سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31990
|
08:00 - 1397/02/05
نسخه چاپی

گزارش؛

عبور و مرور خطرناک در جاده قدیم ایوان/ لزوم تسریع در بازگشایی تونل پیامبر(ص)

عبور و مرور خطرناک در جاده قدیم ایوان/ لزوم تسریع در بازگشایی تونل پیامبر(ص)
بازگشایی تونل پیامبر اعظم ایوان از مطالبات مردم است که امیدواریم مسئولان در این رابطه همت مضاعف از خود نشان دهند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر، امروزه ایجاد مسیر‌های مناسب و امن به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت ‌های توسعه در هر منطقه شناخته می‌شود و حذف نقاط حادثه خیز و استاندارد سازی جاده ها در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.

شهرستان ایوان یکی از شهرستان هایی است که که در مسیر راه دسترسی به کربلا قرار دارد ،شهرستانی که در مناسبتهای مختلف پذیرای حجم زیادی از خودروهای عبوری میباشد.

شاید یکی از مواردی که سبب شده است که بسیاری از هموطنان مسیر ارتباطی ایوان را برای رسیدن به مرکز استان و مرز مهران انتخاب کنند کوتاه تر بودن این مسیر است چرا که با وجود تونل اربعین و تونل پیامبر اعظم گردنه های زیادی از مسیر حذف خواهند شد و این زمینه ای را فراهم می کند که رانندگان رغبت بیشتری را برای عبور از این مسیر از خود نشان دهند.

اما متاسفانه در در تاریخ 29 فروردین 97  به علت ریزش قلوه سنگ بزرگی به سقف تونل پیامبر اعظم(ص) این تونل که راه ارتباطی ایلام به شهرستان ایوان و از آن طریق ایلام کرمانشاه را برقرار می‌کند مسدود شد.

خوشبختانه این  ریزش  هیچ گونه خساراتی را در بر نداشت بلکه فقط زمینه مسدود شدن مسیر را فراهم اورد.

نکته ای که در این گزارش به ان خواهیم پرداخت این است که سالهای سال است که مسیر گردنه رنو از دسترس مردم خارج شده است و این مسیر تاحدودی می توان گفت تخریب شده است چرا که اگر در این مسیر ترددی داشته باشیم خواهیم فهمید که دست اندازها و چاله های فراوان و نبود روشنایی در تونل قدیمی رغبت رانندگان رابرای تردد از این مسیر کم کرده است.

اسماعیلی از شهروندان ایوانی در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد :راه ارتباطی مردم شهرستان ایوان با مرکز استان مسدود شده است و مردم به اجبار باید از مسیر قدیمی، نا ایمن و بسیار خطرناک عبور کنند.

وی گفت: به علت ترافیک سنگین مسیر و دوری راه مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است و دسترسی به پزشکان متخصص، محل کار افراد، سفرهای ضروری مردم به امید بازگشایی هر چه سریع‌تر تونل پیامبر اعظم(ص) صبوری می‌کنند و امیدواریم این انتظار زیاد طول نکشد.

 این شهروند ایوانی گفت :مطلع شدیم گویا تعمیر و بازسازی تونل پیامبر اعظم(ص) به دلیل عدم تامین بودجه لازم تا مدت طولانی تعطیل است ما مردم شهرستان ایوان از شما به عنوان نماینده افکار عمومی انتظار داریم این موضوع را منعکس تا مدیران در کوتاه‌ترین زمان ممکن مدیریت کرده و شاهد بازگشایی هر چه سریع‌تر تونل پیامبر اعظم (ص) باشیم.

جهت پیگیری موضوع و اطلاع از کم و کیف فعالیت تونل پیامبر اعظم(ص) و برطرف کردن مشکل تردد شهروندان ایوانی که هر روز باید مسیر پرپیچ و خم کردنه رنو و تردد در تونل قدیمی که ساخت آن به پهلوی اول می‌رسد به گفتگو با رضانیا مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ایوان نشسته ایم.

رضانیادر این رابطه گفت : در تاریخ 29فروردین مطلع شدیم که تونل پیامبر اعظم ایوان دچار ریزش شده است بلافاصله اکیپ هایی راهداری شهرستان  به محل اعرام شدند و کارهای مربوط به جمع آوری سنگ ها ی داخل تونل را انجام دادیم.

رضانیا  گفت : خوشبختانه در مسیر جایگزین که گردنه رنو است اکیپ راهداری مبادرت به برطرف نمودن نواقص و انجام خط کشی این مسیر جهت تردد  مردم نمودیم .

وی ادامه داد: درصدد هستیم که در کمترین زمان ممکن این تونل بازگشایی  شود اما زمان دقیق آن که چه مدت به طول خواهد انجامید قابل پیش بینی نیست.

 حال در پایان نگارنده ضمن تشکر از فعالیتهای این نهاد طی روزهای گذشته از مسئولان استانی و شهرستانی خواستار است که نسبت به بازگشایی  این مسیر ارتباطی مبادرت ورزند چرا که چرا که صرفه جویی در زمان و هزینه برای  مردم حائز اهمیت است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد