سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30684
|
13:03 - 1396/10/16
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

تسهیلات لازم برای بهسازی محیط نانوایی ها واگذار شود

تسهیلات لازم برای بهسازی محیط نانوایی ها واگذار شود
استاندار ایلام گفت:تسهیلات مشاغل خانگی و سایر تسهیلاتی که در اختیار صنعت و معدن قرار دارد در بهسازی مجموعه کارگاهی نانوایی ها می تواند کمک کار خوبی باشد.

به گزارشايلام بيدار،قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست شورای تخصصی آرد و نان استان ایلام اظهار کرد: آموزش، نظارت و کنترل در افزایش کیفیت آرد و نان موثر است، با توجه به اینکه نان به عنوان غذای اصلی سفره ‌های مردم است، باید نظارت و کنترل از سوی دستگاه‌های ذیربط در نحوه پخت و پز و کم و کیف نان تولیدی و توزیع آن در نانوایی ها به صورت جدی دنبال شود. 

وی افزود: باید با کم فروشی برخورد و کیفیت در بخش آرد و نان توجه ویژه ای شود، جایگاه تک تک نانوایان تعیین و کنترل و نظارت مستمری بر عملکرد آنها صورت گیرد.
استاندار ایلام تاکید کرد: مشکلات و دغدغه های مطرح شده از سوی اتاق اصناف و روسای اتحادیه ها در این جلسه ، باید دسته بندی شود تا با رعایت اولویت در کنار یکدیگر و ارجاع آن به مقامات کشوری به رفع مشکلات این حوزه بپردازیم.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی محیط نانوایی ها و تجهیزات مورد استفاده آنان گفت: تسهیلات مشاغل خانگی و سایر تسهیلاتی که در اختیار صنعت و معدن قرار دارد در بهسازی مجموعه کارگاهی نانوایی ها می تواند کمک کار خوبی باشد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام نیز در این نشست میزان گندم خریداری شده کشاورزان از سوی این شرکت را در سال جاری 225 هزار تن عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 950 میلیارد ریال بهای این میزان گندم خریداری شده به گندم کاران استان پرداخت شده است.
کامران سلیمان پور موجودی گندم ذخیره شده در سیلوهای استان را 180 هزار تن اعلام کرد و افزود: 10 واحد سیلو ذخیره سازی گندم در سطح استان با ظرفیت 270 هزار تن وجود دارد که سال آینده چهار واحد دیگر با ظرفیت 80 هزار تن به این میزان افزوده خواهد شد.
وی اضافه کرد: از اواخر سال گذشته صادرات آرد استان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 10 هزار تن از سه واحد آردسازی به کشور عراق صادر شده و صادرات 6 هزار تن دیگر بزودی انجام خواهد شد.
وی گفت: استان ایلام در زمینه کیفیت آرد جزو 10 استان اول و در زمینه کیفیت نان هم در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد.

 


انتهای پیام /ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد