سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31954
|
12:40 - 1397/02/02
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

دولت 8 سال عقب ماندگی ایلام در دوران دفاع مقدس را جبران کند

دولت 8 سال عقب ماندگی ایلام در دوران دفاع مقدس را جبران کند
استاندار ایلام گفت: مردم استان ایلام 8 سال در دوران دفاع مقدس از کشور دفاع کردند و اکنون نوبت نظام و دولت است که 8 سال عقب ماندگی استان را جبران کند.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی‌"، استاندار ایلام صبح امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اداری با حضور وزیر اطلاعات اظهار داشت: کشور و مردم ایران به ایلام و مرزداران ایلامی مدیون هستند و 8 سال ایثار ، جانبازی، سلحشوری و مقاومت مردم ایلام در برابر رژیم بعثی بود که اجازه ی حضور آنان را در کشور نداد و جای جای استان ایلام از زمین‌های ورزشی گرفته تا شهرها و کوهها از بمباران دشمن بعثی در عمان نبود و همه باید دست به دست هم داده و این 8 سال عقب ماندگی استان ایلام را از توسعه جبران کنیم .

وی ادامه داد: همدلی و همیاری بین همه بزرگان و مسئولین استان و مردم یکی از فرصت‌های خوبی است که باعث تبدیل تهدیدها به فرصت شده است و همین مرز زمانی بزرگترین تهدید در استان محسوب می‌شد و اکنون به یکی از بهترین فرصت های اقتصادی و فرهنگی کشور تبدیل شده است و کنگره ی بزرگ اربعین در استان که با تردد بیش از 2 میلیون 100 هزار نفر در ایام اربعین یکی از بهترین مزایای استان به حساب می آید که نیاز کمک و مساعدت دولت برای تکمیل زیرساختهای آن داریم .

استاندار ایلام با اشاره به مزیت های خدادادی بی نظیر استان ایلام در بحث منابع خدادادی خاطر نشان کرد: نفت ، گاز، مرز، اراضی کشاورزی همه فرصت هایی هستند که می تواند از لحاظ رونق اقتصادی و اشتغال استان ایلام را بی نیاز کند.

رئیس شورای اداری استان با تأکید بر خدمات و فعالیت های بسیار خوب نظام در استان تصریح کرد: با وجود فعالیت های بسیاری که در استان ایلام از ظرف دولت صورت گرفته  ولی جای کار بسیار بسیار زیاد است مسائل اقتصادی استان مسائل ملی هستند، اعتبارات مرز، آب های مرزی، طرح گرمسیری، نفت و گاز و پتروشیمی ملی است و باید در سطح ملی در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی با حضور وزیران مربوطه بررسی شود وبسیار ساده قابل حل است .

وی تشکیل گروه های صلح با حضور ریش سفیدان و بزرگان را یکی از کار های خوب شورای تأمین و نیروی انتظامی برای مدیریت نزاع ها و مشکلات اجتماعی دانست و ابراز داشت:  روستاهای مرزی ما حدود 100 هزار نفر جمعیت دارند و 70 تا 80 روستای مرزی داریم . شهرهای مرزی ما بیش از 220 هزار نفر جمعیت دارند و بیش از 65 درصد جمعیت استان مرزنشین هستند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: دولت طرح های عمرانی بزرگی در استان انجام داده ؛ از جمله توسعه و تکمیل زیرساخت های عمرانی مرز، تسریع در راه اندازی بازارچه های چیلات و چنگوله ، بازارچه مرزی هلاله شمالی ، بحث منطقه ی آزاد مهران ، گذر مرزی چیلات برای کاهش تراکم جمعیت در مهران خدماتی است که دولت برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی در استان صورت داده است .

وی در مورد طرح های احیا، سامانه گرمسیری و طرح های خود جهاد کشاورزی بیان داشت: بیش از 75 هزار هکتار زمین آبی در استان ایجاد شده ، که در طرح های جدید 108 هزار هکتار به زمین های کشاورزی آبی اضافه می شود  و می تواند اشتغال خوبی را در این بخش ایجاد کند.

استاندار ایلام ، اربعین را فرصت بسیار خوبی دانست که هم تهدید دارد و هم فرصت ، که علاوه بر ابعاد مختلف بعد اقتصادی را می توان تقویت کرد.

وی گفت: در سال بیش از 4 میلیون و 600 هزار زائر از مرز مهران تردد می کنند و اگر هر کدام2 روز در ایلام اقامت کنند سالاه 850 هزار نفر در استان نیاز به خدمات رسانی دارند که این امر ضرورت ایجاد کنسولگری عراق در مهران یا ایلام را بسیار ضروری می کند و اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایلام و استان های همسایه نیاز به لغو روادید و تردد آزاد بین دو کشور را افزایش می دهد و استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نیز مورد نیاز است.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب