سرویس: سیاسی
کد خبر: 30170
|
19:22 - 1396/09/13
نسخه چاپی

نیویورک تایمز مطرح کرد؛

موشک حوثی‌ها سامانه دفاع موشکی عربستان را رد کرده است

موشک حوثی‌ها سامانه دفاع موشکی عربستان را رد کرده است
روزنامه آمریکایی به نقل از کارشناسان نوشت: حمله موشکی حوثی‌ها نشان داد که آن‌ها برای حمله به اهداف مهم در عربستان سعودی به اندازه کافی رشد کرده و این مسئله توازن عرصه نبرد را تغییر می‌دهد .

به گزارشايلام بيدار، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مطلبی با اشاره به شلیک موشک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان سعودی و ادعای آمریکا و حتی رئیس جمهور این کشور درباره هدف گرفته شدن این موشک توسط سامانه‌های دفاع موشکی عربستان که البته ساخت آمریکا هستند ، نوشت: تحلیل تصاویر و فیلم‌های منتشر شده  در رسانه‌های اجتماعی مبین نادرست بودن ادعای عربستانی‌ها است.

 بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته و مستندات موجود کارشناسان گفته‌اند که کلاهک موشک شلیک شده یمنی‌‌ها بدون هیچ مانعی بر فراز دفاع موشکی عربستانی‌ها پرواز کرده  و نزدیک به هدف خود در فرودگاه ریاض اصابت کرده است .

کارشناسان عنوان کرده‌اند که کلاهک این موشک منفجر شده و هنگام اصابت به قدری نزدیک ترمینال داخلی بوده که مسافران با ترس از جای خود پریدند. این در حالی است که مقام‌های سعودی واکنشی به اظهار نظر در این زمینه نشان ندادند.

برخی مقام‌های آمریکایی نیز در زمینه موفقیت سامانه دفاع موشکی عربستان در هدف گرفتن موشک حوثی‌ها تردید دارند.

این روزنامه نوشت: این حمله نشان می‌دهد که حوثی‌ها برای حمله به اهداف مهم در عربستان سعودی به اندازه کافی رشد کرده اند و احتمالا این مسئله توازن  این جنگ طولانی را تغییر می‌دهد.

«جفری لوئیس» کارشناس و سرپرست تیم مذکور در این زمینه گفت: «حوثی‌ها برای نابودی این فرودگاه خیلی نزدیک شدند».

«لورا گرگو» کارشناس امور موشکی نیز نسبت به توانمندی دفاع موشکی عربستان و این‌که آن‌ها پنج شلیک ناموفق علیه موشک‌ حوثی‌ها داشتند هشدار داد و گفت:«این‌که شما پنج بار شلیک کنید و هیچ کدام به هدف نخوردند تکان دهنده است. زیرا باید این سامانه کارایی خود را نشان می‌داد.»  

نیویورک تایمز در خاتمه نوشت: کلاهک ناپدید شده این موشک این مورد مهم را نشان می‌دهد که موشک حوثی‌ها به طور محتمل دفاع موشکی عربستان را رد کرده است.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب