سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29765
|
09:48 - 1396/08/15
نسخه چاپی

پا به پای دلدادگان حسینی؛

زائرانی که با جان و دل خود را به کربلا می رسانند

زائرانی که با جان و دل خود را به کربلا می رسانند
هر ساله اربعین حسینی شاهد پیاده روی خیل عظیم دوستداران اهل بیت برای زیارت مرقد مطهر ائمه اطهار در کشور عراق هستیم.

گروه اجتماعیايلام بيدار:: هر ساله اربعین حسینی شاهد پیاده روی خیل عظیم دوستداران اهل بیت برای زیارت مرقد مطهر ائمه اطهار در کشور عراق هستیم.

زائرانی که علیرغم دوری از مرز، با طی کردن مسافتی چند صد و بعضا هزاران کیلومتری از سراسر کشور و حتی کشور های شیعه نشین رنج سفر را به جان خریده و مسافتی طولانی را با عشق و ایمان راسخ خود می پیمایند.

در شرایط عادی پیاده که راه می روی میبینی که خیلی زود یا خسته می شوی یا زخم پاهایت مجال راه رفتن را از تو می گیرند اما مخلصان اهل بیت این مسیر عاشقی را آنچنان با خلوص نیت می پیمایند که گویی چند متر بیش راه نرفته اند.

کربلا را باید از کربلایی ها شنید

زن و مرد، پیر یا جوان در این مسیر فرقی با هم ندارند هدفشان یکی است و برای رسیدن به این هدف گاهی به همدیگر کمک می کنند و انصافا مردمان استان های مرزی هم به عنوان میزبانان لایق از مهمانان خودشان که همانا مهمان ابا عبداله هستند با جان و دل پذیرایی می کنند

 

.

برخی با خانواده و برخی تنها و بعضی به اتفاق دوستان راهپیمایی می کردند و برخی هم در طول مسیر با یکدیگر آشنا و همراه شده بودند که این نشان از مودت و همدلی در این مسیر عاشقی است.

در این مسیر همقدم و همکلام می شویم با تنی چند از زائرانی که با جان و دل در این مسیر عاشقی گام برمی دارند و هدفشان را از این سفر با پای پیاده می پرسیم

 

در مسیر عشق همه جوان می شوند

در این مسیر پیرزنی 65 ساله را دیدم  که با پای پیاده آنچنان راسخ گام هایش را برمی داشت که مرا مبهوت خود کرد.

از سیستان و بلوچستان به تنهایی راهی مهران شده بود و نیتش آنچنان پاک و دلی بود که خستگی را خسته کرده بود.

میگفت سه سال پیاپی است که اربعین  مداوم برای شرکت در همایش مسیر سیستان - کربلا را طی می کند قبلا به همراه آشنایان آمده بود اما امسال مسیر را تنها می پیماید، خسته نشده و برای زیارت قبور ائمه هرچقدر لازم باشد پیاده روی میکند تا زیارت حاصل شود و هرسال نیت دارد که در راهپیمایی اربعین شرکت کند

.

 

به نیابت از شهدا آمده ایم...

گروهی از بانوان از استان کرمان را دیدم که با نصب تصویری ازشهید حججی و شهیدان مدافع حرم و هسته ای بر روی کوله پشتی های خود مسیر زیارت را عاشقانه طی می کردند، هم کلام که شدیم گویا به نیابت از شهدا آمده بودند.

گویا چند سال است با همدیگر به راهپیمایی اربعین راهی می شوند میگفتند هر سال به تعدادشان افزوده می شود و امسال را به نیت و نیابت از شهدا تصمیم به طی مسیر زیارت اباعبداله گرفته اند..

 

 

رکاب زدن تا پای عَلَم

در شهر مهران کاروانی از دوچرخه سواران را دیدم که از استان قم تا مهران را به عشق وصال اهل بیت رکاب زده بودند.

در چهره شان نشانی از خستگی نبود آنچانان شاد و سرمست بودند که گویا در ابتدای مسیر حرکت هستندو تازه می خواهند طی مسافت کنند.

یکی از دوچرخه سواران علت شادابی را هرچه نزدیک تر شدن به کربلا عنوان کردگفت هرچه به سمت کربلا نزدیکتر می شویم توان و ذوقمان برای رکاب زدن دوچندان می شود و خستگی در این مسیر معنایی ندارد.

 

.

 

گام تا حرم با پای دل

در این راه بسیار هستند کسانی که با پای دل می آیند و سوار بر ویلچرهایی با حمایت نزدیکان و دوستداران اهل بیت در این مسیر گام بر میدارند

پیرمردی85ساله سوار بر ویلچر رادیدم که علاوه بر کم شنوایی، توانایی خوب صحبت کردن هم نداشت با کمک همراهانش از او پرسیدم که چرا با این وضعیت مسیر را پیموده است که در جواب عشق به حسین را عنوان کرد.

اما در جواب حس و حالش در حالی که به کربلا نزدیک می شود تنها با گریه کردن جوابم را داد.

 

.

 

این است درس کربلا که در آن عشق و وفاداری به اسلام و اهل بیت پس ازگذشتن 1400 سال هنور در دل شیعیان موج می زند و هرسال به این عشق افزوده می شود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد