سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29638
|
08:55 - 1396/08/04
نسخه چاپی

استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار خبر داد؛

تشکیل کمیته مرزی مشترک با عراق در ایام اربعین/ رفع مشکل ازدیاد جمعیت زائران با استقرار 500 دستگاه کانتینر

تشکیل کمیته مرزی مشترک با عراق در ایام اربعین/ رفع مشکل ازدیاد جمعیت زائران با استقرار 500 دستگاه کانتینر
استاندار ایلام گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته امسال روان سازی حرکت زوار بسیار راحت تر خواهد بود.

"قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر خصوص آخرین وضعیت استان ایلام برای حماسه اربعین گفت: آنچه در ابتدا در موضوع اربعین لازم بود آن را پیگیری کنیم، مبلغی در حدود 17 میلیارد تومان در ردیف اربعین بود که از خزانه اخذ و به استان واریز شد.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد، از منابع سفر ریاست جمهوری حدود 57 میلیارد تومان برای مسیر اربعین در استان ایلام گرفته شد که آن هم در قالب اسناد یک و دوساله ابلاغ شد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: با توجه به کارهای صورت گرفته خوشبختانه مشکل مالی نداریم و منابع به اندازه کافی و وفور در این زمینه اخذ شده است.

سلیمانی ادامه داد: در همین راستا پیمانکاران بخش خصوصی قرارگاه کارهای مربوطه را به سرعت طبق جدول زمانبندی انجام می دهند و حداکثر تا هشتم آبان حدود 36 کیلومتر جاده جدید چهارخطه می شود.    

استاندار ایلام بیان کرد: کار آسفالت، روشنایی نقاط کور و آب رسانی و ایجاد سرویس های بهداشتی پارکینگ های شهر مهران و حومه تا روز پنجم ابان به اتمام می رسد.

وی عنوان کرد: حدود 500 کانتینر 12 متری خریداری و قسمت اعظم این تعداد به استان حمل شده و با این تعداد مشکل ازدیاد جمعیت سال قبل را نخواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: مسائل مربوط به امنیتی و اطلاعاتی به طور کامل رصد می شود و برنامه ریزی بسیار خوبی برای این موضوع به خصوص در پایانه مرزی مهران صورت گرفته است.

سلیمانی گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته امسال روان سازی حرکت زوار بسیار راحت تر خواهد بود.

استاندار ایلام در ادامه به سفر اخیر هیئتی از استان واسط عراق به ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: در جریان این سفر موضوعاتی مورد بررسی قرار گرفت که به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم شد؛ در حوزه برنامه های کوتاه مدت قرار بر این شد تا با همکاری دو استان موضوعات مربوط به اربعین به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و کمیته ای به صورت مشترک از مقامات دو طرف  در ایام اربعین در مرز نسبت به رفع حل مشکل اقدام نمایند.

وی در حوزه برنامه های بلند مدت نیز گفت: در این راستا قرار بر این شد تا بعد از اربعین روابط دو استان به خصوص در حوزه اقتصاد گسترش یابد.     

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب