سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31986
|
20:45 - 1397/02/04
نسخه چاپی

سلیمانی:

رادیو نقطه اتحاد و اتصال مردم و مسئولان است

رادیو نقطه اتحاد و اتصال مردم و مسئولان است
استاندار ایلام گفت:رادیو به عنوان رسانه ای قدیمی و مردمی نقطه اتحاد و اتصال مردم و مسئولان است.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام روز سه شنبه در آیین تجلیل از صداهای ماندگار رادیو ایلام به مناسبت گرامی داشت روز رادیو اظهار کرد: تجلیل از هنرمندان در زمان حیات آنها علاوه بر اینکه اقدامی بسیار ارزشمند و فرهنگی محسوب می شودو برعملکرد هنرمندان تاثیر مثبت دارد.

وی گفت: تجلیل از هنرمندان حس قدردانی در میان اقشار جامعه را نیز افزایش می دهد که باید به یک فرهنگ در بین نهادها و دستگاه های دولتی تبدیل شود.
وی با تقدیر از عملکرد صدا و سیمای مرکز ایلام مبنی بر تجلیل از هنرمندان و گویندگان این مرکز در زمان حیات و فعالیت آنها از سایر ارگان ها و نهادها خواست این سبک از قدردانی را در نهادهای خود اشاعه دهند.
وی به اهمیت جایگاه رادیو در بدو تاسیس تاکنون اشاره کرد و افزود: به جرات می توان این رسانه فراگیر را یکی از عوامل اصلی توسعه علم و تکنولوژی برشمرد و به نوعی رشد علم مدیون و مرهون رادیو است.
سلیمانی دشتکی توضیح داد: بعد از ایجاد رادیو گویندگان این رسانه در قالب تولید برنامه های مختلف به مباحث علمی و تبادل علم بین مخاطبان و صاحب نظران می پرداختند و نشر سریع مطالب باعث شد فرایند جهانی شدن تسریع یابد.
وی با بیان اینکه شنوندگان نیز به این رسانه عمومی اعتماد زیادی پیدا کردند، یادآور شد: رادیو به تدریج جایگاه ارزشی خود را در بین مخاطبان پیدا کرد و هم اکنون این رسانه به خاطر موقعیت خص و در دسترس بودن به نقطه اتکا، اتحاد و اتصال مردم و مسئولان تبدیل شده است.

گردانندگان رادیو هنرمندانی توانا و هوشمند هستند
مدیرکل صدا و سیما مرکز ایلام نیز دراین مراسم گفت: گسترش فضای مجازی عاملی برای کمرنگ شدن رسانه های دیگری چون رادیو نشده و این رسانه کهن همچنان از جایگاه خود را در بین مخاطبان حفظ کرده است.
علیرضا شیروی در آئین تجلیل از صداهای ماندگار رادیو ایلام اظهار کرد: ورود رسانه های مجازی علاوه بر اینکه مانعی برای فعالیت رسانه های سنتی نشده بلکه عاملی برای توسعه و رشد این رسانه ها شده است.
وی در خصوص اهمیت رادیو افزود: برخلاف مجریان سیما که از تصویر برای بیان مطلب بهره می گیرند، گردانندگان رادیو را باید هنرمندانی توانا و هوشمند معرفی کرد که تنها در قالب صدا احساس واقعی محتوای برنامه را به مخاطبان القا می کنند.
شیروی در مورد وضعیت رادیو ایلام یادآور شد: صدای مرکز ایلام به صورت 24 ساعته و در شبکه های ماهوره ای در اقصا نقاط جهان با 52 عنوان برنامه روتین و با 12 ساختار و محتوای مختلف قابل دریافت است.
وی گفت: در استان ایلام نیز 2 فرستنده پرقدرت واقع در دهلران و ایلام استان را پوشش می دهد و در سال جاری هم یک فرستنده در منطقه صالح آباد راه اندازی می شود و این بیانگر وجود اهمیت زیرساخت ها در دریافت بدون اشکال صدا در نقاط گوناگون استان است.
وی همچنین به راه اندازی رادیو نما در استان اشاره کرد و افزود: این رادیو از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و مخاطبان با استفاده از گیرنده های خود برنامه های رادیو را به صورت مستقیم از درون استودیو مشاهده می کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با بیان اینکه میزان استاندارد مخاطبان رادیو 25 درصد است، اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی های انجام گرفته رادیو ایلام دارای 23 درصد را مخاطبان جذب کرده که این میزان مخاطب، رادیو ایلام را در میان 6 رادیوی برتر کشور قرار داده است و‌ مخاطبان رادیو نما هم 17 درصد برآورد شده اند.
وی گفت: این میزان جذب مخاطب رادیو ایلام نسبت به سال های اخیر 9 درصد افزایش داشته و سطح رضایت مخاطبان از برنامه های رادیویی ایلام 83 درصد بوده و بر اساس پژوهش های انجام گرفته به طور میانگین روزانه 2 ساعت مردم، مخاطب برنامه های رادیو ایلام هستند.
در این همایش از تعدادی از گویندگان پیشکسوت و منتخبان جشنواره های مختلف صدا و سیمای مرکز ایلام تجلیل شدند.
رونمایی از 20 اثر موسیقیایی صدا وسیمای مرکز ایلام از دیگر برنامه های جانبی این همایش بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب