سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30507
|
09:15 - 1396/10/05
نسخه چاپی

گزارشی از یک زندگی شیرین؛

پیرمرد 102 ساله سیروانی که 27 فرزند دارد

پیرمرد 102 ساله سیروانی که 27 فرزند دارد
پیرمرد سیروانی یکی از پرجمعیت ترین خانواده های استان ایلام را با 27 فرزند، دو همسر و حدود 70 نوه و نتیجه دارد و همسرانش هم از این زندگی راضی و خوشنود هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیروان نوین، روش زندگی، مهربانی و کار کردن این پیرمرد که در روستای برآفتاب مله ماران شهرستان سیروان در یک خانواده صمیمی و ساده زندگی می کند, توجه بسیاری از مردم و اهالی روستاهای همجوار را به خود جلب کرده است.

اسفندیار محمدی، پیرمرد سیروانی است که سن وی در شناسنامه 91 ثبت شده اما به گفته خودش و اهالی روستا حدودا 102سال سن دارد، هنوز مثل یک جوان پرانرژی است و شاداب و سرحال به زندگی می پردازد و به الگویی برای سایرین تبدیل شده است.

وی که اهل روستای برآفتاب مله ماران است و راز سلامتی اش را استفاده روزانه از گردو، خرما و شیر در برنامه غذایش می داند، دامدار و کشاورز ماهری است و او بعد از طلوع آفتاب با حیوان و گاهی با پای پیاده به کوه می رود و قبل غروب برمی گردد.

محمدی کوهنورد، دامدار و گله دار معروف، کشاورز نمونه، پرورش دهنده انواع نژاد اسب های سوارکاری و اسب سواری حرفه ای می باشد و توانسته چند بار در مسابقات اسب دوانی با همین سن مقام هایی هم به دست بیاورد.

وی که همه عمر خود را چوپانی و کشاورزی کرده است و از همین درآمد روزگار می گذرانده است، یکی از پرجمعیت ترین خانواده های استان ایلام با 27فرزند، دو همسر و حدود 70نوه و نتیجه دارد و همسرانش هم از این زندگی راضی و خوشنود هستند.

این پیرمرد 91ساله امروزه را به جهت داشتن امکانات و وسایل نقلیه بهترین زمان و فرصت برای کار، تلاش و زندگی میداند و به گفته خودش به جوانان توصیه می کند بیش از پیش کار و فعالیت مفید انجام دهند تا بیشتر از او عمر کنند.

این پیرمرد که قبول ندارد پیر شده است، مردمان قدیم را مردمانی با صفا و مهر و محبت دانست و از ایمان مثال زدنی آنها می گوید و توصیه ای هم به جوانان و فرزندان دارد که به الگوگیری از زندگی بزرگان بپردازند و شیوه زندگی آنها را سرلوحه خود قرار دهند.

از دیگر ویژگی های فردی اسفدیار میتوان به مهربان بودن و خوش قلب بودن او اشاره کرد که این خصوصیات او باعث شده که سال ها به عنوان معتمد و بزرگ روستا شناخته شود.

رابطه وی با فرزندان و نوه هایش نیز بسیار صمیمانه است و به گفته آنها همیشه خانه او شلوغ است و بیشتر فرزندانش در کنار پدر و دو مادرشان به سر می برند و با خوبی و خوشی روزگار می گذرانند.

وی که در کلام و صحبت اگر چه بدلیل کهولت سن شادابی گذشته را ندارد ولی همچنان دامداری و کشاورزی را یکی از شغل های آبرومندانه و روزی حلال را در این فعالیت ها بسیار ارزشمند می داند و معتقد است که باید در مقابل بیماری و مشکلات و همه سختی های زندگی ایستاد و با آن نبرد کرد در غیر این صورت ، افسردگی و هزاران مشکل دیگر جامعه بر انسان غلبه خواهد کرد.

 

 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد