سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31973
|
17:02 - 1397/02/03
نسخه چاپی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد؛

تکلیف کمیسیون انرژی درزمینهٔ تسهیل سرمایه‌گذاری/ نگاه ویژه بخش انرژی به میادین مشترک نفت و گاز

تکلیف کمیسیون انرژی درزمینهٔ تسهیل سرمایه‌گذاری/ نگاه ویژه بخش انرژی به میادین مشترک نفت و گاز
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه و بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز از اصلی ترین راهبردی های بخش انرژی کشور محسوب می شود.

به گزارشايلام بيدار،فریدون حسنوند روز دوشنبه در بازدید از طرح ان جی ال 3100 دهلران اظهار کرد: وزارت نفت آمادگی دارد با سرمایه گذاران در بخش پالایشگاهی همکاری و مجوز و خوراک را تامین کند.

وی با اشاره به نگاه ویژه کمیسیون انرژی مجلس به میادین مشترک یادآور شد: امیدواریم پرداختن به میادین مشترک نفت و گاز بین ایران و عراق در دستور کار قرار گیرد و این میادین بعنوان یک ضرورت و اولویت در هیات عالی نظارت بر منابع نفتی مورد تاکید است و استان ایلام و شهرستان دهلران در این زمینه جایگاه ویژه ای دارند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقا توان و قدرت کشور در اکتشاف و استخراج برای استفاده از این ظرفیت بعنوان یک پارامتر امنیتی در تولید بالا تاکید کرد.
حسنوند با بازدید اعضای کمیسیون از پروژه های شهرستان دهلران اشاره کرد و یادآور شد:در این سفر بررسی و بازدید از ان جی ال و حوزه نفتی چشمه خوش انجام و برای تقویت و شتاب بخشی در پروژه ها از سوی این کمیسیون اقداماتی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به ارایه گزارش از وضعیت پروژه های او یک، وضعیت فعلی و چشم انداز پروژه ها و موانع احتمالی در این نشست افزود: بررسی مسائل فنی و کمک به رفع این موانع احتمالی ، تامین منابع مالی، حمایت از شرکت های ایرانی، ایجاد اشتغال و اجرای ماده 47 در راستای توانمند کردن مناطق و استفاده از نیروهای بومی در این سفرها دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت او یک (مجری پروژه ان جی ال دهلران) نیز در این بازدید گفت: منابع مالی ان جی ال دهلران به تازگی دریافت شده و در ماه های آینده شاهد سرعت در این پروژه خواهیم بود.
بهزاد محمدی با اشاره به جهش پروژه در سال جاری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این پروژه سال 99 بهره برداری می شود.
وی به نقش پروژه ان جی ال دهلران در اشتغال اشاره کرد و افزود: در بخش بهره برداری و تعمیرات 200 نیروی منطقه آموزش و جذب می شود.
مدیر پروژه ان جی ال دهلران نیز گفت: جلوگیری از آلودگی محیط زیست و سوزانده شدن گازهای منطقه، تامین خوراک پتروشیمی و اشتغال از مهمترین اهداف این پروژه است.
علیرضا تیموری افزود: پروژه در مجموع 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه برای افزایش نیروهای بومی و جذب و بکارگیری آنها در این پروژه در دستور کار است.
طرح ساخت ان جی ال دهلران سال 95 در دهلران با سرمایه گذاری شرکت بازنشستگی نفت و او یک آغاز شده است.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب