سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31968
|
08:31 - 1397/02/03
نسخه چاپی

رئیس سابق شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان عنوان کرد؛

مشهود بودن خودمحوری و تندروی در بین اصلاح طلبان استان/ نحوه تشکیل شورای سیاست گذاری غلط بود

مشهود بودن خودمحوری و تندروی در بین اصلاح طلبان استان/ نحوه تشکیل شورای سیاست گذاری غلط بود
در روزهای گذشته برخی کانال های خبری اصلاح طلب در خبری از پایان فعالیت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان ایلام خبر داده بودند خبری که با واکنش های متفاوتی همراه شده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::در روزهای گذشته برخی کانال های خبری اصلاح طلب در خبری از پایان فعالیت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان ایلام خبر داده بودند خبری که با واکنش های متفاوتی همراه شده است.

در چند روز بعد از این خبر نیز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان ایلام بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده بود: براساس مصوبه جلسه مورخه 26 فروردین ماه امسال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان ایلام با رای اکثریت احزاب پایان فعالیت شورای سیاست گذاری فعلی اصلاح طلبان استان را اعلام کرد.

آنچه بیشتر در این بیانیه بر ان تأکید شده بود اینکه "بدینوسیله در جهت تقویت و تعامل فیمابین تمامی اصلاح طلبان استان ایلام می رساند شورای سیاست گذاری جدید در آینده براساس دستورالعمل و آئین نامه شورای عالی سیاست گذاری با محوریت احزاب و دعوت از اشخاص حقیقی واجد شرایط تشکیل خواهد شد".

این بند بیانیه نیز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان ایلام این شائبه را به میان می آورد که آیا تشکیل شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان که اکنون منحل گردیده برخلاف دستورالعمل و آئین نامه شورای عالی سیاست گذاری با محوریت احزاب و دعوت از اشخاص حقیقی واجد شرایط بوده است؟ و اینکه این شورا در تضاد با تصمیمات و خواسته های شورای سیاست گذاری کشوری است؟

اعلام انحلال شورای سیاست گذاری در ایلام غیرقانونی است

"محمدتقی ساغری"، از فعالان اصلاح طلب ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص انحلال شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان ایلام گفت: بنده با توجه به عدم عضویت در احزاب در جریان مستقیم این موضوعات نیستم اما شنیده‌ها حاکی از این است با توجه به اینکه زیربنا و اسکلت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، اعضای شورای هماهنگی یعنی احزاب هستند لذا خودشان به صورت مستقل شورای هماهنگی را نیز تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: بعد از طی این مراحل شورای هماهنگی افراد حقیقی را به شورا اضافه و این افراد نیز به عنوان شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان انتخاب می‌ شوند.

ساغری افزود: با توجه به اینکه ۱۷ نفر از احزاب به صورت مستقیم در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حضور دارد لذا خروج این تعداد به خودی خود این شورا را نیز منحل می‌کند.

رئیس سابق شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان ایلام تأکید کرد: البته اعضا به خودی خود نمی توانند به صورت قانونی نسبت به انحلال شورای سیاستگذاری اقدام کنند چرا که این تصمیم باید توسط شورای سیاستگذاری کشور منحل و اعلام شود اما طبیعی است که با خروج این افراد، شورا از اکثریت خود نیز خواهد افتاد.

انتقاد از خودمحوری و تندروی ها در شورای سیاست گذاری

این فعال اصلاح طلب بیان کرد: اما موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که گله مندی ها و نارضایتی هایی وجود دارد، از طرف دیگر خودمحوری ها و تندروی هایی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استان وجود دارد و علت اینکه این افراد از این شورا خارج شدند در واقع به همین موضوع برمی‌گردد و افرادی که در این شورا فعالیت می کنند خود را همه کاره و محور همه چیز تلقی می کنند.

ساغری در پایان اشاره کرد: به نظر بنده نفس شورای سیاستگذاری در استان غلط تشکیل شد؛ قانون این است که احزاب به همراه ۵۰ درصد اشخاص حقیقی در جریان این شورا انتخاب شوند اما ما شاهد این هستیم که انتخاب اشخاص هم با احزاب صورت گرفت و عده زیادی از فعالان اصلاح طلب در جریان این ماجرا حذف شدند، لذا امروزه دیگر اختیار عملی برای اصلاح طلبان باقی نمانده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب