سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 3187
|
20:14 - 1392/05/01
نسخه چاپی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

بافت های فرسوده آبدانان نوسازی می شود

بافت های فرسوده آبدانان نوسازی می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت:بافت های فرسوده آبدانان نوسازی می شود.

به گزارش ایلام فردا به نقل از آبدانان نیوز،احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ظهر امروز در جلسه امور زیربنایی استان ایلام اظهار کرد: فرآیند بهسازی، اصلاح و نوسازی بافت‌ فرسوده شهر آبدانان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اجرای بافت فرسوده یکی از مطالبات اصلی مردم آبدانان است که در آینده پایه و بیس طرح تفضیلی شهر می‌شود و بنابر این ضروری است علاوه بر مسائل فنی، مسائل قومیتی، فرهنگی و اجتماعی آن رعایت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری را سه مولفه اصلی بافت های فرسوده عنوان کرد و گفت: ساخت و سازها، توسعه، تعریض و تجمیع در بافت فرسوده باید براساس ضوابط اجرایی تعریف شده و مشوق های در نظرگرفته شده برای بافت باشد تا علاوه بر نوسازی شاهدبازگشایی معابر کم نفوذ در اینگونه بافت ها باشیم.

وی با بیان اینکه خیلی از مسائل بافت فرسوده در طرح تفضیلی اجباری می شود،تصریح کرد: در طرح های توسعه شهری جدید، ساماندهی بافت های فرسوده، تجهیزات و تأسیسات شهری مورد نیاز و ارتقای کیفیت مدیریت شهری باید پیش بینی شود.

کرمی با تاکید بر اینکه بافت فرسوده‌ شهری نیازمند استحکام و نوسازی می‌باشند،گفت: خوشبختانه روند نوسازی شکل خوبی به خود گرفته و این سیاستگذاری نیز بر شتاب ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری می‌افزاید.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت های مالی و فراهم کردن خدمات شهری در مناطق دارای بافت های فرسوده تصریح کرد: هرچند سیاست های تشویقی در این زمینه پیش بینی شده، اما باید حمایت های مالی صورت گرفته و همچنین خدمات شهری مورد نیاز در مناطق فرسوده نیز در نظر گرفته شود تا انگیزه لازم برای استقرار جمعیت در این محدوده ها بالا رود.

در این جلسه با کلیات طرح بافت فرسوده شهر آبدانان به مساحت 75 هکتار موافقت و مقرر شد ظرف مدت ده روز آینده کمیته ای متشکل از نمایندگان فنی استانداری، راه و شهرسازی، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر آبدانان تشکیل و نسبت به بررسی طرح مذکور با طرح بالادستی از جمله طرح جامع شهر تطبیق دهند تا با کمترین انحراف از ضوابط طرح های فرا دست ملاک عمل قرار گیرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب