سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31893
|
08:50 - 1397/01/28
نسخه چاپی

"مانشت" پَر؛

تنهاکشتارگاه مرغ ایوان تعطیل شد/ یکصد جوان ایوانی بیکار شدند

تنهاکشتارگاه مرغ ایوان تعطیل شد/ یکصد جوان ایوانی بیکار شدند
با تعطیل شدن کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان ایوان یکصد نفر از جوانان این شهرستان بیکار شدند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر، بیکاری و مشکل اشتغال یکی از مهمترین موضوعاتی که در طول چندین سال اخیر برای خانواده ها و جوانان ایرانی به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی به وجود آمده و مشکلات و دغدغه هایی را برای مردم به ویژه جوانان به وجود آورده است.

انسان همواره برای امرا معاش , بر طرف کردن نیازهای جسمانی ، مادی و معنوی  خویش نیازمند شغل وکار بوده است برهمین اساس حرفه ای را متناسب با توان خویش برمی گزیده وشروع به فعالیت کرده است.

از موضوعات مطرح و به روز در جامعه ی امروز، موضوع اشتغال جوانان می باشد مساله ای که تبدیل به  دغدغه ی اصلی هر جوانی شده است، به خصوص برای قشر تحصیل کرده.

اما هدف از ارائه این مقدمه پرداختن به  موضوعی است که حدود یک ماه است کام شاغلین یک واحد تولیدی را تلخ کرده است.

کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان ایوان یکی از مراکزی است که در سال 1385با اعتبار نزدیک به 4میلیارد تومان به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال زایی بیش از 100نفر را به صورت مستقیم در این واحد فراهم آورد.

این کشتارگاه علاوه براینکه نیاز شهرستان را تامین می کرد به بخشهایی از استان و استانهای همجوار نیز ارائه خدمات میدهد.

اما متاسفانه حدود یک ماه است که این واحد تولیدی که با مشارکت بخش خصوصی اداره می شود تعطیل شده است  و جوانان زیادی که در این واحد تولیدی مشغول به کار بوده اند در حال حاضر بیکار هستند.

"فارس جناغ"؛ رییس دامپزشکی شهرستان ایوان در این رابطه در گفتگوبا خبر نگار ما اظهار کرد :این واحد تولیدی در شهرستان ایوان در سال 1385با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد.

وی اظهار کرد : راه اندازی این واحد کشتارگاه در زمینه جلوگیری از کشتارغیر مجاز طیوردر سطح شهرستان موثر بود به طوری که شاهد کحدود کشتار غیر کجاز در سطح شهرستان بودیم.

وی با اشاره به اینکه این واحد در ساعت 2هزار قطعه کشتار می کند  ادامه داد: این کشتارگاه در سال 1396 بیش از 2میلیون 600 هزارقطعه مرغ  به بازار فروش عرضه کرده است.

رییس دامپزشکی ایوان ادامه داد: متاسفانه حدود یک ماه است که این کشتارگاه تعطیل شده است و تعدادیکصد نفز ار شاغلین آن بیکار شده اند.

وی بیان داشت : مدیر عامل این واحد با ارسال نامه ای به دامپزشکی دلایل تعطیلی خود را موارد (کمبود نقدینگی ،عدم مقرون به صرفه بودن،انجام تعمییرات ،زیان مالی ...بیان کرده است.

وی در پایان گفت در تلاش هستیم که این واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

حال در پایان امیدواریم مسئولان شهرستان در راستای کمک به شاغلین این واحد تلاش لازم را به کار گیرند چرا که بسیاری از شاغلین در این کشتارگاه  نان آور خانواده های خود هستند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد