سرویس: سیاسی
کد خبر: 30542
|
13:22 - 1396/10/06
نسخه چاپی

ورود ایران به کشورهای عراق و سوریه به درخواست خود آنان بوده است

ورود ایران به کشورهای عراق و سوریه به درخواست خود آنان بوده است
رئیس قوه قضائیه گفت: پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت؛ استقلال، حیات و اقتدار ما را در همه زمینه ها تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان و روسای عشایر استان ایلام افزود: ما باید فرهنگ شهادت و ایثار را زنده نگهداریم که یکی از راه های آن، تکریم خانواده شهدا و مقام شهادت در جامعه است.

وی اضافه کرد: متاسفانه عده ای در جامعه در مقام کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت برآمده بودند اما نتوانسته اند و نخواهند توانست این کار را انجام دهند و باید هوشیار بود این مقولات عظیم عرفانی و فرهنگی را از دست ندهیم.
رئیس قوه قضائیه مقام شهادت را مقام عجیب معنوی دانست و گفت: مقوله شهادت و مفهوم آن، که شهیدان در عالم خارج آن را تبلور بخشیده اند، گذشت از همه امیال و پا در راه حق نهادن است که این یک مقوله معنوی است.
وی ادامه داد: مقوله شهادت و شهید بسیار فراتر از جنگیدن برای سرزمین است و یک مفهوم علمی، معنوی و قرآنی دارد.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه هنوز این مقوله برای ما هم مجهول است چه برسد به نظام سلطه که نمی تواند اصلا این مقوله را فهم کند، اظهارکرد: در نظام جمهوری اسلامی یکی از سوالات این است که این پیشرفت های علمی، سیاسی و نظامی از کجا پدید آمده است که باید گفت این پیشرفت ها به این دلیل است که نظام جمهوری اسلامی یک نظام سیاسی بی بدیل را در منطقه ایجاد کرد.
رئیس دستگاه قضاییه ادامه داد: در تحلیل چرایی مقتدرتر از همیشه ایستادن در این نقطه تاریخی با وجود این همه دشمنی و فشارها، باید گفت یکی از قویترین مولفه های این اقتدار، شهادت و حضور شهیدان است. جمهوری اسلامی در معادلات منطقه و بین المللی نقش اساسی پیدا کرده است و این مسئله مورد اذعان همگان است و هیچ کس نمی تواند چنین نقشی را پنهان کند.
آیت الله آملی لاریجانی تاثیر جمهوری اسلامی را بسیار فراتر از تاثیر نظامی برشمرد و تصریح کرد: حضور ایران در کشورهای عراق و سوریه نه از باب هجمه نظامی که بلکه به دعوت سران این کشور انجام شد؛ چون جمهوری اسلامی در قلوب مردم و سیاسیون این کشورها رسوخ پیدا کرده و نظام ما را نجات دهنده این کشورها در برخورد با داعش و اجنبی می دانند.
رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: همچنین جمهوری اسلامی در حوزه علم، به یکی از قطب های علمی در منطقه تبدیل شده است؛ علوم مختلف، تعداد مقالات علمی چاپ شده و دستاوردهای علمی بیانگر یک پیشرفت محسوس در حیطه علمی است.

رئیس قوه قضائیه به همراه مقامات عالی قضایی صبح امروز وارد استان ایلام شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب