سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29445
|
08:53 - 1396/07/20
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی سیروان:

برداشت انار از باغ‌های سیروان آغاز شد

برداشت انار از باغ‌های سیروان آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی سیروان از آغاز برداشت انار در باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیروان نوین، حجت الله بخشوده مدیرجهادکشاورزی سیروان گفت: برداشت انار از سطح 100هکتار از باغات شهرستان آغاز گردید.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح انارستان در حوزه روستاهای عرب رودبار متمرکز می باشد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از هزار و ۲۰۰ تن انار برداشت شود که ارزش اقتصادی آن برابر 18 میلیارد ریال می باشد.

بخشوده با بیان این‌که برداشت انار تا اوایل آبان ماه ادامه دارد، افزود : انار تولید شده علاوه بر مصرف داخلی شهرستان به مرکز استان و سایر استان های همجوار صادر می گردد.

مدیر جهادکشاورزی سیروان مهمترین آفات باغات انار حوزه عرب رودبار را در سنوات گذشته کرم گلوگاه دانست و تصریح کرد : در سال گذشته توزیع کیسه های پارچه ای، استفاده از تله نوری و سایر اقلام مورد نیاز باغداران، استفاده از پوشش به منظور کاهش جمعیت آفات مذکور، آفتاب سوختگی توسط باغداران، استفاده از گروه های بسیجیان در سطح باغات و نیز برقراری ارتباط چهره به چهره از طریق کارشناسان اداره جهاد، از اقدامات مقابله ای با آفات جهت کمک به باغداران بوده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته موجب کاهش جمعیت آفات مذکور به بیش از 90درصد در سال جاری شده و در حال حاضر شاهد تولید میوه انار با کیفیت و مرغوب در سیروان می باشیم.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد