: پس از موفقیت ها و دستاوردهای مطلوب بانک در سال 95، بحران ابتدای سال گذشته، بانک  را با مشکلات عدیده ای مواجه نمود به طوری که تمامی برنامه های از پیش تعیین شده در زمینه اعطای تسهیلات، وصول مطالبات، طرح های بهره وری و افزایش سودآوری به صورت مسکوت ماند.
مدیر عامل بانک تصریح کرد: همکاران بانک در بحران سال گذشته با تمام وجود به میدان آمدند و با تلاش های مجاهدانه و روحیه خستگی ناپذیرِ نشات گرفته از فرهنگ ارزشی حاکم بر بانک، مدیریت میدانی را در صف بر عهده گرفتند و به حمد الله بانک توانست با رایزنی های مدیران عالی در بنیاد تعاون بسیج ، دلسوزی، تعهد، فداکاری وابتکار عملِ کارکنان شایسته خود با سربلندی از این گردنه سخت و دشوار عبور کند و به حیات عزتمندانه خود در شبکه بانکی ادامه دهد.
ایمانی ادامه داد: علی رغم تمامی مسائل و مشکلات ناخواسته ای که در ابتدای سال گذشته بر بانک تحمیل شد با یاری خداوند متعال و همدلی و همیاری تمامی همکاران عزیز در 6 ماهه دوم سال 96 توانستیم هدف های از پیش تعیین شده در حوزه های جذب منابع، پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات و  فروش املاک را محقق نماییم.
وی با اشاره به طرح موضوع ادغام بانک مهر اقتصاد خاطر نشان کرد: طرح مجدد ادغام بانک در روزهای پایانی سال گذشته موجب بروز برخی نگرانی ها در بین همکاران شد لذا دغدغه همکاران به مدیریت محترم بنیاد تعاون بسیج منعکس شد که خوشبختانه با نگاه مثبتی که در بین مدیران عالی بنیاد نسبت به بانک و کارکنان آن وجود دارد تلاش می شود تا بانک به صورت مستقل به بقاء خود در بازار پولی و مالی کشور ادامه دهد .
ایمانی با تشریح جایگاه بانک مهر اقتصاد در شبکه بانکی کشور، و با بیان اینکه اراده مدیریت عالی بانک بر حفظ حیات و بقاء مجموعه مهر است، ابراز داشت: باید تلاش کنیم تا با تحقق تمامی برنامه های خود با قوت و قدرت به مسیر خود ادامه دهیم، ضمن اینکه از هرگونه اقدام در جهت ساماندهی شبکه بانکی کشور استقبال می کنیم.
گفتنی است این همایش با هدف بررسی عملکرد بانک و وضعیت شعب استان ها در سال 1396، تشریح سیاست های کلی و تبیین برنامه ها در سال 1397، تبیین سیاست های اعتباری در راستای حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی، افزایش سهم بانک از بازار پولی و مالی کشور و توجه به مسئولیت های اجتماعی بانک در رویان مازندران در حال برگزاری است.
 
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب