سرویس: اجتماعی
کد خبر: 29573
|
10:13 - 1396/07/29
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

کیسه جدید دولت برای جیب زائرین اربعین/ گران فروشی دلار در سامانه سماح

کیسه جدید دولت برای جیب زائرین اربعین/  گران فروشی دلار در سامانه سماح
سامانه ثبت نامی سماح در اقدامی عجیب دلار را با نرخ جدید و گرانتر از بازار آزاد به زائرین اربعین ارائه می کند.

گروه اجتماعی  ايلام بيدار::این روزها موج عجیب از زائرین اربعین به واسطه عشق و علاقه عجیب خود به ائومه اطهار به ویژه اباعبدالله الحسین (ع) خود را برای زیارت این بزرگوار در ایام اربعین حسینی حاضر میکنند.

در این میان هر زائری تلاش می کند تا به هر نحوی مدارک و مستندات خود را جهت دریافت ویزا و پاسپورت آماده کرده تا از این قافله عشق جانماند.

در سال های گذشته زوار اربعین برای دریافت ویزا که توسط دولت عراق در محل سفارت و نمایندگی های کنسولی در برخی شهرها صادر می شود در قبال دریافت 40 دلار  ویزا را صادر می کرد و زوار باید مبلغ را عینا بصورت دلار به دفاتر پرداخت می کردند.

اما امسال در اقدامی با عنوان رفاه حال زوار این مبلغ رو بصورت ریالی در سامانه سماح از زائرین دریافت و پس از دریافت مدارک از زوار اقدام به پیگیری صدور ویزا اقدام می کند.

اما نکته جالب که امروز توجه رسانه های را به خود متوجه کرد اقدام این سامانه ثبت نامی در محاسبه نرخ دلار برای زائرین اربعین بود.

طبق اعلام سایت بانک مرکزی امروز (29 مهر) نرخ دلار 34321 ريال و صرافی های عرضه ارز 40120 ريال این ارز را به مشتریان عرضه می دارند اما زائرین ثبت نام شده در سامانه سماح باید به ازای هر دلار 42500 ريال را پرداخت کنند.

این تفاوت مبلغ با سایت بانک مرکزی و صرافی های عرضه دلار جای سوال دارد که چرا دولت بجا تسهیل در امر زوار اینگونه برای جیب آنها کیسه جدیدی دوخته است.

این درحالی بوده که قبلا نیز دولت در اقدامی عجیب هزینه خدمات هلال احمر را نیز به هزینه های زائرین اضافه کرده بود.

این اقدام دولت در دریافت هزینه هلال احمر نیز در حالی بوده که این سازمان خدمات خود را در کشورهای آسیب دیده مانند میانمار و ... بصورت رایگان به مردم ارائه کرده است.

امید است دولت باردیگر کیسه جدیدی برای این مسافران راه عشق پیدا نکرده و حداقل با همین هزینه های اضافی راهی جاده بهشت شوند.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد