سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30111
|
10:04 - 1396/09/11
نسخه چاپی

گزارش ایلام بیدار از وضعیت اسفبار امامزاده ابوالحسن(ع)؛

اینجا زیارت همراه سیاحت نیست + تصاویر

اینجا زیارت همراه سیاحت نیست + تصاویر
یکی از این امامزادگان که علیرغم اینکه مورد اقبال مردم قرار گرفته اما کوتاهی مسئولان در توسعه و فراهم کردن زیر ساخت ها در آن به چشم میخورد امامزاده ابوالحسن (ع) است که از کمترین امکانات اولیه نیز محروم است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::همه ما از نقش گردشگری مذهبی  و وجود امامزادگان در تحول و توسعه استان به خوبی آگاهیم؛ بدون تردید سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر توسعه شرایط ویژه اقتصادی را نیر به همراه خواهد داشت.

نکته ای که باید در این راستا به آن اشاره کرد اینکه با تقویت گردشگری مذهبی می توان از مهاجرت روستاییان به شهر نیز جلوگیری کرد.

که این توسعه علاوه بر تلاش برای شناساندن اماکن مذهبی استان به گردشگران، همت مسئولان را برای فراهم کردن تسهیلات گردشگری در این اماکن می طلبد.

هر از چند گاهی اما خبری از کمبود امکانات در اماکن مذهبی به گوش می رسد که در همین پایگاه خبری نیزچند گزارش تحت عنوانامامزاده سیدناصرالدین(ع)؛ اقبال مردم، اهمال مسئولین + تصاویر وامامزاده عباس(ع) سیروان نیازمند توجه مسئولان و چند گزارش دیگر منتشر شد.

یکی از این امامزادگان که علیرغم اینکه مورد اقبال مردم قرار گرفته اما کوتاهی مسئولان در توسعه و فراهم کردن زیر ساخت ها در آن به چشم میخورد امازاده ابوالحسن (ع) است.که از کمترین امکانات اولیه نیز محروم است.

امام زاده ابوالحسن(ع) در دهستان ارکوازی در نزدیکی روستای چم سارد به فاصله حدود ۱۰ کیلومتری جاده فرعی از مسیر سه راهی جندالله به روستای سرنی و در روستای ابوالحسن(ع)  واقع شده است.

بلاتکلیفی دوساله طرح توسعه یک پروژه

ساختمان نیمه کاره امازاده ابوالحسن (ع) که بیش از دوسال از قول مسئولان برای توسعه و ساخت آن با کمک های مردمی و حمایت مسئولان می گذرد دارای شرایطی نامناسبی است.

ساختمان که پس از گذشت دوسال از ساخت آن هنوز مسقف نشده و درب و پنجره ای در آن بکارگیری نشده، با فرارسیدن فصل سرما و ریزش نزولات آسمانی شرایط نامناسبی برای این مکان مذهبی رقم خواهد خورد.

مکانی مذهبی که فاقد فرش و موکتی برای استراحت و نماز خواندن برای زائران بوده و حتی تابلویی که جهت قبله را مشخص کند نیز برای نمازگزاران در آن وجود ندارد.

شرایط نامناسب و اسفبار مسیر منتهی به روستای "ابوالحسن" نیز خود جای بحث دارد که نمیتوان با کمترین هزینه و انجام شن ریزی راه را برای عاشقان اهل بیت برای زیارت فراهم کرد؟!

مسیر خاکی و سنگلاخی که شرایط سختی برای عبور و مرور زائران به وجود آورده و گاها باعث انصراف زائران از ادامه مسیر و زیارت این بقعه متبرکه می شود.

شرایط فیزیکی جاده نیز به گونه ای که هر از چند گاهی شاهد ریزش سنگهایی از کوه به مسیر جاده هستیم و در برخی نقاط مسیر با نشست و ریزش جاده روبرور هستیم که در صورت عدم آشنایی رانندگان با مسیر و نیز وقوع هر گونه سیلاب احتمالی می تواند حوادث ناگواری به بار آورد.

از دیگر مشکلات امازاده ابوالحسن(ع)، نبود سیستم روشنایی و برق در ساختمان امامزاده و مسیر منتهی به آن است که برای زائران مشکلاتی را به بار آورده است.

عدم سیستم لوله کشی و نبود آب آشامیدنی و گاها کمبود آبِ حتی غیر آشامیدنی در تانکرهای امامزاده و وجود تنها یک سرویس بهداشتی آن هم با امکانات و شرایط غیربهداشتی، جلوه ای نازیبا به این مکان مقدس داده و زائران را از اسکان حتی موقت در این امامزاده منصرف می کند.

عدم انتن دهی شبکه های تلفن همراه در این ناحیه از دیگر معضلات است که در صورت بروز حادثه و شرایط اضطرار و نیاز به تماس می تواند به عنوان یک از اصلی ترین مشکلات به شمار برود.

این مشکلات در حالیست که استاندار ایلام در روزهای اولیه پس از انتصاب به عنوان استاندارجدید ایلام در گفتگوی ویژه خبری  به مبحث گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهمترین مولفه های جذب گردشگر اشاره و به توجه ویژه و توسعه و فراهم کردن امکانات برای استقبال گردشگران تاکید کرد؛ بر همین اساس توسعه و فراهم کردن امکانات در این مکان مقدس امری ضروری به نظر می رسد.

 

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب