سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 29750
|
13:55 - 1396/08/13
نسخه چاپی

استاندار ایلام در گفتگو با ایلام بیدار:

دولت عراق برای تسهیل تردد زوار اهتمام جدی دارد/ عبور اتباع ترکیه و آذربایجان از مرز مهران آزاد است

دولت عراق برای تسهیل تردد زوار اهتمام جدی دارد/ عبور اتباع ترکیه و آذربایجان از مرز مهران آزاد است
استاندار ایلام گفت:عبور از مرز مهران برای اتباع کشورهای ترکیه و آذربایجان آزاد است.

"قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامیایلام بیدارمستقر در مرز مهران در خصوص سفر وزیر کشور به مرز مهران گفت: از ماه ها قبل در جلسه ای که به این منظور برگزار شد قرار بر این شد تا با احترام و توجه به زائران در دو طرف مرز، حرکت زوار تسهیل شود.

وی اظهار کرد: در این جلسه تأکید شد تا هم مرزبانان جمهوری اسلامی و هم مرزبانان عراقی و مسئولان دو کشور سعی کنند با مدیریت مردمی با احترام تمتام به زوار عزیز خدمات رسانی را قوی تر کنند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام افزود: در این جلسه همچنین تأکید شد تا از ورود غیرمجازها و افرادی که مدارک قانونی ندارند از ورود به کشور عراق جلوگیری بعمل آید و اجازاه خروج را به هیچ وجه به آنان نخواهیم داد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: همچنین در این جلسه صحبت هایی مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای تردد چندین هزار زائر شد که بعید است این کار انجام شود.

سلیمانی بیان کرد: در نهایت قرار بر این شد تا زیرساخت ها در دو طرف تکمیل و توسعه یابند تا زائران بدون دغدغه تردد کنند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این در حوزه های دیگری از جمله توسعه فعالیت های اقتصادی و گردشگری و زیرساختی در این جلسه با وزیر کشور عراق بحث و تبادل نظر شد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام اضافه کرد: تنها اتباع خارجی کشورهای ترکیه و آذربایجان می توانند از مرز مهران عبور کنند و غیر از اتباع این دو کشور حتی در صورت داشتن گذرنامه و یزا از طریق مرز شلمچه باید عبور کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد