سرویس: سیاسی
کد خبر: 30179
|
12:17 - 1396/09/14
نسخه چاپی

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی

برخوردهای سیاسی و امنیتی با دانشجویان منتقد در دولت روحانی شدت گرفت

برخوردهای سیاسی و امنیتی با دانشجویان منتقد در دولت روحانی شدت گرفت
عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم فضای دانشگاه‌ها از نظر حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف سیاسی باز شد اما از آن سو برخوردهای سیاسی و امنیتی با دانشجویان مخالف و منتقد دولت هم شدت گرفت.

به گزارشايلام بيدار، سید سعید نجیبی عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی ضمن انتقاد از نحوه برگزاری مراسم روز دانشجو که با حضور رئیس‌جمهور، گفت: حضور رئیس جمهور در یکی از دانشگاه‌های خارج از پایتخت جهت گرامیداشت روز دانشجو قابل تقدیر است اما این نگاه غیرمتمرکز باید در همه امور دولت جاری باشد نه فقط به صورت نمادین از آن استفاده شود.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور در روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان، در حالی از تکریم دانشجویان سخن می‌گوید که یک روز سال هم برای شنیدن دردهای آنها، وقت نمی‌گذارد.

نجیبی خطاب به رئیس جمهور، اظهار داشت: کمبود وقت توجیه خوبی برای نشنیدن دیدگاه‌های نمایندگان مختلف دانشگاه‌ها نیست. این مسئله ناشی از عدم اعتقاد مسئولین به دانشجویان و توان داخلی است. از طرفی در سال‌های قبل نیز که دانشجویان مختلف سخنرانی می‌کردند، رئیس جمهور جوابی به انتقادات دانشجویان نمی‌داد و می‌توان گفت که تا به حال سخنرانی‌های ایشان رنگ و بوی پاسخگویی به دانشجویان را نداشته است.

وی ادامه داد: آقای روحانی در حالی از میدان دادن به دانشجویان سخن می‌گویند که حتی وقتی برای پاسخگویی به دانشجویان ندارند. حال چگونه این دانشجو می‌تواند انگیزه اثرگذاری در امور کشور را داشته باشد؟ غیر از این است که حس سر خوردگی و رخوت به دانشجویان تزریق می‌شود؟

این فعال دانشجویی اضافه کرد: این نکته را باید اشاره کرد که در دولت یازدهم و دوازدهم فضای دانشگاه‌ها از نظر حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف سیاسی باز شد اما از آن سو برخوردهای سیاسی و امنیتی با دانشجویان مخالف و منتقد دولت هم شدت گرفت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سخنرانی خود می‌گوید از نقد دولت استقبال می‌کند ولی وی باید نگاهی هم به کمیته انضباطی دانشگاه‌ها داشته باشد. این کمیته‌ها که در گذشته محل بررسی پرونده‌های اخلاقی دانشجویان بود، در این دولت تبدیل به دادگاه محاکمه دانشجویان با دیدگاه های سیاسی مخالف و منتقد دولت شده است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: آزاد اندیشی این نیست که ما فقط در حرف از آن دم بزنیم بلکه باید در عمل هم این موضوع را اثبات کرد. آقای روحانی باید به این مسئله توجه کند که جنبش دانشجویی محرک جامعه به سوی آرمان‌هاست و توجه به آنها می‌تواند به رشد و پیشرفت کشور کمک کند.

وی افزود: یک مسئله دیگر در سخنرانی رئیس جمهور این است که تشکل‌های را به تشکل‌های اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم کرد. در این زمینه باید گفت که دسته بندی مذکور برای تشکل‌های دانشجویی از اساس غلط است و در شان دانشجو نیست که تقسیم بندی های حزبی را برای آنها به کار ببرند.

نجیبی گفت: تقسیم بندی دانشجویان به همسو و غیر همسو با دولت نیز اشتباه است زیرا جنبش دانشجویی به دلیل حریت و آزادگی خود، نباید سمپاد دولت یا شاخه دانشجویی احزاب باشد و این مسئله در تضاد با آرمان های جنبش دانشجویی است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد: به طور کلی در خصوص روز دانشجو باید بیان کرد که برخی مسئولین و جریان‌ها به دنبال این هستند که دانشجویان را سرگرم مسائل فرعی همچون دعواهای زرگری جناحی کرده و افکار آنها را از توجه به مسائل اساسی کشور و انقلاب غافل کنند.

وی گفت: 16 آذر روزی است که دانشجویان باید با استکبار داخلی و خارجی مبارزه کنند. همان طور که دانشجویان در 16 آذر سال 32 در برابر آمریکا و استکبار ایستادند. بنابراین امروز هم دانشجویان باید با تفکر آمریکایی و غربی و الگوهای توسعه‌ای این تفکرات، مقابله کنند. زیرا عده‌ای سعی دارند با پیاده سازی این الگوها مسیر انقلاب را منحرف کرده و با هضم در نظم نوین جهانی، اهداف دشمنان را در کشور محقق سازند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد