سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 29819
|
08:13 - 1396/08/18
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

افزایش هزینه زائران به هنگام بازگشت به کشور

افزایش هزینه زائران به هنگام بازگشت به کشور
یکی از مشکلاتی که نارضایتی زائران را در مسیر بازگشت به همراه ادامه داشته است دومسیری شدن اتوبوس های ایرانی در داخل عراق و از سمت نجف تا مرز مهران است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::موج بازگشت زائران اربعین به کشور از مرزهای سه گانه آغاز شده و مرزمهران همچنان همچون مسیر رفت زائران که بیش از 50 درصد از این مرز عبور کردند در برگشت نیز خیل عظیمی از زائران از همین مرز وارد کشور می شوند.

بر طبق آخرین اخبار موجود تا ساعت 14 روز گذشته حدود 50 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند؛ اما این حجم ورودی در این روزها و تا فردا (جمعه) ادامه خواهد داشت.

یکی از مشکلاتی که نارضایتی زائران را در مسیر بازگشت به همراه ادامه داشته است دومسیری شدن اتوبوس های ایرانی در داخل عراق و از سمت نجف تا مرز مهران است به این صورت که ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در حال جابجایی زائران ایرانی از نجف به مرز مهران هستند که از این تعداد ۲۰۰ دستگاه زائران را از نجف به کوت بدره منتقل می کنند و ۳۰۰ دستگاه باقی مانده نیز زائران را از کوت بدره تا مرز مهران جابجا می کنند.

همین باعث شده تا زائران برای رسیدن به مرز دو مسیر سوار شوند که با توجه به خستگی زوار در برگشت باعث نارضایتی زائران شده است.

حتی اکثر زائرانی که از قصد رسیدن به مرز مهران را دارند با اطلاع از این قضیه مجبور به استفاده از خودروهای شخصی عراقی هستند که هزینه زوار را با افزایش رو به رو ساخته است.

گلایه زائران از دومسیری شدن نجف به مرز مهران

یکی از زائران در گفتگو با خبرنگار اعزامی ایلام بیدار مستقر در مرز مهران گفت: بنده به همراه خانواده ام در همایش پیاده روی اربعین شرکت کردم در مسیر بازگشت با اطلاع از این موضوع مجبور به استفاده از خودروهای شخصی عراقی شدیم و مبلغی بالغ بر 700 هزار تومان پرداخت کردیم.

وی اظهار کرد: چنانچه اتوبوس ها مستقیم زائران را به مرز برسانند دیگر هیچ زائری مجبور به پرداخت چنین هزینه های بالایی نیست.

این زائر ایرانی افزود: البته افزایش هزینه زوار تنها به این موضوع بسنده نشده و در ایام قبل از اربعین نیز زائران برای این سفر هزنیه هایی از جمله خدمات هلال احرم، خدمات جابجایی و دلار با افزایش همراه شده بود.

وی تأکید کرد: دست اندرکاران مربوطه باید تدابیری بیاندیشند تا این هزینه ها به حداقل ممکن برسد و مشخص نیست که چرا اتوبوس ها زائران را در کوت بدره پیاده می کنند تا مجددا سوار بر اتوبوس شده و به مرز برسند موضوعید که برای همه به سوال بزرگی تبدیل شده است.

به گزارش ایلام بیدار، بایستی مسئولان ارشد ستاد مرکزی اربعین نسبت به رفع این مشکل با توجه به حجم و موج برگشتی زائران هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنند که زائران بدون هیچ مشکلی از مبدا به مقصد بدون وقفه به مرز مهران برسند.

 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد