سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29447
|
11:06 - 1396/07/21
نسخه چاپی

نماینده عالی دولت در استان:

مدیریت های اجرایی جای افراد تندرو نیست

مدیریت های اجرایی جای افراد تندرو نیست
استاندار ایلام گفت: احترام به رای اکثریت از اصول مردم سالاری دینی است.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در دیدار با نمایندگان تعدادی از احزاب سیاسی استان ایلام اظهار کرد: همه ما فرزند ایران ، این نظام الهی و منطقه مردمان غیور و سلحشور زاگرس هستیم که از نظر خصوصیات مختلف اشتراکات بسیاری داریم، در استان هایی فعالیت کرده ام که از نظر ویژگی های قومی ، قبیله ای و مذهبی قرابت های بسیاری با ایلام دارند.

وی افزود: تمامی مدیران پس از انقلاب در این استان بنا بر شرایط زمانی و مکانی منشا اثر و خیر بوده اند و امیدوارم بتوانم در این دوره جدید با کمک تمامی گرایش های سیاسی و نخبگان و عموم آحاد مردم این استان بتوانیم ظرفیت های بالقوه استان را بالفعل کنیم.
استاندار جدید ایلام با اشاره به سوابق مدیریتی خود در استان های چهارمحال و بختیاری ، اصفهان و خراسان جنوبی یادآور شد: فعالیت سیاسی را از سال 64 آغاز کرده و در ابتدا دارای گرایشات بسیار تندی بودم ولی در ادامه به فردی اعتدالگرا تبدیل شده ام و در طول حضور متمادی در عرصه سیاسی کشور به این نتیجه رسیده ام که عرصه مدیریت جای افراد تندرو و حاشیه دار نیست.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: گرایش سیاسی من متعلق به اردوگاه اصلاح طلبان است ولی رسما عضو هیج حزب سیاسی خاصی نیستم، اعتقاد دارم لیدرهای جریان های سیاسی چندان جالب نیست که مدیریت اجرایی را بر عهده داشته باشند و باید در حوزه سازماندهی و برنامه ریزی فعالیت کنند.
وی اضافه کرد: در دنیا مرسوم و معمول است که برندگان انتخابات سکان اجرایی کشورها را بر عهده می گیرند اما در ایران دولت بر مبنای پارلمان شکل نمی گیرد و رئیس جمهور بر اساس توان خود در کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس کابینه خود را انتخاب و معرفی می کند.
استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بطور قطع بخش عمده ای از رای دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری مرهون حمایت اصلاح طلبان بوده است ، گفت: ولی آیا می توان مطمئن بود اگر ایشان تمامی اعضای کابینه خود را از میان چهره های اصلاح طلب انتخاب می کرد ، می توانستند رای اعتماد را از نمایندگان مجلس بگیرند، ضمن اینکه آقای روحانی هیچگاه خود را اصلاح طلب معرفی نکرده و یک اصولگرای معتدل است.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: با این وجود اقتضای نظام مردم سالاری دینی حکم می کند که اصول حاکم بر آن که همانا احترام به رای اکثریت است مورد پذیرش تمامی جریان ها قرار بگیرد و دولت آقای روحانی نیز نشان داده از توان تخصصی و اجرایی نمایندگان تمامی جریان های سیاسی فارغ از هرگونه گرایشی بهره می گیرد.
وی افزود: در دولت دوازدهم ملاک انتخاب مدیران توانایی ، تخصص ، تعهد و اعتقاد عمیق به برنامه های دولت است ، البته در میان فرمانداران و بخشداران باید این همراهی سیاسی نمود بیشتری داشته باشد ولی در سایر مسئولیت های اجرایی مقوله تخصص و دانش فنی بر گرایش های سیاسی رجحان و برتری دارد.
استاندار ایلام گفت: همه در این نظام جزو امت حزب الله هستیم که در این میان مردم استان هایی همچون ایلام با تقدیم هزاران شهید و جانباز حق بزرگی به گردن این نظام دارند ، ولی با توجه به بافت قبیله و ایلاتی استان هایی زاگرس نشین و رقابت های شدید افراطی مدیریت در این مناطق بسیار سخت و دشوار است و همین عامل نیز از مهم ترین دلایل عقب افتادگی این استان هاست.
سلیمانی یادآور شد: بنده با توجه به تجربه طولانی مدیریت به دنبال آزمون و خطا نیستم و امیدوارم پس از دوره خدمت در این استان بتوانم باقیات صالحاتی بر جا گذاشته و منشا تاثیرگذاری این استان در مسیر توسعه و پیشرفت باشم.
وی با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه های انرژی ، آب و خاک و هچنین تردد زائران عتبات عالیات ابراز امیدواری کرد با کمک تمامی دلسوزان و نخبگان و جریان های سیاسی بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این استعدادها در جهت رفاه و آسایش مردم گام برداریم.
استاندار ایلام با اشاره به مباحثی در خصوص معرفی معاون امور عمرانی گفت: بنده با توجه به عدم آشنایی با استان باید برای انتخاب همکاران خود از افراد آگاه و آشنا به مسائل این استان کمک و مشورت بگیرم که در حوزه عمرانی نیز از وزیر مربوطه و معاونان ایشان و همچنین تعدادی از افراد صاحب نظر در استان مشورت هایی را اخذ کردم و چهره معرفی شده نیز با توجه به سابقه مدیریتی در دستگاه های اجرایی مختلف همچون شهرداری ایلام ، اداره راه و شهرسازی استان های ایلام و کرمانشاه و مدیریت در حوزه وزارت راه انتخاب شده و از نظر فنی ، تحصیلی و تخصصی نیز فردی تایید شده است ولی به هر حال در انتخاب افراد نمی توان نظر همگان را تامین کرد و همچنان برخی مخالفت افراد معرفی شده هستند که قابل احترام است.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب