سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 29603
|
08:29 - 1396/08/02
نسخه چاپی

فرماندار بدره عراق در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار خبر داد؛

جابجایی رایگان زائران با 1300 خودروی ایرانی و عراقی/ 30 موکب در محدوده زرباطیه راه اندازی شده است

جابجایی رایگان زائران با 1300 خودروی ایرانی و عراقی/ 30 موکب در محدوده زرباطیه راه اندازی شده است
فرماندار بدره عراق از آمادگی لازم این کشور برای پذیرایی از پنج میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال خبر داد.

"استاد نجف"، فرماندار بدره عراق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص آخرین وضعیت راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در روزهای باقی مانده گفت: اقدامات خوبی از طرف مقامات عراقی در پایانه مرزی زرباطیه در همسایگی مرز مهران انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: به همین منظور تعداد 165 گیت ورود و خروج برای تسهیل در تردد زوار برای اربعین امسال راه اندازی شده که در هر گیت تعداد دو کامپیوتر با تجهیزات کامل برای تسریع امورات زائران در نظر گرفته شده است.

استاد نجف افزود: با توجه به اینکه همه ساله حدود چهار الی پنج میلیون زائر ایرانی برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی حضور پیدا می کنند لذا تمهیدات لازم از جمله راه اندازی موکب ها برای پذیرایی از زوار و همچنین وسایل نقلیه برای جابجایی آنان در پایانه مرزی زرباطیه اندیشیده شده است.

فرماندار بدره عراق ادامه داد: در خصوص پذیرایی از زوار اربعین تعداد 30 موکب در محدوده زرباطیه راه اندازی شده تا به زائران خدمت رسانی کنند.

وی بیان کرد: با توجه به قانون کشور عراق و توافقات بین دو کشور، زئران ایرانی بایستی حتما نسبت به تهیه ویزا و گذرنامه اقدام کنند در غیر این صورت هر زائری بدون ویزا وارد کشور عراق شود به ایران برگشت داده می شود.

استاد نجف در ادامه در خصوص تعداد ماشین های موجود در پایانه زرباطیه برای جابجایی زائران نیز گفت: تعداد 800 ماشین از طرف ایران و بیش از 500 ماشین از جانب عراق کار جابجایی زائران به صورت رایگان را انجام می دهند که مجموع این تعداد برای جابجایی آنان کفایت می کند.

فرماندار بدره عراق تأکید کرد: هر زائری که داخل کشور عراق شود وسایل نقلیه به اندازه کافی برای تردد به شهرهای عراق وجود دارد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب