سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31871
|
10:30 - 1397/01/26
نسخه چاپی

رئیس پلیس فتا استان ایلام خبر داد؛

کلاهبرداری مالی در صدر جرائم سایبری در ایلام/ لزوم ارتقاي سواد رسانه اي در فضاي مجازي

کلاهبرداری مالی در صدر جرائم سایبری در ایلام/ لزوم ارتقاي سواد رسانه اي در فضاي مجازي
رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: بیشترین وقوع جرم در استان ایلام را کلاهبرداری مالی و برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان به خود اختصاص می دهد.

به گزارشايلام بيدار،"علی جمالی"، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام گفت: جرائم در فضای سایبری قشر و جامع هدف مشخصی ندارد و عموم مردم از هر رده سنی مورد تهدیدات و جرایم در فضای سایبری هستند.

وی اظهار کرد: علیرغم تأکیدات و هشدارهای پلیس و سایر نهادهای مربوط متأسفانه ما روزانه شاهد وقوع جرایم در فضای سایبری به خصوص کلاهبرداری های مالی هستیم که در آن مردم دچار خسارت مالی بعضاً سنگینی می شوند.

جمالی افزود: بیشترین وقوع جرم در استان ایلام را کلاهبرداری مالی و برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان به خود اختصاص می دهد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام در ادامه به عوامل وقوع جرم در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد : علت اصلی را عدم دانش سایبری و اعتماد بیش از حد به فروشندگان در فضای مجازی و عدم محافظت از اطلاعات بانکی کاربران دانست که یکی از راه کارهای آن افزایش سطح سواد سایبری و توجه به توصیه های پلیس فتا و مشاوره با کارشناسان پلیس فتا قبل از هر اقدامی است.

وی ادامه داد : به همه کاربران که در فضای سایبری حضور دارند و از این طرق اقدام به فعالیت اقتصادی و گردش مالی می کنند توصیه می شود به سادگی فریب وعده های پوچ کلاهبرداران را نخورند . در خرید و فروش های اینترنتی قبل از هرگونه جابجایی وجهی بررسی های لازم در خصوص صحت هویت فرد مقابل را داشته باشند.

جمالی خاطر نشان کرد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه ایی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

    انتهای پیام/الف

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد