سرویس: سیاسی
کد خبر: 30134
|
10:07 - 1396/09/12
نسخه چاپی

روایت وزیر اطلاعات از دستگیری تروریست‌ها در اربعین تا اهداف جدید داعش بدون سرزمین

روایت وزیر اطلاعات از دستگیری تروریست‌ها در اربعین تا اهداف جدید داعش بدون سرزمین
وزیر اطلاعات گفت: داعش اکنون سرزمین و حاکمیت ندارد اما تروریست‌های تکفیری برنامه‌ریزی برای به چالش کشاندن کشورهای هدف دارند و نباید نسبت به توطئه‌های آنها غفلت کرد.

به گزارشايلام بيدار،حجت‌الاسلام "سید محمود علوی"،عصر امروز در نشست شورای اداری و مراسم تکریم و معارفه مدیران کل اطلاعات استان قزوین که بدون حضور خبرنگاران در استانداری قزوین برگزار شد، با تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق، بت‌شکنی، مدیریت استثنائی در تشکیل امت واحده و پیروزمند‌های میدان‌های نبرد را از ویژگی‌های پیامبر اعظم دانست و اظهار کرد: در میان صفات عالی رسول گرامی اسلام (ص) حسن خلق عظیم ایشان به عنوان مهم‌ترین ویژگی برجسته شده است.

وی افزود: بر اساس تعالیم اسلامی وحدت غذای جامعه اسلامی است و باید در برابر توطئه‌ها و موضع‌گیری‌های دشمن وحدت داشت.

علوی با اشاره به روایاتی از امیرالمؤمنین علی (ع) افزود: وحدت موجب مستحکم‌تر شدن روابط می‌شود و برخلاف آن اختلاف و چنددستگی مایه زمین خوردن و هلاکت ملت‌ها خواهد شد.

وی توفیق خدمت به مردم، مرجعیت و گره‌گشایی از مردم را توفیق الهی دانست و گفت: باید از افزایش مراجعات مردمی دلخور نشد و شکر نعمت را با افزایش ارائه خدمات به جا آورد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: فلسفه مسؤولیت؛ خدمت به مردم و تأمین رضایت آنهاست و آنچه اقتدار نظام را تقویت می‌کند تعامل، نرم‌خویی و مهربانی با مردم است.

علوی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به مردم تکیه دارد و در خدمت به مردم نباید کم گذاشت و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین حق‌الناس شود. همه ما در معرض امتحان الهی هستیم و باید به این مسئولیت‌ها به عنوان امانت بنگریم و در جهت خدمتگزاری به مردم از آن استفاده کنیم.

وزیر اطلاعات خدمتگزاری به مردم را حق آنان دانست و گفت: باید بدون منت به ولی‌نعمتان خود خدمت کنیم و از کار مردم گره‌گشایی نماییم. در تعامل مردم نرم‌خویی و مهربانی موجب استحکام پایه‌های نظام اسلامی می‌شود و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر خداوند و ائمه و مردم به پا شده است و باید رضایت آنها به عنوان اصل قرار گیرد.

وزیر اطلاعات بر رعایت حق‌الناس به عنوان اصلی که تضییع آن نابخشودنی در درگاه احدیت است تأکید کرد و گفت: مسؤولان بیشتر کارشان با حق‌الناس است و همه ما روز قیامت باید پاسخگو باشیم و با مردم مهربانی کنیم تا خداوند هم از ما راضی باشد.

علوی با اشاره به نامه امیرالمؤمنین علی (ع) به مالک اشتر افزود: مهر و محبت با مردم در دستور کار کارگزار امام علی (ع) قرار گرفته و هیچ تفاوتی میان مسلمانان و دیگر مذاهب و ادیان قائل نشده است.

وزیر اطلاعات گفت: باید امنیت، عدالت و معیشت برای همگان فراهم شود و از ظلم به همه کسانی که زیر پرچم حکومت اسلامی قرار گرفتند جلوگیری شود.

علوی با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی (ع) در احقاق حق زن یهودی فریاد می‌کشید و برای یک مسیحی نابینا و از کار افتاده اولین مستمری بازنشستگی در حکومت اسلامی را برقرار کرد، گفت: حکومت حق باید بستر را برای تبلیغ حق فراهم کند اما در مقام حکومت نباید حقوق حتی غیرمسلمانان را ضایع کند.

وی گفت: باید به کسانی که علیه نظام اقدام نکرده‌اند و دست به اسلحه نمی‌شوند خدمت کرد اما در مقابل با دشمنان با سختگیری برخورد شود.

وزیر اطلاعات با ابراز امیدواری برای ارائه خدمات مطلوب به استان شهیدپرور قزوین که مهد رشد شهدایی همچون بابایی، رجایی و ابوترابی است اشاره کرد و افزود: امنیت قزوین و این استان اقتصادمحور با تنوع قومی و اتباع بیگانه برای ما بسیار مهم است.

وی گفت: در برابر تروریست‌های تکفیری و اهدافشان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی نباید غافل شد. داعش اکنون سرزمین و حاکمیت ندارد اما تروریست‌های تکفیری برنامه‌ریزی برای به چالش کشاندن کشورهای هدف دارند و نباید نسبت به توطئه‌های آنها غفلت داشته و باید از ضربه زدن آنها جلوگیری کرد.

علوی افزود: در جهان بی‌ثبات پیرامون که هر روز صدای انفجار شنیده می‌شود امنیت بی‌بدیل در ایران برپا بود و در ایام اربعین و عاشورا تعدادی تروریست شناسایی و دستگیر شدند که ثمره همدلی و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها بود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امنیت لازمه اقتصاد مولد و جذب سرمایه‌گذاری است که در قزوین به شکل مطلوبی وجود دارد. با اقدامات صورت گرفته در استان قزوین که محل اقتصاد و سرمایه‌گذاری است امنیت حاکم است که جای تقدیر دارد.

در پایان این مراسم از خدمات بابایی مدیرکل سابق اداره اطلاعات استان تقدیر و با اهدای لوحی موسوی‌نسب به عنوان مدیرکل جدید اطلاعات استان معرفی شد.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد