سرویس: سیاسی
کد خبر: 30094
|
09:00 - 1396/09/10
نسخه چاپی

ظریف:

تفکر داعشی در همه جای جهان مورد تهاجم قرار گیرد/ برجام قابل مذاکره نیست

تفکر داعشی در همه جای جهان مورد تهاجم قرار گیرد/ برجام قابل مذاکره نیست
وزیر خارجه ایران با اشاره به شکست نظامی داعش، گفت: نیاز است تفکر داعشی در همه جای جهان به لحاظ فرهنگی، ایدئولوژیک و سیاسی مورد تهاجم قرار گیرد.

به گزارشايلام بيدار، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از ورود به رم در جمع خبرنگاران درباره این سفر عنوان کرد: در اجلاس گفت‌وگوی مدیترانه بنده به همراه چند وزیر خارجه سخنرانان اصلی هستیم و محورهایی که برای صحبت تعیین شده بیشتر به شکل پرسش و پاسخ است تا سخنرانی و این محورها شامل وضعیت در منطقه ما و شرایط بسیار خطرناک منطقه و بحث برجام است.

وی افزود: در بحث برجام تاکید خواهیم کرد که نه تنها برجام قابل مذاکره نیست، بلکه بر این واقعیت که حمایت اتحادیه اروپا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اقدام مناسبی است، ولی باید با اقدامات عملی بیشتر مورد تاکید قرار گیرد و عملیاتی شود.

ظریف درباره منطقه هم بیان کرد: این واقعیت که داعش امروز در محیط نظامی شکست خورده وجود دارد، ولی نیاز است تفکر داعشی در همه جای جهان هم از دیدگاه فرهنگی، ایدئولوژیک و سیاسی مورد تهاجم قرار گیرد و منابع مالی تروریست‌ها تحدید شود و از رسیدن منابع مالی و سلاح به تروریست‌ها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم چه کشورهایی در منطقه و فراتر از منطقه این اقدامات را انجام می‌دادند.

ظریف عنوان کرد: در حاشیه اجلاس نیز ملاقات‌هایی با وزیر خارجه ایتالیا و سایر وزرای خارجه منطقه و جهان خواهم داشت.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب