سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30333
|
07:09 - 1396/09/23
نسخه چاپی

گزارش؛

گلایه چرداولی ها از کیفیت تدریس برخی معلمان

گلایه چرداولی ها از کیفیت تدریس برخی معلمان
والدین چرداولی از کیفیت تدریس برخی معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی ناراضی هستند واز مسئولین آموزش وپرورش خواهان پیگیری این موضوع هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از دیار زاگرس ، امروزه در تمام سطح دنیا آموزش وپرورش از اهمیت ویژه ای برخورداراست زیرا آماده سازی فرزندان آینده کشور برای ورود برعرصه های مختلف مقوله ای است که باید با تمام دقت لازم مورد توجه کسانی باشد که در امر آموزش دخالت دارند بنابراین آموزش وپرورش این روزها به نهاد بزرگی تبدیل شده که وظیفه ای مهم را بردوش دارد اما باید دید که تا چقدر معلمان تواسنته اند که دانش آموزان را به موفقیت برسانند.

یکی از کارشناسان آموزشی در گفتگوبا خبرنگار دیار زاگرس گفت: هر درسی ، بدون توجه به ماده ، موضوع و کلاس درس مربوط ، بر اساس یک سری اصول ، عوامل و عملکردهای روانشناختی و تربیتی ، مبتنی است و معلم برای ارائه تدریس موفق و مؤثر ، باید درباره ی این اصول ، عوامل و پدیده ها ، اطلاعات و تجارب عملی کافی داشته باشد .

وی اضافه کرد:دانش آموز هنگامی مطالب و مفاهیم درس را بهتر و آسانتر یاد می گیرد ، که از هر نظر آمادگی لازم را داشته باشد ؛ یعنی هم نیاز به یادگیری را احساس کند و هم بتواند یاد بگیرد و تجارب و آموخته های خود را به موضوع درس جدید ارتباط دهد ؛ از این رو معلم باید راهی برای شروع و مقدمه درس پیدا کند . هدف معلم از مقدمه چینی این است که دانش آموزان را به فضای درس بکشاند و دقتشان را برانگیزد ؛ بطوری که بی اختیار به درس توجه کنند . اگر توجه ی دانش آموزان در هنگام شروع درس جلب نشود ، دیگر به سختی می توان در ادامه ی درس ، توجه ی آنها را جلب کرد .

 این کارشناس آموزشی تصریح کرد: موفقیت تدریس معلم در بیشتر درسها بر دقایق اولیه ی کلاس ، شکل مقدمه ، روش اجرا و نتیجه ای که دانش آموزان از آن می گیرند ، بستگی دارد و اگر معلمی در این مرحله از شروع درس هراسان و مضطرب باشد و بدون اعتماد به نفس عمل کند ، نه تنها در آن درس موفقیتی نخواهد داشت ، بلکه در سایر درسها و در طول سال تحصیلی با مشکل جدی مواجه خواهد شد ؛ مخصوصاً این خطر برای معلم وجود دارد که دانش آموزان او را معلمی ضعیف بدانند .

شهرستان چرداول یکی از شهرستان هایی است که با پرورش استعداد ها درآن می توان موفقیت بزرگی را حتی در عرصه بین الملل برای کشور بدست آورد و آمار بسیار خوب قبولی کنکور امسال  دراین شهرستان تاییدی برای این سخنان است که دانش آموزان این منطقه دارای استعداد هایی هستند که نیاز دارد تا شناسایی وپرورش یابند.

دراین بین به لحاظ اهمیت موضوع نقش معلمان حیاتی است البته این موضوع را نمی توان کتمان کرد بسیاری از معلمان حتی در تامین معیشت خود دچار مشکل هستند ودارای مشکلات فراوانی از جمله حقوق ناکافی، عدم تجهیز مدارس و ... هستند که خودبه خود این عوامل برکیفیت تدریس هم تاثیر خواهد داشت.

در طول سال های اخبر خبرهایی در رسانه ها از جمله به کلاس نرفتن معلمان تا کتک زدن دانش آموزان  منتشر شد که باعث ناراحتی همه شد وحال امروزه به سبب تغییراتی که در کتب درسی ایجاد شده ولزوم تدریس به شیوه های نوین و تغییراتی در سطح تکنولوژی و فرهنگ جامعه، می طلبد تا معلمان به شیوه های جدید وکاربردی به دانش آموزان تدرس کنند وبرخی شیوه های قدیمی را کنار بگذارند.

برخی از والدین چرداولی طی تماس هایی که با خبرنگار دیار زاگرس داشته اند از کیفیت تدریس برخی معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی  ناراضی هستند و خواستار نظارت برنحوه تدرس معلمان هستند.

صیدی یکی از والدینی که از کیفیت آموزش معلمان ناراضی است گفت:متاسفانه برخی معلمان در تدرس کتب جدید وکتبی که با تغییرات روبه رو بوده چیزخاصی به دانش آموزان یاد نمی دهند ودر نهایت دانش در خانه دوباره باید همان کتاب را به وسیله والدین یادبگیرند.

وی اضافه کرد:در تدریس معلمان در رشته های مختلف تفاوت های زیادی وجود دارد که بعضی از معلمان کاملا مسلط به روش های جدید وکاربردی هستند اما برخی دیگر دراین مورد ضعیف هستند.

این والدین چرداولی تصریح کرد:به سبب اهمیت موضوع وهمچنین در پیش داشتن دانشگاه باید کیفیت تدریس مناسب باشد که از مسئولین آموزش وپرورش خواهان پیگیری این موضوع هستیم.

لازم به ذکر است مسئولین آموزش وپرورش شهرستان در مصاحبه هایی از بازرسی مداوم مدارس در طول سال تحصیلی خبرداده بودند.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد