سرویس: سیاسی
کد خبر: 29427
|
10:40 - 1396/07/19
نسخه چاپی

کدام رئیس جمهور از تهدیدهای آمریکا می‌ترسید؟

کدام رئیس جمهور از تهدیدهای آمریکا می‌ترسید؟
در دوره‌ی ریاست جمهوری کلینتون بود که تهدید نظامی به‌قدری شدید بود که رئیس جمهور محترم آن روز به من غالباً این را میگفت که مثلاً بیائیم فکری بکنیم، کاری بکنیم؛ حیف است که بیایند حمله کنند.

به گزارشايلام بيدار،تهدید نظامی از سوی آمریکایی‌ها از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته است، اما این تهدیدهای توخالی هیچ‌گاه به واقعیت نپوسته است. در برخورد رؤسای جمهور با این تهدیدها نکات جالبی وجود دارد.


یکی از این نکات را، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹ و در دیدار با کارگزاران نظام بیان می‌کنند. ایشان می‌فرمایند:
بنده به شما عرض میکنم و بیشتر از همه کس من میدانم؛ در دوره‌ی به نظرم ریاست جمهوری کلینتون بود که تهدید نظامی به‌قدری شدید بود که رئیس جمهور محترم آن روز به من غالباً این را میگفت که مثلاً بیائیم فکری بکنیم، کاری بکنیم؛ حیف است که بیایند حمله کنند، کارهائی را که انجام دادیم، ساخت و سازهائی را که انجام دادیم، بزنند از بین ببرند؛ یعنی احتمال حمله کم نبود؛ تهدید میکردند و میگفتند. در همین دوره‌ی ریاست جمهوری قبل از دوره‌ی نهم، تهدیدهای نظامی گاهی به‌قدری شدید میشد و تکرار میشد از طرف دشمن که حسابی دست‌اندرکاران داخلی را دچار رعب میکرد.

جلساتی وجود داشت که حالا فراوان خاطراتی از آن وقت ما داریم؛ من از آن وقت یادداشتهائی دارم. تهدید نظامی همیشه بود؛ اینجور نبود که وجود نداشته باشد.
 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد