سرویس: سیاسی
کد خبر: 31677
|
08:24 - 1397/01/06
نسخه چاپی

در نخستین جلسه سال نو؛

دولت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی را برای همه دستگاه‌ها ممنوع کرد

دولت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی را برای همه دستگاه‌ها ممنوع کرد
هیئت وزیران، در نخستین جلسه سال نو، خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی را برای کلیه دستگاه‌های دولتی، براساس فهرستی که از این کالاها تهیه و به تأیید دولت رسیده است ممنوع اعلام کرد.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ، نخستین جلسه هیئت وزیران در سال جدید و در اولین روز کاری، عصر امروز یکشنبه، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این جلسه، هیئت وزیران، خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی را برای کلیه دستگاه‌های دولتی، بر اساس فهرستی که از این کالاها تهیه و به تأیید دولت رسیده است، ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت خرید اقلام مذکور شامل کلیه دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی و کلیه طرف‌های معامله آنها اعم از پیمانکاران و فروشندگان داخلی و خارجی می‌شود.

در این جلسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درباره ساختار حمایت از تولید کالای ایرانی با تأکید بر تولید محصولات رقابت پذیر، گزارشی به هیات وزیران ارائه داد.

در ادامه این جلسه، همچنین گزارش ستاد تنظیم بازار از مدیریت و کنترل قیمت‌های نوروزی و گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد سفرهای نوروزی و توزیع مناسب‌تر سفرها در استان های مختلف کشور و کاهش 52 درصدی شکایات ارائه شد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز گزارشی از رشد تولید کلزا و مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها به اعضای دولت ارائه کرد.

 

پایان پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب