سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 29991
|
09:03 - 1396/09/01
نسخه چاپی

گزارش؛

پیشگامی "بسیج" در محرومیت زدایی مناطق محروم استان ایلام + تصاویر

پیشگامی "بسیج" در محرومیت زدایی مناطق محروم استان ایلام + تصاویر
بسیج با بکارگیری تمامی ظرفیت های خود توانسته نقش مهمی را در محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار ایفا کند.

گروه جهاد و مقاومت ایلام بیدار::همه ساله از 29 آبان لغایت 5 آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است؛ هفته ای که اهمیت آن امروزه بر کسی پوشیده نیست.

بنا داریم در این هفته به معرفی دستاوردهای بسیج بپردازیم و در سلسله این گزارش ها به تشریح اقدامات انجام گرفته بسیج در بحث محرومیت زدایی و خدمت رسانی خواهیم پرداخت.

قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي و به جهت كسب خير و بركت، اجراي طرح هاي محروميت زدايي ، محروم نوازي ، مردم داري ، مردم ياري و مردم دوستي را دنبال مي نمايد.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند: مسئولیت پذیری سپاه در طرح های سازندگی کشور، نشان دهنده عظمت روح تعهد پذیری، شجاعت وخطر پذیری در میدان های بزرگ تجربه نشده وعزم وهمت انقلاب اسلامی است.

هدف از اجرای پروژه های محرومیت زدایی؛ كمک به کاهش فقر و محروميت، تحکیم پيوند مردم با نظام مقدس جمهوري اسلامي، اثبات كارآمدي نظام مقدس جمهوري اسلامي، ايجاد بارقه اميد و نشاط در مردم، رشد اقتصادي مردم، بهبود وضعيت معيشت مردم، ترميم خرابي ها و آباداني مملكت و نمايش شكوه نظام اسلامی، حفظ شور و شعف براي پاسداري از نظام و جلوگيري از كاهش شور و شوق و حل مشكل مردم محروم است.

در مناطق محروم به جهت عمق بخشي داخلي و ايجاد امنيت پايدار با اولويت مناطق مرزي ، صعب العبور، دور افتاده و حساس كشورپروژه های محرومیت زدایی توسط سپاه و بسیج اجرا می گردد.

عرصه هاي فعاليت محروميت زدايی در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و... می باشد

اقدامات محرومیت زدایی سپاه در شهرستان ملکشاهی

اجرای برنامه های سازندگی و محرومیت زدایی یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج در شهرستان ملکشاهی است که سپاه ناحیه ملکشاهی با عزم جهادی در این راستا قدم برداشته است.

فعالیت گروههای جهادی بسیج سازندگی یکی از برنامه های راهبردی بسیج در شهرستان ملکشاهی می باشد که تاکنون فعالیت گروههای جهادی توانسته است در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم گامهای مهمی بردارد.

ازجمله اقدامات انجام گرفته بسیج در عرصه های محرومیت زدایی، ساخت منازل مسکونی برای نیازمندان در مناطق محروم است که تاکنون 95 باب منزل مسکونی برای نیازمندان احداث گردیده است

احداث سرویس بهداشتی برای محرومین از دیگر اقدامات محوری بسیج در شهرستان ملکشاهی است که 33 مورد سرویس بهداشتی و حمام در سال گذشته برای محرومین شهرستان ساخته شده است.

از دیگر برنامه های بسیج درشهرستان ملکشاهی، می توان به تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی رایگان، احداث منبع ذخیره آب روستای چشمه باریک، احداث منبع آب قلعه جوق، احداث پروژه راه دسترسی و آبرسانی بین مزارع روستای بوستانه، کمک به مرمت و ساخت مساجد و ایجاد کانال بتونی به طول 100 متر و پل جهت ایستگاه پمپاژ باغات سیرانه گل گل اشاره کرد.

یکی دیگر از برنامه های سپاه ناحیه ملکشاهی در راستای محرومیت زدایی، اجرای طرح پایلوت کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی و پایلوت دامداری با همکاری دامپزشکی است که در این راستا گامهای موثری برداشته شده است.

احداث 5 مخزن ذخیره آب چشمه های شهرستان جهت ایجاد باغات نیز در دستورکار سپاه ناحیه ملکشاهی قرار دارد.

در آینده نزدیک نیز طرح های محرومیت زدایی دیگری در سطح شهرستان توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ناحیه ملکشاهی احداث خواهد شد.

پروژه احداث راه دسترسی و آبرسانی به مزارع روستای بوستانه

پروژه احداث راه دسترسی و آبرسانی به مزارع روستای بوستانه شهرستان ملکشاهی توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملکشاهی با همکاری جهادکشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ملکشاهی احداث شده است.

سرهنگ پاسدار "فلاح غلامی"؛ فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: روستای بوستانه یکی از روستاهای شهرستان ملکشاهی است که رودخانه گل گل از آن می گذرد و به سد چم گردلان می ریزد.

وی اظهار کرد: این روستا دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی و در عرصه های کشاورزی، باغات، زنبور عسل، پرورش ماهی، کاشت برنج و... می باشد.

غلامی افزود: به دلیل نداشتن راه مناسب جهت دسترسی به زمینهای کشاورزی، استعدادهای کشاورزی این روستا شکوفا نشده و کشاورزی در آن توسعه نیافته بود.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: یکی از فعالیت های بسیج سازندگی در شهرستان ملکشاهی محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: از آنجائیکه راه دسترسی مناسب به زمین های کشاورزی روستای بوستانه باعث عمران و آبادانی این روستا می شود و زمینه های تولید در آن رونق خواهد گرفت، بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملکشاهی در اقدامی جهادی، پروژه راهسازی به زمینهای مساعد کشاورزی روستای بوستانه و آبرسانی بین مزارع این روستا را احداث کرد.

غلامی اضافه کرد: مردم این روستا از مسئولین استان و شهرستان مکررا درخواست راهسازی به زمینهای کشاورزی داشته اند که این امر تاکنون محقق نشده بود و اینک به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملکشاهی شاهد احداث راه دسترسی به مزارع و آبرسانی بین مزارع روستای بوستانه هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی میزان اعتبار هزینه شده جهت اجرای این پروژه را بالغ بر 300 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه هزینه شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح هشت هکتار از زمین های کشاورزی این روستا در سه قطعه زیر کشت رفته و انشاءالله با پیگیری های بعدی توسط سپاه ناحیه و جهادکشاورزی مبنی بر ایجاد سایت، بیش از 40 هکتار دیگر می تواند جهت ایجاد باغات مورد بهره برداری قرار گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: محصولاتی از جمله برنج، گوجه، خیار، هندوانه، آفتابگردان، کدو و بادمجان در این زمینها کاشت می شود.

غلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته اذعان کرد: در راستای اجرای این پروژه، چهار کیلومتر عملیات راهسازی و همچنین چهار کیلومتر لای روبی جهت آبرسانی بین مزارع زمینهای مساعد روستای بوستانه انجام گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی هدف از اجرای این طرح را خدمات رسانی به مناطق محروم و محرومیت زدایی، رونق کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی در پایان گفت: 30 خانواده از اجرای این طرح منتفع شده و اشتغالزایی برای 30 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

 

ساخت 58 باب منزل مسکونی برای نیازمندان در ملکشاهی

سرهنگ پاسدار "فلاح غلامی" فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: 58 باب منزل مسکونی با هدف رفع محرمیت زدایی برای نیازمندان توسط سپاه با مشارکت کمیته امداد در ملکشاهی احداث شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد منزل مسکونی، 40 باب توسط سپاه ناحیه و 18 باب توسط گردان امام حسین(ع) با مشارکت کمیته امداد ساخته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی تصریح کرد: ساخت این منازل مسکونی با زیر بنای 50 متر مربع شامل اطاق، سرویس بهداشتی و آشپزخانه در روستاهای چشمه پهن، چم انار، پاریاب، ملک آباد، خوشادول، بلوطستان، سیاب درویش، گل گل، بوستانه، کلک و انجیر انجام شده است.

غلامی اذعان کرد: با اجرای این طرحها  95خانوار کم بضاعت از نعمت مسکن برخوردار گردیده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در پایان گفت: این منازل در سطح کشوری بصورت مشترک بین سپاه و کمیته امداد با هدف رفع محرمیت زدایی برای نیازمندان احداث می شوند.

احداث منبع ذخیره آب روستای چشمه باریک

یکی از فعالیتهای گروههای جهادی، احداث مخزن آب چشمه روستای چشمه باریک از محل اعتبارات محرومیت زدایی سپاه با محوریت بسیج سازندگی بوده است.

این پروژه توسط گروههای جهادی با محوریت بسیج سازندگی در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم و محرومیت زدایی احداث شده است.

احداث پروژه منبع ذخیره آب روستای چشمه باریک یکی از اقدامات گروههای جهادی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی بوده که با احداث این پروژه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی در عرصه های باغداری، کشاورزی، زنبورداری، پرورش ماهی و دامداری گامهای موثری برداشته خواهد شد.

هدف از احداث این منبع ذخیره آب؛ جلوگیری از هدررفتن آب جشمه، کمک به باغداران و دامداران در راستای تحقق اقتصادمقاومتی و تامین آب شرب روستا بوده که علاوه بر فعالیت گروههای جهادی، 300 میلیون ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی هزینه گردیده است.

با احداث منبع ذخیره آب در روستای چشمه باریک توسط بسیج سازندگی ، آب چشمه به هدر نمی رود و میزان آب ذخیره شده در توسعه کشاورزی و باغات روستا بسیار موثر خواهد بود.

 

احداث منبع ذخیره آب روستای قلعه جوق

روستای قلعه جوق شهرستان ملکشاهی یکی از مناطق تاریخی و دارای منابع طبیعی غنی است که سه گروه جهادی محبان علی(ع) ، شهید وزوایی بسیج دانشجویی و شهید بزرگی مقدم در این منطقه به فعالیت های عمرانی پرداختند.

احداث منبع آب جهت ایجاد 10 هکتار باغات که با اتصال چهار چشمه جاری در این روستا ایجاد شده  طرحی در راستای تحقق شعار سال" اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" است که با تلاش این سه گروه جهادی علاوه بر اشتغال زایی 35 خانوار در حوزه باغداری انجیر و هلو وپرورش ماهی، آب شیرین منازل روستایی این منطقه را نیز تأمین خواهد کرد.

تهیه جهیزیه برای نوعروسان

برنامه پیوند آسمانی به منظور ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تهیه جهیزیه برای نوعروسان در ملکشاهی اجرا گردیده است.

این برنامه به منظور ترویج و گسترش فرهنگ کمک و مشارکت مردم در امر ازدواج و تهیه جهیزیه  برای جوانان نیازمند اجرا شده است.

هدف از اجرای برنامه پیوند آسمانی، ارتقاء وجهه معنوی و اجتماعی بسیج و کمک به عمق بخشی فرهنگ بسیجی در جامعه می باشد.

در راستای اجرای این برنامه معنوی، جهت نوعروسان نیازمند شهرستان ملکشاهی، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و... تهیه گردیده و در اختیار آنان قرار گرفته است.

اجرای طرح پایلوت کشاورزی و کشت نیمه مکانیزه

یکی از برنامه های سپاه ناحیه ملکشاهی در راستای محرومیت زدایی، اجرای طرح پایلوت کشاورزی است.

در سال گذشته بسیج مهندسین کشاورزی با حمایت و همراهی کارشناسان جهادکشاورزی به منظور فرهنگ سازی در زمینه های علمی نمودن کشاورزی در سطح شهرستان و روستاهای هدف، بصورت نمونه ای و پراکنده اقدام به اجرای طرح پایلوت کشاورزی در نقاط مختلف شهرستان کشت نیمه مکانیزه نموده است که امسال شاهد افزایش چندبرابری بهره وری از آن زمینها بوده ایم.

وی اظهار کرد: در سال جاری با همراهی و هماهنگی بسیج شهرستان با جهادکشاورزی برای توسعه این طرح جلسات متعددی با ریاست محترم جهادکشاورزی شهرستان و همچنین کشاورزان برگزار شده است که انشاءالله بتوانند جهت افزایش پایدار تولیدات و محصولات کشاورزی از طریق ارتقاء بهره مندی کشاورزان از دانش، تکنولوژی نوین، با بهره گیری از ظرفیت اساتید، دانشجویان، مهندسین و کشاورزان نموده و با استفاده از ادوات کاشت مکانیزه و بذور اصلاح شده و مدیریت علمی آن بتوانیم در سال اقتصادمقاومتی در این زمینه گام برداریم.

اجرای طرح پایلوت علمی کردن پرورش دام جهت دامداران و عشایر

طرح پایلوت دامداری در سطح عشایر و دامداران در گسترده بیش از 10 هزار راس دام اجرا شده است.

سپاه ناحیه ملکشاهی آمادگی دارد که در صورت همکاری دامپزشکی این طرح را در سطح تمامی عشایر و دامداران شهرستان گسترش دهد.

شهرستان چرداول

محرومیت واژه ای است که از نداشته ها و کاستی ها می آید و می تواند شامل هرچیزی باشد، از نداشتن زیر ساخت گرفته تا مشکلات اقتصادی و... که باعث می شود تا مردم آن منطقه طعم راحتی وآسایش را احساس نکنند.

علت محرومیت می تواند هرچیزی باشد از عمل نکردن به وظایف مسئولین گرفته تا فراموش شدن برخی نقاط که دراین صورت برای مردم ایران اسلامی که طعم هشت سال جنگ نابرابر با استکبار جهانی چشیده اند. اکنون باید به جنگ محرومیت هایشان رفت.

رفع محرمیت‌های شهری و روستایی از تحولات مهمی است که به برکت انقلاب اسلامی رقم خورده است، درواقع رهبر انقلاب همیشه خواهان رسیدگی به وضع محرومان بوده اند ودراین خصوص برخی نهادها در لبیک به ندای رهبرفرزانه انقلاب آستین همت بالا زده و با کار جهادی به جنگ محرومیت رفته اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان سال های ابتدای تاسیس تا کنون همیشه به دنبال آباد کردن ایران اسلامی بوده ودراین خصوص از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده وهمیشه درحوادث مختلف انقلاب اسلامی در کنار مردم بوده است وبه رسالت  خود برای پایان دادن به محرومیت های کشور همیشه پایبند خواهد بود.

سرهنگ 2 پاسدار پاکزاد نوید فرمانده سپاه چرداول در این رابطه به خبرنگاردیار زاگرس گفت:سپاه در ماموریت اصلی خود برای محرومیت زدایی ومبارزه با فقر در شهرستان علاوه براحداث مسکن محرومین واقدامات عمرانی در نقاط محروم شهرستان برای توسعه خوداشتغالی وکارآفرینی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی نامگذاری امسال به سال تولید ملی واقتصاد مقاومتی اقدام به توسعه این مقوله مهم برای مبارزه با فقرومحرومیت نموده است.

وی اضافه کرد:اعطای مبلغ دو میلیارد و 250 میلیون ریال وام های اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات سپاه درراستای توسعه اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال تاکنون است.

نوید تصریح کرد:سپاه در سال گذشته با احداث 77 واحد خانه محرومین ، 28 چشمه سرویس بهداشتی، 5 واحد مسجد وحسینیه واحداث پل بین مزارع ، لایه روبی انهار غسالخانه ومنبع آب در مناطق محروم شهرستان به ارزش 18 میلیارد و 425 میلیون ریال اقدامات ارزنده ای برای رفع محرومیت شهرستان انجام داده است.

فرمانده سپاه چرداول بیان داشت:سپاه چرداول برای رفع محرومیت شهرستان مجمع شورای گروههای جهادی شهرستان را ایجاد نموده تا به صورت هدفمند و جهادی با تمام قوا برای رفع چهره محروم شهرستان اقدام کند.

ایوان

بسیج سازندگی در چند سال اخیر با ورود مناسب و جدی خود درعرصه محرومیت زدایی گام های مثمر ثمری را در مناطق محروم در راستای محرومیت زدایی برداشته است که به همین مناسبت به گوشه ای از خدمات این نهاد به مناطق محروم شهرستان اشاره  خواهیم پرداخت.

سرهنگ" جمال اسدی "،مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایوان در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد : دستور تشکیل بسیج سازندگی در راستای ورود به عرصه محرومیت زدایی و سازندگی در روستاها و مناطق محرومی که دولت در آن ورود نکرده توسط مقام معظم رهبری صادر شد تا از ظرفیت جوانان بسیجی که با روحیه بالا در این راستا فعالیت می کنند استفاده شود.

وی بابیان اینکه ازجمله ویژگی های طرح بسیج سازندگی  محرومیت زدایی است، گفت:سپاه ناحیه ایوان در سالهای گذشته  گام های موثری را در راستای محرومیت زدایی در سطح شهرستان از جمله ساختن منزل محرومان ،مسجد،خانه ،عالم ،ساخت پل و...برداشته است .

وی  افزود :بسیج سازندگی با ساماندهی جوانان در قالب گروه های جهادی برای مردم مظلوم مناطق کمتر توسعه یافته در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، تربیتی، اخلاقی و غیره خدمت رسانی دارد.

وی با اشاره به تشکیل 30 گروه جهادی طی سال گذشته در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم در شهرستان ایوان یادآور شد: بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایوان نیز همانند دیگر مناطق کشور این تشکل ها را سازماندهی نموده است .

 

 

دره شهر

سرهنگ "اسداله قادری" مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دره شهر در گفتگو با خبرنگار سیمره خبر گفت: این طرح ها بیشتر در مناطق روستایی و محروم  با همکاری مردم و بسیج سازندگی  این شهرستان اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا و با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی 40 طرح اشتغالزایی در زمینه  صنایع تبدیلی، دامپروری، قالی بافی، پرورش شترمرغ، پرورش طیور، تولید قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش دام سبک و سنگین با همکاری ادارات از حوزه‌های فعالیت و همکاری بسیج سازندگی شهرستان دره‌ شهربوده است.

قادری افزود: با اجرایی شدن این تعداد طرح برای 120 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش محرومیت زدایی نیز بسیج این شهرستان بیش از 20 طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی شامل ساخت مساجد روستایی، مسکن مددجویان، راههای بین مزارع، ساخت خانه عالم، غسالخانه، بهسازی مدارس و نیز بهسازی شبکه ابرسانی مناطق محروم  ماژین به بهره برداری رسید.

قادری یادآورشد: اجرای این طرحها  به‌ منظور مهاجرت معکوس از روستا به شهر و اشتغال در روستا نیز از ابزارهای حمایتی بسیج سازندگی این شهرستان در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی بوده است.

وی بیان اینکه بیشتر اولویت‌های ما تامین نیاز‌های مردم در مناطق محروم و تامین آسایش مردم است، یادآورشد: بسیج سازندگی در هر حوزه‌ای که دستگاه‌های اجرایی نیازمند کمک باشند دریغ نمی‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه دره شهر خاطر نشان کرد: امیدواریم با همدلی و همکاری هرچه بیشتر بسیج سازندگی سپاه وادارات باید گام‌های بلندترومؤثرتری دراجرای طرح‌های زود بازده و اشتغال‌زایی جوانان و محرومیت‌زدایی در شهرستان برداشته شود.

دانشجویی

"مهدی مرادی" مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام، در گفتگو با ایلام رصد،ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، با اشاره به اقدامات گروه های جهادی دانشجویی در مناطق محروم استان، اظهار داشت: گروه های جهادی دانشجویی در بحث محرومیت زدایی تعمیر و مرمت دو باب منزل مسکونی متعلق به دو مستمند ایلامی را در دست اقدام دارند.

مرادی با بیان اینکه این دو باب منزل در منطقه هانیوان و هفت چشمه ایلام قرار دارند، افزود: 30 دانشجوی بسیجی از دو گروه جهادی شهید غیوری زاده دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و دانشگاه سما در حال خدمت رسانی در این دو پروژه محرومیت زدایی فعالیت دارند.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی ایلام، به تلاش گروه های جهادی در امداد رسانی و کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه نیز اشاره و بیان کرد: گروه های جهادی خاکیان بی ادعا دانشگاه ایلام، حضرت امیر دانشگاه پیام نور، شهید شفیعی علمی کاربردی ایوان، شهید دلاوری پیام نور ایوان، شهید غیوری زاده دانشگاه آزاد، و گروه منتظران مهدی علمی کاربردی 2، با برپایی ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی، و پخت غذای گرم با ارسال 7 محموله از اقلام ضروری زلزله زدگان به یاری و کمک آنان شتافتند.

مرادی با اشاره به دیگر اقدامات گروه های جهادی دانشجویی تصریح کرد: گروه های جهادی در راستای تحقق شعار سال و موضوع اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اقدام به ساخت استخر 300 هزار لیتری در روستای قله جوخ ملکشاهی نمودند که دو استخر آن به اتمام رسیده و سومین استخر نیز تا پایان هفته بسیج به هبره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای جهادی با همکاری پایگاه مسجد امام سجاد(ع) شهر ایلام نیز در هفته بسیج برگزار می شود که در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر دانشجویی از فعالان و جهادگران بسیج دانشجویی تقدیر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد