سرویس: سیاسی
کد خبر: 31672
|
09:09 - 1397/01/05
نسخه چاپی

احمد توکلی:

«حمایت از کالای ایرانی» در گرو اجرای صحیح اقتصادی مقاومتی است

«حمایت از کالای ایرانی» در گرو اجرای صحیح اقتصادی مقاومتی است
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه پیش زمینه تحقق شعار سال 97، اجرای اقتصادی مقاومتی است، گفت: دولت باید با برنامه ریزی و مذاکره به یک توافق مشترک با تولید کننده داخلی برای استمرار حمایت در قبال تولید کالای با کیفیت برسد.

به گزارشايلام بيدار،احمد توکلی "،  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 97، اظهار کرد: پیش زمینه تحقق شعار سال 97، اجرای اقتصادی مقاومتی است.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق شعار سال یک‌سری الزامات فرهنگی لازم دارد که باید دید مردم نسبت به کالای وطن تغییر کند، خاطرنشان کرد: برای برخی از آن الزامات، گذشت و اتحاد ملی لازم است و برخی دیگر نیز عقل و تدبیر می خواهد که کیفیت اجناس و کالاهای ایرانی را بهتر کند.

کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه در تولید برخی از کالاها موفق هستیم و در برخی دیگر خوب نبوده‌ایم، تصریح کرد: یک بخش از کیفیت اجناس متوجه مردم است و مردم باید مصرف کالای داخلی را بر مصرف کالای خارجی ترجیح بدهند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: یک بخشی از موضوع کیفیت اجناس متوجه سران کشور است که باید از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری پرهیز کنند تا مردم به خوی کاخ نشینی مبتلا نشوند.

توکلی با تأکید بر اینکه واردات کالا به 3 سه دسته مصرفی، واسطه‌ای و سرمایه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود، عنوان کرد: 15 درصد واردات مصرفی و الباقی آن به صورت واسطه‌ای و سرمایه‌ای صورت می‌گیرد که اصلاً مفید استفاده برای کشور نیست و باعث کاهش تولیدات داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگزینی واردات باید مد نظر قرار بگیرد و این نیاز به توجه دولت و انگیزه ملی دارد، تشریح کرد: البته حمایت بی‌انتها و بدون درآمد ضرر دارد و دولت باید با برنامه‌ریزی و مذاکره به یک توافق مشترک با تولیدکننده داخلی برای استمرار حمایت در قبال تولید کالای با کیفیت برسد.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی همچنین در ادامه ابراز کرد: حمایت از کالای ایرانی ابعاد مختلفی دارد که می تواند فرهنگی، سیاست‌گذاری صحیح و بخشی از آن از نوع تدبیر و اجرای کارآمد باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله اصلی کشور اقتصاد است و به همین منظور بیش از یک دهه شعار سال توسط مقام معظم رهبری مرتبط با اقتصاد انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد