سرویس: استان ایلام
کد خبر: 29425
|
10:31 - 1396/07/19
نسخه چاپی

گزارش؛

درویشان همچنان در انتظار عملی شدن وعده مسئولان + تصاویر

درویشان همچنان در انتظار عملی شدن وعده مسئولان + تصاویر
پروژه احداث بلوار امام(ره) شهر لومار با گذشت بیش از سه سال از شروع به کار آن از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبوده و این روزها صدای همه به ویژه گردشگران و رانندگان را درآورده است.

به گزارشايلام بيداربه نقل از سیروان نوین، کلنگ احداث بلوار امام (ره) شهر لومار در هفته دولت سال 93 و با حضور استاندار وقت ایلام به زمین زده شد.

این پروژه که از میدان امام (ره) تا انتهای محله درویشان و به طول 1300 متر است و با گذشت سه سال از شروع به کار آن، همچنان در کما به سر می برد بطوریکه فاز اول آن احداث و فاز دوم انم نیمه کاره به حال خود رها شده است.

فاز دوم این پروژه که این روزها علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای ساکنین محله درویشان، دردسرهایی برای رانندگان و مسافران ایجاد کرده و صدای مردم سایر اهالی را درآورده است.

روند کند تکمیل این پروژه در حالی است که ساخت این بلوار در مسیر تردد روستاهای نثار و عرب رودبار بوده و رانندگان مجبورند از مسیر پر از چاله چوله و خاک و گل بگذرند.

هم اکنون که ثمر دهی باغات منطقه عرب رودبار شهرستا سیروان آغاز شده، گردشگران زیادی از مناطق استان برای خرید و همچنین تفریح و گردش به سیروان می آیند و علاوه بر شهروندان شهرستان، دیدن این وضعیت اسفناک موجب ناراحتی و دردسر های فراوانی برای آنها نیز شده است.

 

یکی از گردشگران که اهل شهر ایلام است و به گفته خودش برای خرید انار به سیروان آمده است، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: سیروان یکی از مناطق بکر و زیبا از نظر طبیعی و گردشگری است و بنده همیشه یکی از مناطق تفریحی خود را سیروان انتخاب می کنم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات سیروان فراوان است و نیازمند توجه ویژه می باشد، افزود: چند سالی است به واسطه مسافرت به این شهرستان، از نزدیک شاهد مشکلات فراوان سیروان بوده ام و تقریبا هیچ بهبودی در جهت حل مشکلات شهرستان مشاهده نکرده ام و چند سال سال است همین مشکلات وجود داشته است.

این گردگشگر مشکلات جاده ای را یکی از مهمترین مشکلات سیروان عنوان کرد و گفت: شهرستان سیروان که مشکلات و محرومیت های زیادی دارد اما گردشگران بیشتر مشکلات جاده ای را می توانند ببینند؛ و نمونه بارز مشکلات شهرستان، همین پروژه ساخت بلوار محله درویشان می باشد که چندین سال است همینطور نیمه کاره است و رنجش و ناراحتی مردم، رانندگان و گردشگران را در پی داشته است.

وی در پایان افزود: باید از مسئولین شهرستان پرسید چرا رغبت و عزم جدی برای حل مشکلات شهرستان ندارند چرا که می بایست حقوق مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

یکی دیگر از رانندگان سیروانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سرعت کند پیشروی این پروژه گفت: این پروژه به کندی پیش می رود و بارها شاهد تعطیلی آن بوده ایم و مسئولین شهرستان و شهرداری هم به نظر می رشد تمایلی به تکمیل و اتمام این پروژه ها ندارند.

وی اظهار کرد: به علت عدم تکمیل پروژه، رانندگان مجبورند از یک مسیر پر از چاله و چوله گذر کنند و این امر باعث وارد کردن صدمات فراوانی به وسایل نقلیه شده است.

این راننده خواستار سرعت بخشیدن به روند اجرا و تکمیل آن شد و بیان کرد: بخاطر وضعیت بد این مسیر بخشی از درآمد خود را صرف هزینه تعمیر جلوبندی وسایل نقلیه خود می کنیم و بایستی مسئولین شهرستان و شهرداری بخاطر رفاه حال مردم در تکمیل این پروژه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: سیروان طبیعتی بکر و یک شهرستان گردشگر پذیر است و اینکه مرکز آن اینگونه باشد بدور از شان مردم شهرستان و مسافران آن می باشد.

یک شهروند لوماری هم در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: مسئولین شهرداری لومار انگار فراموش کرده اند این پروژه باید تکمیل شود چرا که تنها گهگاهی در این مکان مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و مسئولین مربوطه اصلا به فکر رفاه حال شهروندان نیستند، ادامه داد: درحال حاظر بسیاری از مردم بخاطر پروژه های نیمه کاره سیروان ناراضی هستند و علاوه بر مردم محله درویشان که بخاطر مشکلات فراوان صدایشان درآمده است، رانندگان و اهالی روستاهای دیگر هم که از یک مسیر بسیار بد عبور می کنند نارضایتی هایی دارند و این برای مردم قابل قبول نیست.

این شهروند اظهار کرد: انگار پروژه های عمرانی در شهرستان سیروان باید چندین سال از شروع بکار آنها بگذرد تا به پایان برسد چرا که اکثر پروژه های این شهرستان نیمه کار رها شده اند.

وی افزود: جدا از این بلوار هنوز بعضی از خیابان ها و کوچه های شهر خاکی هستند و این درست نیست مرکز یک شهرستان اینگونه باشد.

این شهروند تاکید کرد: انتظار می رود که مسئولان مربوطه برای رفاه حال شهروندان و توسعه شهر و همچنین شهرستان نسبت به تمیل آن اقدام نمایند.

 

مسئولین مربوطه بایستی جهت رفاه حال شهروندان و پیشرفت شهر و شهرستان با تخصیص اعتبار کافی نسبت به اتمام این پروژه و آسفالت خیابان های و کوچه های سطح شهر که یکی از خواسته های بحق این مردم است، اقدام نمایند.

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد