سرویس: استان ایلام
کد خبر: 31719
|
08:36 - 1397/01/09
نسخه چاپی

فرماندار دره شهر خبرداد؛

دره شهر رکوردار جذب گردشگر در ایلام/ 60 هزار نفر از جاذبه های گردشگری بازدید کردند

دره شهر رکوردار جذب گردشگر در ایلام/ 60 هزار نفر از جاذبه های گردشگری بازدید کردند
فرماندار دره شهر گفت: بیشترین مسافران داخلی از استانهای ایلام، همدان،اصفهان، مازندران، کرمانشاه، ارومیه، مشهد، سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران بوده اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیمره خبر، "علی اکبر شفیع زاده" فرماندار  دره شهر گفت: تا کنون دره شهربا 44 هزار نفر پذیرش اسکان همچنان رتبه نخست جذب میهمان نوروزی را در استان ایلام را به خود اختصاص داده است.

 

وی اظهار کرد: از این تعداد چهار هزارو 40 نفر در ستاد اسکان فرهنگیان و 40 هزار نفر نیز در مراکز اقامتی شامل خوابگاهها، هتل، چادرهای اسکان و خانه های بومگردی

 

شفیع زاده افزود: بر اساس امار میراث فرهنگی نیز تا امروز هشتم فروردین 60 هزار نفر از اماکن تارخی، طبیعی و مذهبی این شهرستان بازدید کرده اند.

 

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد بازدید کنندگان ازمکانهای تاریخی مربوط به تنگه بهرام چوبین و شهر تاریخی سیمره بوده است، بطوریکه آمار بازدید در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد رشد را نشان می دهد.

 

رئیس ستاد سفرهای نوروزی دره شهر یادآورشد: ارتفاعات کبیر کوه و سراب دره شهر نیز در بین آثار طبیعی و امام زاده سید سیف الدین محمد(ع) ددر بین اماکن زیارتی شهرستان بیشترین تعداد بازدید کنندگان را به خود اختصاص داد.

 

وی افزود: این آمار هرلحظه در حال افزایش از و پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات رکورد جذب میهمان نوروزی سال گذشته در دره شهر شکسته شود.

 

 

فرماندار دره شهر خاطرنشان کرد:: ورود مسافر و گردشگر به این شهر ستان تاریخی همچنان در آخرین روزهای  تعطیلات دامه دارد و  بر اساس اعلام ستاد مرکزی تسهیلات سفر، دره شهر تاکنون رتبه نخست جذب میهمانان نوروزی را در استان ایلام به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه حضور میهمانان نوروزی در این بی سابقه بوده است، تصریح کرد: بیشترین مسافران داخلی از استانهای ایلام، همدان،اصفهان، شیراز، مازندران، کرمانشاه، ارومیه، مشهد، سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران بوده اند.

 

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی دره شهر اظهارداشت: برای راحتی و آسودگی خیال میهمانان نوروزی کار نظارت بر اماکن اقامتی، مراکز درمانی و دستگاههای خدمات رسان توسط کشیکهای این ستاد بصورت شبانه روزی صورت می گیرد که تا کنون هیچگونه نارضایتی از طرف مسافران نوروزی مشاهده نشده است.

 

وی افزود: تجهیز مناسب مراکز اقامتی باعث رضایتمندی مسافران نوروزی شده است بطوریکه تعداد زیادی از آنها اقامت خود را تمدید بارها تمدید کردند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به  ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه‌های توریستی و گردشگری، تمام دغدغه ما ایجاد شرایطی است که گردشگران با خاطری آسوده از مناظر گردشگری دیدن کرده تا در سالهای آینده به عنوان سفیری جهت تشویق افراد دیگر در زمینه بازدید از جاذبه های شهرستان اقدام نمایند.

 

شفیع زاده در ادامه با اشاره به اینکه نگاه مسافران به دره شهر رویکرد گذری نیست، خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری در نظر می گیرندکه نمودارهای چند سال اخیر و حضور گردشگران در این شهرستان دلیل روشنی بر این ادعا است.

 

فرماندار دره شهر با تشکر و قدر دانی از نیروی های نظامی و انتظامی به دلیل برقراری امنیت در این ایام،  هماهنگی مسئولین شهرستان و اطلاع رسانی درست را عامل افزایش این تعداد میهمان نوروزی دانست.

 

پایان پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد