سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30073
|
19:09 - 1396/09/08
نسخه چاپی

ایلام بیدار از آخرین وضعیت انتصابات استان گزارش می دهد؛

"اختلاف" و "سکوت تلخ" در اردوگاه اطلاح طلبان ایلام

"اختلاف" و "سکوت تلخ" در اردوگاه اطلاح طلبان ایلام
بازار انتصابات این روزها در استان ایلام داغ شده و در این میان اما اصلاح طلبان یا دچار اختلاف و یا مجبور به سکوت تلخ شده اند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::حدود دو ماه از انتصاب "قاسم سلیمانی"، استاندار جدید ایلام می گذرد و به تدریج بازار انتصابات در حال داغ شدن است.

زمان شروع به کار سلیمانی بعنوان استاندار جدید ایلام با روزهای منتهی به اربعین همراه بود و همین باعث شد تا استاندار جدید ایلام انتصابات را به بعد از اربعین موکول کند.

البته در این ایام، برخی مدیران استانداری که جایی برای خود در بدنه مدیریتی جدید نمی  دیدند پیش دستی کرده و استعفا بر عزل را ترجیح دادند.

شبیه به چنین موضوعاتی باعث شد تا سلیمانی دشتکی در اولین نشست خبری خود در سخنانی قاطع بگوید: منت و ناز هیچ مدیری را نمی کشم و مخلص مدیران کارآمد و کاری هستم.

در حالی که پذیرایی از زائران اربعین و سر و سامان دادن به مرز مهران تمام هم و غم مشئولان را به خود مشغول کرده بود، اصلاح طلبان استان در این ایام به فکر سهم خواهی و انتخاب افراد و نیروهای خود برای پست های مدیریتی بودند.

بعد از پایان حماسه اربعین،زمزمه های تغییرات گسترده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استان ایلام قوت گرفت و استارات تغییرات از همین جا آغاز شد.

موج تغییرات در استانداری ایلام

با آغاز تغییرات مدیریتی در سطح استان، در حوزه استانداری "جهانگیر رستم زاد" بعنوان مدیرکل حوزه استاندار و جایگزین حیدر فاضلی شد؛ علاوه بر این "یونس آزادی" نیز بعنوان سرپرست روابط عمومی استانداری ایلام، "حیدر نعمتی" بعنوان سرپرست معاونت اقتصادی و نیز "حجت الله رشنوادی"، بعنوان سرپرست دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری در این مدت منصوب شدند.

در حوزه استانداری تغییرات همچنان ادامه داشته و در این ایام "جواد رحیمی مقدم" و "مهدی فیلی" به ترتیب بعنوان مشاوران امور ایثارگران و جوانان استاندار معرفی شدند.

آخرین وضعیت انتصابات در سه معاونت اصلی استاندار

تغییرات در حوزه معاونان استاندار نیز موضوع داغی است که این روزها در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بسیار دنبال می شود؛ "حشمت الله عسکری"، معاون اقتصادی استانداری ایلام در همان ابتدای شروع به کار استاندار جدید ایلام استعفا داد و بعد از آن ماجرا صحبت هایی مبنی بر انتصاب نزدیکان استاندار جدید ایلام در برخی رسانه ها مطرح شد که سلیمانی دشتکی این موضوعات را قویا تکذیب کرد.

رسانه ها و برخی کانال های خبری در آن روزها افرادی را معرفی می کردند که با واکنش مسئولان استانداری مواجه می شد اما پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار از انتخاب "اسفندیار محمدی"، بعنوان جدی ترین گزینه معاونت اقتصادی حکایت داشت که البته این خبر هنوز تکذیب و یا تأیید رسمی نشده است.

اگر چه حیدر نعمتی بعنوان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ایلام منصوب شده اما هنوز صحبت ها در خصوص فرد نهایی برای تصدی این سمت ادامه دارد.

هجمه اطلاح طلبان به گزینه نهایی معاونت عمرانی

بعد از استعفای "شاپور پولادی"، معاون عمرانی استانداری ایلام نیز گمانه زنی ها برای جایگزینی وی قوت گرفت؛ که در همان اوایل استاندار ایلام مدیر کل راه و شهرسازی را با حفظ سمت بعنوان سرپرست این معاونت منصوب کرد؛ چندین گزینه در این میان معرفی شدند که استاندار در نهایت اقدام به معرفی "عبداله بهادری"، شهردار سابق ایلام کرد.

هجمه اصلاح طلبان در زمان معرفی بهادری از سوی استانداری به مرکز تا جایی پیش رفت که استاندار ایلام در اولین نشست خبری خود در این خصوص لب به سخن گشود.

در نهایت بهادری بعنوان مدیر کل راه و شهرسازی استان مازنداران منصوب شد تا همچنان اصلاح طلبان نگاه خود را به این معاونت عمرانی استانداری ایلام معطوف کنند.

در این مدت همچنین خبرهایی غیر رسمی از احتمال حضور یکی از فرمانداران استان در سمت معاونت عمرانی استانداری ایلام منتشر شد.

احتمال حضور نیروی غیربومی در معاونت سیاسی امنیتی استانداری

با توجه به سبقه کاری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در سال های گذشته در خصوص اربعین امسال نیز از تجارب وی در این عرصه استفاده شد اما خبرها حکایت از تغییر معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز حکایت دارد.

موضوعات گوناگونی پیرامون افراد معرفی شده برای تصدی این سمت مطرح می شود اما احتمال حضور "ایوب درویشی"، در سمت معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام بیشتر است.

براساس پیگیر های ایلام بیدار و با توجه به شرایط موجود احتمال حضور نیروی غیربومی در این سمت نیز وجود دارد و چنانچه عملکرد اطلاح طلبان در ماجرای معرفی بهادری بعنوان معاون عمرانی در معاونت سیاسی نیز تکرار شود این احتمال بیشتر قوت می گیرد.

بازار داغ تغییرات در فرمانداری های استان/ اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان

در این میان اما تغییرات در سطح فرمانداران نیز از جمله موضوعاتی است که در فضای مجازی حتی بیشتر از انتصابات استانداری رصد می شود و مورد تحلیل و بررسی کاربران قرار می گیرد.

یکی از فرمانداری های مهم که تغییرات در آن همیشه مورد ارزیابی ویژه قرار می گیرد شهرستان "مهران" است؛ استراتژیک بودن این شهرستان باعث شده تا نگاه ها به انتصاب فرماندار مهران دو چندان شود.

در این مدت اصلاح طلبان و اعضای ستاد روحانی در مهران در جلسه ای تعداد هفت نفر را برای تصدی این پست به استاندار ایلام معرفی کرده اند که از جمله ان ها می توان به مجید زرگوشی، عبدالصاحب ناصری، حسین اعتقادی، رحیم خدارحمی و عبدالستار کرمی اشاره کرد اما این هفت نفر به سه نفر تقلیل یافته اند هر چند افراد دیگری قصد دارند تا گزینه خود را تحمیل کنند.

موضوع انتخاب فرماندار مهران تا جایی پیش رفته که اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان ایلام را نیز به وجود آورده است و برخی بر این عقیده هستند که باید فرماندار بومی خود شهرستان باشد و برخی دیگر از اطلاح طلبان حضور افراد دیگر در این سمت خارج از بومی بودن شهرستان و اصل را بر اطلاح طلب بودن و اهل استان ملاک می دانند.

گزینه ای که اصلاح طلبان برای به کرسی رسیدن به فرمانداری مهران با آن دچار مشکل هستند "نظام ملکشاهی" است که به احتمال فراوان گزینه نهایی برای تصدی این پست خواهد بود.

وضعیت تغییرات در سایر فرمانداری ها

از دیگر فرمانداری های استان نیز خبر می رسد برخی فرمانداران عزل، برخی جابجا و برخی نیز ماندگار می شوند؛ هنوز هیچ خبری در خصوص تغییر فرماندار دهلران به گوش نمی رسد اما احتمال جابجایی فرماندار فعلی سیروان در فرمانداری شهرستان دیگر وجود دارد.

سکوت تلخ اصلاح طلبان باسابقه

اما موضوعی که باید به ان اشاره کرد اینکه اصلاح طلبان به معنای عام راضی به این انتصاب که در بالا به طور مفصل به آن اشاره شده نیستند چرا که اکثریت اطلاح طلبان معتقدند اطلاح طلب کسی است که برای این جریان هزینه کرده باشد نه انکه فقط با تکمیل یک فرم خود را اطلاح طلب بداند.

اگر چه هنوز سر و صدای این گروه از اطلاح طلبان به صورت علنی به صدا درنیامده اما با ادامه این وضعیت این اتفاق دور از انتظار نیست.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد