سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31771
|
11:41 - 1397/01/15
نسخه چاپی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام:

حمایت از کالای ایرانی در کانون‌های مساجد فرهنگ‌ سازی می‌شود

حمایت از کالای ایرانی در کانون‌های مساجد فرهنگ‌ سازی می‌شود
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: حمایت از کالای ایرانی در کانون‌های مساجد فرهنگ‌سازی می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "علی چراغی پور"، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اظهار کرد: در حال حاضر 295 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت دارند.

وی، بابیان اینکه بیش از 70 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در مناطق روستایی و عشایری فعالیت دارند، تصریح کرد: در سطح کانون‌های مساجد با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری طرح‌هایی ازجمله قالی‌بافی، پرورش قارچ و دیگر طرح‌های کشاورزی و دامی اجراشده است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید داخلی داشته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در طول سال جاری همایش‌هایی در راستای حمایت از طرح‌های کارآفرینی کانون‌های مساجد برگزار شود، گفت: برگزاری نمایشگاه از آثار متنوع تولیدات اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و تجلیل از نخبگان کارآفرین و همچنین معرفی این افراد به مراکز ذی‌ربط ازجمله برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در سال حمایت از کالای ایرانی است.

چراغی پور، برگزاری نمایشگاه‌های کارآفرینی و تولیدات اعضای کانون‌های مساجد دوره‌ای در مناطق مختلف استان را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و افزود: در سال جاری تمام هدایایی که در مراسمات مختلف در راستای تجلیل از اعضای کانون‌های مساجد اهدا می‌شود، از اقلام و تولیدات اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری تهیه خواهد شد.

وی، تلاش در جهت معرفی تولیدات کانون‌های فرهنگی و هنری را از دیگر اهداف و برنامه‌های کانون‌های مساجد استان عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم که تولیدات کانون‌های مساجد به‌صورت بسته‌بندی شکیل، به‌روز درنهایت سلیقه و ابتکار تهیه و طرح‌های خلاق در این نوع تولیدات به کار گرفته شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه بحث فرش‌بافی یکی از محوری‌ترین و تأثیرگذارترین طرح‌ها در سطح کانون‌های مساجد به‌ویژه در مناطق روستایی است، افزود: کارگاه‌های تولید فرش در کنار کانون‌های مساجد روستایی علاوه بر کار تولید نقش مهمی در راستای فرهنگ‌سازی خواهد داشت.

چراغی پور، بابیان اینکه تلاش می‌شود از طریق مسئولان ذی‌ربط ازجمله شرکت فرش در راستای تشویق و ترغیب اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری برای حضور در این زمینه اقدام شود، گفت: بازدید از مراکز صنعتی باحضور کارآفرینان کانون‌های مساجد در راستای آشنایی هر چه بیشتر کارآفرینان با محصولات و صنایع مختلف از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در سال جاری خواهد بود.

وی، از تشکیل کلاس‌های مختلف با حضور نخبگان کارآفرین در راستای تأثیرگذاری در راستای جذب افراد به کارآفرینی در مناطق روستایی و شهری خبر داد و اظهار کرد: سعی می‌شود که در سال جاری در مناطق روستایی فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه کارآفرینی داشته باشیم با توجه به امکاناتی که در مناطق روستایی وجود دارد در این زمینه اقدام شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، یادآور شد: در سال‌های گذشته در حاشیه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در استان، طرح‌ها و توانمندی‌های کارآفرینی کانون‌های مساجد در غرفه‌هایی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شد و نسبت به معرفی هر چه بیشتر این طرح‌ها اقدام شد و سعی بر این است که با حمایت دستگاه‌های مختلف از اساتید مجرب حوزه کارآفرینی برای آموزش اعضای کانون‌های مساجد در این حوزه دعوت شود.

چراغی پور، در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جزء لاینفک وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی هستند و در تلاش هستیم که بر اساس سیاست‌های وزارت متبوع و حمایت‌های اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان به فرمایش مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی در حوزه فرهنگ‌سازی جامه عمل بپوشانیم.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد