سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31977
|
12:51 - 1397/02/04
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

لزوم لغو روادید و استقرار کنسولگری برای تسهیل تردد/ مهران به شبکه راه آهن متصل می شود

لزوم لغو روادید و استقرار کنسولگری برای تسهیل تردد/ مهران به شبکه راه آهن متصل می شود
استاندار ایلام خواستار تشکیل کمیته مشترک جهت پیگیری اجرای تفاهمنامه های بین دو استان مرزی ایلام و واسط عراق شد.

به گزارشايلام بيدار،قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک دوره ای استانداران ایلام و واسط عراق اظهار کرد: در دیدار های انجام شده گذشته میان مدیران ارشد 2 استان، اجرای تفاهم نامه های صورت گرفته به طور کامل عملیاتی و وارد فاز اجرایی نشده اند.

وی افزود: باید کمیته مشترکی از ترکیب مدیران 2 استان تشکیل شود تا با برگزاری دیدار های منظم، آخرین وضعیت اجرای آنها را رصد و در اختیار استانداران قرار دهند.
استاندار ایلام با اعلام آمادگی استان ایلام برای همکاری در ابعاد مختلف با استان واسط عراق یادآور شد: تفاهم نامه های بین دو طرف لازم است عملیاتی تهیه شوند و کمیت و زمان اجرا در آنها به طور دقیق مشخص باشد. 
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: این استان آمادگی دارد تا در ابعاد مختلف از جمله پزشکی، راه اندازی کارگاههای صنعتی، صنعت سیمان، کشاورزی و کشت و صنعت با واسط همکاری کرده و سرمایه گذاران ایلامی جهت سرمایه گذاری در واسط حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه 2 استان از نظر قومی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دارای اشتراکات زیادی هستند، یادآور شد: لازم است تلاش کنیم از طریق لغو روادید یا استقرار کنسولگری در مرکز 2 استان، تردد شهروندان را تسهیل کنیم.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه اربعین به یک شاخص گردشگری مذهبی بین 2 استان ایلام و واسط عراق تبدیل شده است، گفت: بایستی با همکاری یکدیگر مسیر تردد زائران را هموار کنیم.
سلیمانی دشتکی تاکید بر اینکه در ایام اربعین تجارت بین 2 طرف نباید متوقف شود، اضافه کرد: بازارچه مرزی چنگوله در شهرستان مهران بدین سبب در نظر گرفته شده است که استان واسط در این خصوص کمک کند تا این بازارچه سریعتر راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه به اینکه تسهیل تجارت نیازمند فعالیت قوی بانکها است، افزود: استان ایلام آمادگی دارد تا شعبه بانک ملی را در شهر کوت راه اندازی کند.
استاندار ایلام مشکلات ناشی از پیدیده ریزگردها اشاره کرد و گفت: 600 هزار اصله نهال در نهالستان های ایلام فراهم شده است و آمادگی این را نیز داریم تا تعداد یک هزار و 600 هکتار در خاک عراق نهال کاری کنیم.
وی در زمینه مبارزه با ریزگردها بر تبادلات علمی و دانشگاهی بین دو طرف تاکید کرد.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع راه آهن اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته، مهران هم از طریق کرمانشاه و هم از طریق خوزستان به راه آهن وصل می شود.
وی تاکید کرد: لازم است با برنامه ریزی مناسب مسیر راه آهن مهران - کربلا در خاک کشور عراق پیگیری شود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد