سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29451
|
13:42 - 1396/07/21
نسخه چاپی

واکتش نمازگزاران ایلامی به هجمه علیه سپاه؛

توهین به سپاه توهین به نظام است؛مختل شدن امنیت منطقه با تروریست خواندن سپاه

توهین به سپاه توهین به نظام است؛مختل شدن امنیت منطقه با تروریست خواندن سپاه
نمازگزاران ایلامی به طرح احتمالی تروریست خطاب کردن سپاه توسط آمریکا واکنش نشان دادند.

گروه سیاسی ایلام بیدار:: سه شنبه سوم مرداد سال جاری مجلس نمایندگان آمریکا قانون تحریمی جدیدی را علیه کشورمان به تصویب رساندند که طی آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی اصلی ایران در اجرای سیاست‌هایش در راستای پشتیبانی از آنچه تروریسم و گروه‌های شورشی خوانده شده است توصیف شده بود.

این طرح نسخه اصلاح شده طرحى بود که پنجشنبه 27 خرداد 96، در سنای آمریکا به بهانه آنچه که مقابله با اقدامات ثبات‌زدای ایران نامیده می‌شد، با 98 رای به تصویب رسیده بود.این طرح که به سبب گستردگی دایره شمول، «تحریم‌های مادر» نام گرفت و با عنوان «کاتسا» نیز شناخته می‌شود، به جهت برخورداری از بار مالی حتما باید مورد تایید مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار می‌گرفت.
سرانجام مجلس نمایندگان با هدف افزودن بندهاى مربوط به تحریم کره شمالى و تغییر آن به «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم»، طرح تازه‌اى را در این رابطه تصویب کرد که البته این طرح باید در سنا نیز به تصویب می‌رسید تا پس از آن با امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل شود.
در این راستا انتشار اخباری از سوی منابع آگاه در کاخ سفید از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اجرای «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» موسوم به «کاتسا» که یکی از محورهای اصلی آن تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، با واکنش شدیداللحن فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد و سردار سرلشکر جعفری ضمن هشدار صریح به مقامات کاخ سفید درباره اجرای قانون «کاتسا» تاکید کرد که اگر اخبار حماقت آمریکا مبنی بر در نظر گرفتن سپاه به‌ عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در جهان همسنگ داعش در نظر خواهد گرفت.

به همین منظور در حاشیه برگزاری نماز جمعه شهر ایلام به سراغ مردم رفتیم تا نظر آنها را در مورد اقدامات اخیر آمریکا بر علیه سپاه را جویا شویم.

توهین به سپاه توهین به نظام

رضا 22 ساله در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به هجمه های جدید دولت آمریکا بر علیه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت:سپاه یکی از نهادهای قانونی نظام است و طبیعتا توهین به آن توهین به نظام تلقی می شود.

وی ادامه داد:سپاه نه فقط یک نیروی نظامی بلکه نیروی مردمی است و در هرکجا نظام دچار مشکل شود،سپاه و سپاهیان ورود کرده و مشکل را برطرف می کنند.

وی محرومیت زدایی را از نقش های مهم سپاه به هنگام صلح بیان و تاکید کرد: هم اکنون سپاه در برخی از نقاط محروم استان کار پیشرفت و آبادانی را در پیش گرفته و کارهای بزرگی هم انجام داده است.

مختل شدن امنیت منطقه با تروریست خواندن سپاه

خانم 32 ساله که شغل خود را معلمی عنوان کرد به خبرنگار ما گفت:. اقدام احتمالی آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، نه‌تنها نشانه رفتن اقتدار، امنیت و منافع آحاد مردم ایران است بلکه به چالش کشیدن امنیت منطقه است.

ترامپ نباید فراموش کند که اگر دلاوری‌های سپاه در سوریه و عراق نبود اکنون تروریست‌ها در این دو کشور حکومت می‌کردند؛ البته برای افکار عمومی کاملا روشن است که ژست مبارزه با تروریست و داعش از سوی سردمداران آمریکا بویژه آقای ترامپ فریبکاری است. اگر ترامپ واقعا با تروریست در منطقه مخالف است، باید خود از حامیان سپاه باشد و به دلاوری‌های آن تعظیم کند.

آمریکا حامی اصلی تروریست ها

حسن 45 ساله نیز در اینباره به خبرنگار ما گفت:همه کشورهای دنیا سپاه را می شناسند، و تروریستی خواندن سپاه حرف بی‌پایه و احمقانه‌ای است که ترامپ و سیاستمداران آمریکایی مطرح می‌کنند.

وی گفت:وقتی سپاه در سوریه و عراق بر علیه تروریست های داعش می جنگد،آمریکا با ارسال مهمات از آنان حمایت کرده و چه کسی هست که نداند کشور اصلی حامی تورریست ها بخصوص داعش همین آمریکاست تا از این طریق منافع اسرائیل در منطقه را تامین نماید.

وحدت عامل پیروزی بر دشمن

علی دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی در خصوص احتمال تروریست خطاب کردن سپاه توسط دولت آمریکا گفت:هر گونه اتهام تروریستی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زیر سوال بردن امنیت ملی کشور تلقی می شودکه باید با آن برخورد کرد.

وی ادامه داد:آنچه که اهمیت دارد وحدت و همبستگی ملت ایران و مسئولان در خصوص این موضوع بوده که در چند روز گذشته شاهد مواضع یکسان نهاد مختلف در قبال این مهم بوده ایم.

وی گفت:وحدت عامل پیروزی بر دشمن است و همه با هر تفکر سیاسی باید مخالفت جدی خود را اعلام کنند تا آمریکا بداند در ایران همه در کنار هم بوده و از نظام و کشور دفاع خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد