سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29446
|
13:38 - 1396/07/20
نسخه چاپی

مشروح؛ استاندار ایلام در نشست خبری اعلام کرد؛

افزایش پنج برابری ردیف بودجه ایلام در سال97/ ناز هیچ مدیری را نمی کشم/ صفا و صمیمت میان دلسوزان برقرار می شود/ نظر رهبری یک اصل است

افزایش پنج برابری ردیف بودجه ایلام در سال97/ ناز هیچ مدیری را نمی کشم/ صفا و صمیمت میان دلسوزان برقرار می شود/ نظر رهبری یک اصل است
اولین نشست خبری استاندار ایلام با اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، "قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت:  یکی از مهمترین نیازهای هر منطقه آزادی مطبوعات است که این مهم در استان باید به عنوان یک اولویت در راس کار مدیران استانی باشد.

وی گفت: در این راستا مشکلاتی که در ارتباط با رسانه های استان، ارتباط های مردمی و سازمان های مردم نهاد بوده را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقد و انتقاد بسیار خوب است اما باید همراه با پیشنهاد و استدلال و منطق باشد، گفت: اگر انتقاد رسانه ها نباشد مدیران از کار خود راضی می شوند و این باعث می شود تا نقاط ضعف خود را نبینیم.

سه مزیت مهم استان ایلام

دشتکی با اشاره به ظرفیت مهم در استان ایلام، گفت: سه مزیت مهم در این استان یعنی مرز، نفت و گاز و آب و خاک باعث شده این استان ظرفیت های بسیار بزرگی برای توسعه داشته باشد.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری در این بخش ها اولویت اول استان خواهد بود و باید در این زمینه مشکلات بر سر راه سرمایه گذاری در استان نیز حل شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه باید بروکراسی های اداری بر سر راه سرمایه گذاران کنار گذاشته شود، افزود: بدون شک سرمایه گذاری در هر یک از مزیت های استان باعث رونق و ایجاد اشتغال می شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه هم  اکنون طرح مرزهای جدید، منطقه آزاد تجاری مهران و توسعه منطقه ویژه اقتصادی در حال پیگیری است،گفت: باید از ظرفیت مرزی بودن استان برای توسعه فعالیت های اقتصادی مردم استفاده کرد.

وی گفت: با تمام تلاش پیگیر ایجاد پالایشگاه نفت در استان ایلام خواهم بود زیرا معتقدم نباید ظرفیت نفت و گاز این استان به صورت خام خارج شود.

برنامه های استان برای اربعین

وی افزود: اربعین یک مسئله ملی در استان ایلام تبدیل شده و مرز مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور شاهد تردد میلیونی زوار طی چند سال گذشته بوده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون تمام اولویت مسئولان دنبال کردن پروژه های زیرساختی اربعین از جمله پروژه بهسازی و چهار خطه کردن محور ایلام-مهران است، گفت: مشکلات مالی پیمانکاران پروژه حل شده و قرار است بیش از ۸۰ کیلومتر تا اربعین سال جاری به صورت چهار بانده زیر بار ترافیک برود.

سلیمانی دشتکی افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در بحث سرمایه گذاری در استان ایلام، سامانه گرمسیری است که خوشبختانه این طرح در حال محقق شدن است.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده و قطعا نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان با توجه به مزیت آب و خاک دارد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه کشت غالب کشاورزی در ایلام غلات است، گفت: باید به سمت کشت محصولات دیگر از جمله پسته، باغات میوه و..پیش رفت.

فرمانداران را سیاسی انتخاب می‌کنم

سلیمانی دشتکی گفت: همین گونه کسی را عوض نمی کنم و در انتصابات مواردی را در نظر می گیرم که مهمترین آنها کارآمدی است.

وی اظهار کرد: در خصوص معاونت عمرانی استانداری ایلام در نهایت به این نتیجه رسیدم که با توجه به تجارب آقای بهادری و مسئولیت های مختلف در حوزه های راه و شهری و نیز سابقه شهرداری ایلام, وی به این سمت معرفی شود گرچه مخالفت هایی نیز وجود داشت.

این مقام مسئول افزود: در خصوص معاونت اقتصادی استانداری ایلام نیز جناب عسکری مدت ۷ سال در این سمت فعالیت داشته که در حوزه های مدیریتی بیش تر از ۳ الی ۴ سال جایز نیست تا نوآوری به وجود آید بلکه باید مدیری جدید به کار گرفته شود تا با ادامه نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف با نوآوری کار خود را آغاز کند. حتی اگر آن مدیر فیلسوف هم باشد بعد از سه الی چهار سال تغییرات باید با نگاه نوآوری انجام پذیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: فرماندارن از بین نیروهای سیاسی انتخاب می شوند گرچه از نیروهای تندرو استفاده نخواهم کرد و بخشداران نیز از بین حامیان و همراهان دولت انتخاب خواهند شد.

سلیمانی گفت: در حوزه های عمرانی نیز مهم تخصص افراد است البته بایستی سیاست های دولت را قبول داشته باشد خواه اصولگرا اصلاح طلب و یا معتدل باشد.

تعطیلی پنجشنبه های ادارات ایلام باقی می ماند

وی در ادامه به تعطیلی پنجشنبه های ادارات ایلام اشاره و گفت: این تعطیلی به قوت خود باقی خواهد ماند.

استاندار ایلام همچنین از رسانه ها خواستا تا آمارهای غلط و اشتباه را به وی گزارش دهند و در این راستا گفت: اگر طرح و یا پروژه ای دو الی سه بار افتتاح شده و بنا بود دوباره افتتاح شود رسانه ها گزارش دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

صفا و صلح و صمیمت در میان دلسوزان برقرار می شود/ نقاط ضعف گذشته برطرف می شوند

نماینده عالی دولت در ادامه با بیان اینکه نقاط ضعف گذشته رفع خواهد شد گفت: بایستی نقاط ضعف را در گذشته برطرف کنیم و در این راستا مشکلاتی که در ارتباط با رسانه های استان, ارتباط های مردمی و سازمان های مردم نهاد بوده را برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: در این راستا باید صفا و صلح و صمیمیت در میان دلسوزان برقرار شود.

نظر رهبر معظم انقلاب بعنوان یک اصل در نظام است/ اصول و چارچوب های نظام را بپذیریم 

سلیمانی اضافه کرد: همه باید نظر و دیدگاه رهبری را بپذیریم و همه گروه ها و جناح ها نیز باید این موضوع را بپذیرند.

استاندار ایلام با بیان اینکه راه و مسیر شهدا باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، افزود: بایستی همه اصول و چارچوب نظام را بپذیریم.

از حزب کارگزاران خارج شده ام
نماینده عالی دولت در استان ایلام در ادامه در پاسخ به سوالی گفت: دیگر در حزب کارگزاران حضور ندارم. به کار اجرایی ورود کرده ام چرا که کار اجرایی با کار حزبی در تضاد است.
منت و ناز هیچ مدیری را نمی کشم
استاندار ایلام گفت: مدیران باید براساس وجدان کاری تلاش کنند و بنده بعنوان استاندار مخلص مدیری هستم که کار و تلاش می کند.

وی با بیان اینکه منت و ناز هیچ مدیری را نمی کشم، افزود: هر مدیری براساس معیارهای دولت تدبیر و امید خود را تنظیم نکند باید برود.

سلیمانی بیان کرد:اگر مدیری کار و تلاش نکند و با این معیارها راه نیاید قطعا حذف می شود.

وی در پایان تأکید کرد: راه نجات توسعه استان همراهی و همدلی و همگرایی تمام گروه ها است نه یک جناح خاص.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب