سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31894
|
08:38 - 1397/01/28
نسخه چاپی

وقتی چادرهای اهدایی تحویل گرفته می شود؛

مردم زلزله زده روستاهای بخش زاگرس چرداول در انتظار حمایت مسئولان

مردم زلزله زده روستاهای بخش زاگرس چرداول در انتظار حمایت مسئولان
بعد از گذشت چند ماه از زلزله در روستاهای بخش زاگرس در شهرستان چرداول مردم همچنان منتظر تدبیر مسئولین برای اسکان دائم وبرآورد آسیب های زلزله هستند

به گزارشايلام بيدار به نقل از دیار زاگرس، زلزله سال گذشته در کرمانشاه برشهرستان چرداول هم تاثیرگذار بود ولی بیشترین آسیب مربوط به زلزله 5/4 ریشتری لومار بود که به علت نزدیکی متوجه روستاهای بخش زاگرس شد و حتی باعث تخریب برخی خانه ها شد.

از همان روزهای اولیه تیم های واکنش سریع در منطقه مستقر شدند وچادر دراختیار زلزله زدگان قرار گرفت حتی به آنها قول بررسی وپرداخت وام برای بازسازی منازل در اسرع وقت داده شد که برای شرایط بحرانی اقدام مناسب انجام گرفت.

زلزله یکی از بعدهای آن اقدامات در شرایط بحرانی وبعدهای دیگر مربوط به آسیب روحی وجسمانی به انسان ها واموال افراد است دراسرع وقت باید سازوکارهایی برای اسکان دائم زلزله ردگان اندیشید ولی گویا این مورد رفته رفته به قافله فراموشی سپرده می شود وهرچه بیشتر می گذرد اولویت های مسئولان هم تغییر می کند وجای خود را به مواردی می دهد که شاید فعلا ضرورتی ندارند.

مردم روستاهای پنج مزرعه در بخش زاگرس که برخی از آنها خانه هایشان را ازدست داده اند وتوان بازسازی فوری آن را ندارند در انتظار تدبیرمسئولان برای کمک رسانی به بازسازی منازلشان هستند که این مورد نباید درگیر بروکراسی اداری شود وهرچه زودتر مقدمات اسکان دائم مردم را فراهم کرد.

وقتی چادرهای اهدایی تحویل گرفته می شود

مردم روستاهای بخش زاگرس در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس از روند رسیدگی مسئولین به آن ها ناراضی هستند وخواستار اقدام مناسب دراین خصوص هستند.

پورمحمد از ساکنین روستای جوبشله در بخش زاگرس در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت: بدلیل بی توجهی وعدم پیگیری مسئولین بخش زاگرس وشهرستان چرداول به خسارت زلزله در روستای جوبشله و  پنج مزعه بخش زاگرس چرداول ،خسارت دیده گان زلزله که چند ماهی است در زیر چادر بسر میبردند بدلیل بی توجهی مسئولین ،چادرهای اهدایی را جمع کردند.

وی افزود:خسارت به خانواده ها در برخی روستاها زیاد است وبه دلیل عدم توانایی مالی مردم توان بازسازی خانه هایشان را ندارند که دراین خصوص باید خسارت ها بررسی وبراساس آن اقدام مناسب وبه موقع صورت گیرد.

این جوان چرداولی گفت: امسال به دلیل خشکسالی وکمبود بارش ها به نسبت گذشته برخی از مردم از لحاظ معیشتی وضعیت مناسبی ندارندکه باید تا دیرنشده تدبیری اندیشید.

درپایان ذکراین نکته ضروری است که دراین گونه موارد باید اقدام مناسب وبه موقع انجام داد تا برخی از آسیب های زلزله درمان شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد