سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30183
|
13:08 - 1396/09/14
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

کاخ فلاحتی تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می شود

کاخ فلاحتی تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می شود
استاندار ایلام گفت: کاخ فلاحتی و همچنین ابنیه و ساختمان های اطراف آن که هم اکنون در اختیار جهاد کشاورزی است تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می شود.

به گزارشايلام بيدار،" قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام امروز در بازدید از کاخ فلاحتی و نشست با روسای سازمان های جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، اعضای شورای شهر و شهردار ایلام اظهار کرد: املاک این مجموعه متعلق به سازمان جهاد کشاورزی است اما اینکه کاربری آن چیست و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این مجموعه از چند جهت دارای اهمیت است، تاکید کرد: بافت فرهنگی و قدیمی منطقه و وجود آثار باستانی، قنات، مجموعه درختان و فضای سبز و قرار گرفتن در مرکزیت شهر ایلام و امکان استفاده شهروندان از جمله مسائلی است که در مورد این مجموعه باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار ایلام با بیان اینکه مجموعه ای که با تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان ساختمان کهن و میراث فرهنگی تصویب شده است با حفظ کاربری می تواند در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار گیرد، اضافه کرد: این مجموعه جزو اموال دولت است و امکان واگذاری آن از دولت به دولت با تصویب شورای برنامه ریزی وجود دارد اما با توجه به اینکه جهاد کشاورزی برای ساخت مجموعه اداری جدید خود نیاز به اعتبار دارد اینکار انجام نخواهد شد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: بر اساس توافقنامه های منعقد شده، در مرحله اول این مجموعه باید به میراث فرهنگی وارد شود و روال قانونی آن تصویب در شورای فنی و شورای برنامه ریزی استان است اما اگر قرار بر واگذاری به شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی باشد باید قیمت گذاری شود. 
وی تاکید کرد: اگر حتی این مجموعه به میراث فرهنگی واگذار شود باید قسمت عمده ای از آن در اختیار شهرداری قرار گیرد زیرا میراث فرهنگی امکانات نگهداری و توسعه این مجموعه را ندارد.
استاندار ایلام با بیان اینکه با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص رایزنی می شود، اظهار کرد: در صورت موافقت وزیر با همکاری و مشارکت استان زمینه واگذاری کامل این مجموعه فراهم خواهد شد.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: در اینصورت آثار باستانی به میراث فرهنگی واگذار شده و مابقی فضاها در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا امکان استفاده مردم از فضای سبز، کانال و قنات و مجموعه درختان محوطه کاخ فلاحتی با ایجاد یک فضای فرهنگی تفریحی شکیل و مناسب فراهم شود.
وی تاکید کرد: در صورت موافقت وزیر جهاد کشاورزی برای مشارکت در واگذاری این مجموعه، سازمان برنامه و بودجه استان نیز باید ردیف اعتباری مورد تعهد استاندار برای مشارکت در این برنامه را در بودجه سالیانه بگنجاند.
وی اضافه کرد: در صورتیکه موفق به جلب نظر وزیر جهاد کشاورزی نشویم در خصوص واگذاری مجموعه با همکاری تمامی دستگاه های مرتبط تصمیم استانی گرفته خواهد شد.
استاندار ایلام گفت: تا 2 ماه آینده تصمیم نهایی در خصوص این مجموعه به نحویکه هم جهاد کشاورزی و هم مردم استان منتفع شوند، گرفته خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب