سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2980
|
12:10 - 1392/04/12
نسخه چاپی

کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان ایلام به زودی منتشر می شود

کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان ایلام به زودی منتشر می شود
کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان ایلام به نویسندگی سالم پور احمدبه زودی منتشر می شود.

به گزارش ایلام فردا،«شور شب‌های قلاویزان» عنوان کتابی است که از سوی سالم پوراحمد در باره زندگی سرهنگ پاسدار خدارحم سحری نوشته شده است.

این کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان ایلام هم محسوب می‌شود که اکنون از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مراحل بازنگری را سپری می‌کند.

خدارجم سحری از فرماندهان سپاه پاسداران ناحیه ایلام و فرمانده نیرو‌های شهرستان‌های شیروان چرداول و آبدانان در دفاع مقدس بوده است.

سرهنگ سحری در عملیات‌های والفجر سه، کربلای یک، والفجر پنج و بسیاری دیگر از عملیات‌های با اهمیت حضور داشته است.


پوراحمد برای تالیف این کتاب 16 ساعت مصاحبه انجام داده، «شور شب‌های قلاویزان» اثری در 11 فصل و 400 صفحه می باشد و در این کتاب عکس‌ها، اسناد و نقشه‌هایی از عملیات‌های گوناگون هم ارایه شده است.

سالم پوراحمد در بیان دلیل نامگذاری کتابش با عنوان «شور شب‌های قلاویزان» به شعری از محمد حسین جعفریان اشاره کرد و گفت: در بخشی از این شعر آمده است: «از خدا یک روح آویزان کجاست؟ شور شب‌های قلاویزان کجاست؟» من نام کتاب را از این شعر الهام گرفتم.

«شور شب‌های قلاویزان» نخستین اثر دفاع مقدس پوراحمد محسوب می‌شود که به گفته وی از سوی بنیاد حفظ آثار به عنوان بهترین آثار ارایه شده در حوزه تاریخ شفاهی شناخته شده و آن را اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام منتشر خواهد کرد.

قلاویزان نام منطقه‌ای در جنوب شهر مهران است که رزمندگان دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی را در آن نشان دادند.

در عملیات کربلای یک که به کوشش این رزمندگان در تاریخ دهم تیر‌ماه سال 1365 انجام گرفت، شهر مهران از اشغال ارتش صدام رها شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب