سرویس: استان ایلام
کد خبر: 3021
|
13:44 - 1392/04/16
نسخه چاپی

اختصاصی/

گزینه های مطرح برای استانداری ایلام+سوابق

گزینه های مطرح برای استانداری ایلام+سوابق
با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان ریئس جمهور از حالا گمانه زنی های مختلف در خصوص استاندار بعدی ایلام صورت گرفته است.

به گزارش ایلام فردا،با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، از حالا گمانه زنی های مختلف در خصوص استاندار بعدی ایلام صورت گرفته است.

مهمترین کاندیداهای احتمالی برای استانداری ایلام و سوابق آنها  به شرح زیر است:

1-دکتر محمد تقی ساغری:وی جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی است و ریاست ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی را بر عهده داشته است.

2- داریوش قنبری:یکی از چهره های اصلاح طلب استان ایلام و سخنگوی اصلاح طلبان در مجلس هشتم؛داریوش قنبری دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و رتبه یک دکترای امور بین‌الملل کشورمی باشد و علاوه بر نمایندگی مجلس، استاد علوم سیاسی دانشگاه الزهرا می باشد.

قبل از نمایندگی مجلس در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت داشت.

او اهل شهرستان ایوان در استان ایلام می باشد و اولین کسی است که از حوزه ایلام دوبار به مجلس راه می یابد.

 ورود او به مجلس هشتم با حاشیه های در شهرستان ایوان همراه بود.

3- علی عزتی:علی عزتی نماینده مجلس هشتم جمهوری اسلامی ایران ،دارای مدرک کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی (ژئوپلیتیک) دانشگاه آزاد اسلامی  از حوزه انتخابیه شهرستان‌های دهلران،دره شهر و آبدانان می‌باشد.

عزتی در انتخابات مجلس هشتم در لیست کاندیدای حزب توسعه و عدالت ( حزب هاشمی رفسنجانی) قرار گرفت.

وی از حامیان عبدالله جاسبی ، هاشمی رفسنجانی ودانشگاه آزاد اسلامی درمجلس هشتم به شمار می‌رود.

چند ماه پس از پایان مجلس هشتم طی حکمی از سوی صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی به سمت قائم مقام و عضو هیات مدیره آب و انرژی ایران منصوب شد.

در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ازحسن روحانی حمایت کرد.

در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وی در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت:تمایل مردمی که از اختلافات و دعواهای سیاسی خسته شده اند بیشتر به سوی دکتر روحانی است.

علی عزتی در ارتباط با شخصیت روحانی گفت:روحانی فردی معتدل بوده و هیچگاه در عرصه های مختلف سیاسی دچار افراط و تفریط نشد و از ابتدای انقلاب تاکنون هر ماموریتی به وی واگذار شده به خوبی از عهده آن برآمده است.

4- حمید کریمی:نماینده سابق مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی؛دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی؛وی به مدت 11 سال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول به کار بود و پس از آن به مدت ۴ سال بعنوان فرماندار شهرستان های شیروانچرداول و دره شهر به انجام وظیفه پرداخت .

در سال ۱۳۷۵ با رای مردم حوزه شمالی استان بعنوان نماینده مردم در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شد. پس از دوران نمایندگی مجلس در مناصب مختلف وزارت نفت از جمله مجري پروژه‌هاي عظيم نفتي آذر و چنگوله در استان ایلام مشغول به کار بوده است.

وی برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در سال 92 ثبت نام کرد که صلاحیت وی برای کاندیداتوری مجلس توسط شورای نگهبان احراز نشد.

5-احمد ناصری گهر:نماینده سابق استان در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بود و در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرد.

علاوه بر این افراد برخی دیگر از گزینه های احتمالی استانداری ایلام را می توان به شرح زیر بر شمرد:

 منصوري معاون قبلي استانداري ايلام ورئيس فعلي جهاد كشاورزي استان كرمانشاه،مهدی سلیمانی رئیس سازمان همیاری و شهرداری های استان تهران ومشاور وزیر کشور دوره اصلاحات و شهردار اسبق نهاوند،محمد رضا مروارید معاون سابق سازمان پایانه های کشور،سید محمدحائری نماینده سابق مردم ایلام در مجلس سوم، زمانی قمی استاندارایلام در دولت اصلاحات در فاصله سالهای 78 تا 81، داود کرمی مدیرکل پیشین سیاسی انتظامی استانداری همدان.

این گمانه زنی ها در حالی صورت می گیرد که تا چند ماه دیگر باید صبر کرد تا کابینه رئیس جمهور منتخب شکل بگیرد و آنگاه شاهد آن باشیم که  صندلی استانداری ایلام به چه کسی خواهد رسید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب