سرویس: اقتصادی
کد خبر: 30158
|
10:34 - 1396/09/13
نسخه چاپی

کاهش خرید نفت کشورهای آسیایی و تخفیف‌ قیمت از سوی ایران

کاهش خرید نفت کشورهای آسیایی و تخفیف‌ قیمت از سوی ایران
رویترز اعلام کرد: میزان خرید نفت کشورهای آسیایی از ایران در ماه اکتبر کاهش داشت و در نوامبر کاهش بیشتری می‌یابد و این کشور با ارائه تخفیف‌های ویژه به دنبال افزایش فروش نفت است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از رویترز، میزان واردات نفت خام ایران توسط خریداران عمده آسیایی در ماه اکتبر کاهش یافت و از بیشترین میزان 6 ماه گذشته فاصله گرفت. در این میان کره جنوبی تنها واردکننده بزرگ آسیایی بود که خریدش را از ایران افزایش داده است.

بر اساس آمارهای دولتی و ردیابی کشتی‌ها و تانکرها ماه گذشته چین، هند، ژاپن و کره جنوبی تقریباً 1.75 میلیون تن نفت از ایران وارد کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 11.4 درصدی داشت.

میزان خرید کشورهای آسیایی از ایران از میزانی که در اوایل امسال و سال گذشته داشت پایین‌تر آمده است. سال گذشته و اوایل امسال ایران با لغو تحریم‌های بین‌المللی توانسته بود تولید نفت خود را افزایش دهد. 

یک فرد آگاه مطلع به برنامه محموله‌های تانکرهای ایران به رویترز، گفت: میزان واردات نفت ایران از سوی کشورها در ماه نوامبر کاهش بیشتری خواهد داشت. 

تهران تلاش می‌کند تا با اعطای تخفیف‌ها و مزایای بیشتر به مشتریان آسیایی  صادرات خود را به این کشورها افزایش دهد و در شرایطی که تهدیدهای تحریم علیه این کشور وجود دارد بتواند در بین دیگر رقبا خود را پیش ببرد. 

بر اساس این گزارش، میزان واردات هند از ایران ماه گذشته نسبت به سال قبل باکاهش 38.9 درصد به 467 هزار بشکه در روز رسید.

چین به عنوان بزرگترین خریدار نیز در این مدت 11.5 درصد نفت کمتری خریداری کرد که میزان خریدش به 685 هزار بشکه در روز می‌رسید.

اما کره جنوبی در ماه اکتبر خریدش را نسبت به مشابه سال قبل با 90 درصد به 427 هزار بشکه در روز رساند. واردات ژاپن هم کاهش با 20 درصدی در سقف 126 هزار بشکه در روز ایستاد.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب