سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31831
|
09:40 - 1397/01/21
نسخه چاپی

به علت تولید آلاینده بیشتر از حدمجاز؛

کارخانه سولفات پتاسیم ایوان تعطیل شد

کارخانه سولفات پتاسیم ایوان تعطیل شد
کارخانه سولفات پتاسیم شهرستان ایوان به علت تولید آلاینده بیشتر از حد مجاز تعطیل شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، کارخانه سولفات پتاسیم ایوان  یکی از کارخانه هایی است که در سال 95 با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در دو فاز در شهرک صنعتی ایوان افتتاح شد .

این واحد تولیدی در دوفازبا اعتباری550 میلیارد ریال احداث شده است که از این مقدار اعتبار 50درصد آن را بخش دولتی و50درصد آن را بخش خصوصی تامین نموده است.

تولیدات این کارخانه در سه بخش است که  در شبانه روز25تن اسید کلرتیک ،40تن اسید سولفوریک و25تن سولفات پتاسیم تولید می کند.

اشتغال زایی در این واحد تولیدی بصورت مستقیم 60نفر  می باشد که تمام نیروهایی که در این واحد بکارگرفته شده اند  بومی شهرستان می باشند.

اما نکته ای که در این روزها می توان بله ان پرداخت گاز آلاینده ای است که از این کار خانه به فضای بیرون خروج می کند و موجب گلایه مندی ساکنان شهر زرنه شده است.

خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری جویزر به بررسی این موضوع پرداخته است.

فیلی یکی از ساکنان شهر زرنه در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد :این کار خانه مدتها است که موجب رنجش خاطر ساکنان شهر زررنه شده است و بارها و بارها آلودگی  که این کار خانه  تولید می کند از طرق مختلف به گوش مسئولان رسیده است .

وی اظهار کرد : هر وقت که هوا  مرطوب می شود گاز آلاینده سنگین تر می شود و به راحتی می توان   نمود ان را در آسمان شهر زرنه مشاهده کرد.

فیلی ادامه داد: ما مخالف کار و اشتغال نیستیم و نمی خواهیم این واحد تولیدی که زمینه اشتغال تعدادی از جوانان را فراهم اورده است  را تعطیل کنند اما خواستا ر این هستیم که تدبیر لازم در زمینه رفع این مشکل اندیشیده شود.

باید به سلامت مردم در کنار تولید توجه کرد

امید علی سبزی فرماندار ایوان نیز در این رابطه گفت : سلامت مردم در کنار تولید اولویت اصلی است و طی چند ماه گذشته  رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت بنا شد فعلا تا اطلاع ثانویی این واحد تولیدی تعطیل شود.

سبزی بیان کرد :شرکت تعاونی مذکور در حال حاضر مشغول به تجهیز کارخانه جهت رفع نقص می باشد و امیدواریم با رفع مشکل آلایندگی را به سطح استاندارد برساند.

در پایان امیدواریم در کنار تولید و اشتغال حد مجاز خروج آلاینده ها از این گونه کار حانه ها رعایت شود چرا که سلامت مردم باید اولویت اصلی مسئولان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب