سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31889
|
22:49 - 1397/01/27
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

سند جامع اربعین در مهران تدوین می شود

سند جامع اربعین در مهران تدوین می شود
استاندار ایلام از تدوین سند جامع اربعین در شهرستان مهران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از آوای مهران، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام روز دوشنبه ٢٧ فروردین در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان مهران با اشاره به اینکه امنیت مرز مهران سبب شده مهمترین گمرک استان در مهران مستقر باشد افزود: بیشترین ظرفیت های استان ایلام در شهرستان مهران است از این رو باید تلاش شود در کنار ابعاد سیاس و معنوی  بعداقتصادی اربعین نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیران در راستای توسعه استان با هم وحدت و هم افزایی داشته باشند و  تلاش نمایند مسائل مهم را به حاشیه نکشانند  زیرا این امر  سبب هدر رفت وقت شده خواهد شد.

فرماندار ملکشاهی در این مراسم گفت در سال گذشته تعداد ١٣۵ پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است که سبب متحول شدن توسعه این شهرستان شده است.

نظام ملکشاهی افزود: همچنین در سال ٩۶ با همت کارکنان ادارت استان, مسوولان قضایی و انتظامی  ۴ میلیون ۴۰۰ هزار زائر با کمترین مشکل و با ارامش  از پایانه مرزی مهران عبور کرده اند.

وی افزود: همچنین از سال ٨٢ تا کنون بیش از  ٣۵ میلیون نفر زائر که از مرز مهران به عتبات عالیات در کشور عراق مشرف شده اند

نظام ملکشاهی ادامه داد: در طول خدمت دولت تدبیر و امید در شهرستان مهران حدود  ١۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که از جمله انان را می توان به سامانه گرمسیری, توسعه میدان نفتی اذر و چنگچله اشاره کرد.

فرماندار ملکشاهی همچنین تهدیدهای شهرستان مهرانذرا عدم وجود راه اهن, عدم وجود آزاد راه, ضعف در جذب سرمایه گذاری, محدود بودن منابع اب شرب مطمئن و پایدار, فرار سرمایع مالی و انسانی به خارج از استان و غیره ذکر کرد.

وی گفت: از جمله پروژ های دارای اولویت در سالجاری را احداث پل زیر گذر کمربند شرقی به سمت دهلران,  ایجادزیر ساخت  برای راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله, احداث کمربندی غربی زیر ساخت اربعین, اصلاح شبکه اب شرب و توسعه شبکه فاضلاب شهری مهران, احیای نهر سنتی جو چفت و احداث طرح تغذیه مصنوعی شماره ٣ دشت مهران, تعویض شبکه اب شرب شرک اسلامیه  و ساخت منبع تغذیه ۵۰۰۰ متر مکعبی, طرح ابیاری و زهکشی صالح اباد در سطح ٢٨۰۰ هکتار و طرح ابیاری و تسطیح اراضی رضا اباد در سطح ٢۴۰۰ هکتار است.

از جمله مصوبات این جلسه ,تکمیل پل بانرحمان  از محل اعتبارات ملی, ایمن سازی تقاطع شهید بسطامی _تقاطع بانرحمان و شهرک اسلامیه, تکمیل پروژه واریانت مسیر مهران _ ملکشاهی (ترشابه) به طول ۴/۵ کیلومتر تا ٢ ماه اینده,  اصلاح و بازسازی شبکه ابرسانی, ساخت مخزن مناسب با ظرفیت ۵۰۰ مکعب و نیز اصلاح شبکه,  در جهت پیشگیری  از بیماری های واگیردار در راستای سلامت مردم و زائرین, تکمیل زمین چمن شهر مهران و احداث پیست دو میدانی اطراف ان, همچنین مقرر گردید دو قطعه زمین به ابعاد بیش از ٣۰*۶۰ متر به تربیت بدنی جهت احداث زمین چمن مصنوعی در شر مهران توسط شهرداری و یک قطعه زمین با ابعاد مذکور در شهرک اسلامیه به تربت بدنی, تکمیل و بهره برداری از سد و شبکه کنجانچم در قالب سامانه گرمسیری  تا دهه فجر ۹۷, طراحی و اجرا گلزار شهدا شهرستان مهران در سال ۹۷ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان, جاده کنار گذر غربی مهران بمنظور اهداف مختلف بخصوص در شرایط اضطراری در سال جاری توسط دفتر فنی استانداری از محل رضا اباد تا تقاطع امامزاده ابراهیم بطول ۶ کیلومتر, ارتقا شاخص به این موضوع جهت ایجاد راه دسترسب به بازارچه مرزی چنگوله بطول ٢۶ کیلومتر تا پایان سال جاری,  افزایش ظرفیت خط انتقال از ابزیادی تا محل بازارچه چنگوله, بهسازی و عمران شعر مهران شامل روشنایی و معابر پل زائر تا پایانه مسافربری و  ساخت مرکز درمانی از محل اعتبارات اربعین به دانشگاه علوم پزشکی عنوان شد.

مردم ولی نعمت نظام هستند

سلیمانی دشتکی روز دو شنبه٢٧ فروردین در دیدار مردمی با مردم شهرستان مهران مهمترین هدف سفر به شهرستان های تابعه ایلام  را توزیع بودجه با توجه به بررسی مشکلات حوزه های مختلف عمرانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: وحدت و همدلی  حداکثری  در بین مسوولان برای کسب امکانات از مرکز و تخصیص بودجه  سبب شده است برای توسعه استان از تمامی ظرفیت استفاده شود که ما حصل ان در سطح استان به خوبی نمایان است.

استاندار ایلام ادامه داد: مهران به واسطه وجود عتبات عالیات به میعادگاه عاشقان تبدیل شده است  به طوری که در سال گذشته در  ایام اربعین بیش از ٢میلیون نفر  از مرز مهران در بحث ورود یا خروج از کشور  تردد داشته که این نشان از وجود ظرفیت های مهم در این شهرستان مرزی است.

وی گفت: تصویب منطقه ازاد مهران زمینه توسعه استان را چند برابر می کند از این رو نمایندگان مردم در مجلس تلاش نمایند زمینه تحقق این مهم را فراهم سازند.

امام جمعه مهران نیز در این مراسم گفت: مهران به واسطه تردد زائرین ابا عبدالله الحسین در ایام اربعین به خوبی در کشور و جهان شناخته شده است لذا توجه به این شهرستان مرزی مهران  در بحث زیرساخت های فرهنگی مهم و ضروری است.

حجت الاسلام  زمانی موسوی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت های مهم در مهران وظایف مسوولان را در راستای رفع مشکلات چند برابر می کند از این رو مسولان ارشد استان باید تلاش نمایند زمینه پیشرفت استان را فراهم سازند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیکاری جوانان در جامعه به یکی از معضلات اساسی برای استان تبدیل شده است بنابراین اگر می خواهیم شادی را به جوانان هدیه دهیم زمینه اشتغال انان را فراهم سازیم.

امام جمعه مهران  در ادامه گفت: عدم پرداخت حقوق کارکنان شرکت نفت, مشکلات جامعه فرهنگی, وجود بافت های فرسوده مدارس, فرار نخبگان, مشکل بازارچه مرزی و غیره توجه ویژه به شهرستان مرزی را می طلبد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب